هاست وردپرس که بر روی سیستم عامل لینوکس قرار می گیرد و دارای پنل های مدیریتی به نام های سی پنل و یا دایرکت ادمین می باشد. هاست وردپرس محبوبیت زیادی را در بین طراحان سایت دارد، زیرا که قابلیت های بسیاری را به آن ها می دهد. علاوه بر این موضوع اگر گشتی در وب سایت ها بزنید می بینید که اکثر وب سایت های فارسی با استفاده از وردپرس ساخته شده است.

به همین دلیل هاست وردپرسی استفاده زیادی دارد. علت این که هاست وردپرسی با بقیه هاست ها فرق دارد این است که سیستم مدیریت محتوا وردپرس به سبب داشتن پلاگین هایی که استفاده می شود، از سرور منابع زیادی را درخواست می کند که اگر هاست خوب نباشد باعث می شود که سرعت سایت پایین بیاید و به طور کلی کارایی سایت افت پیدا کند.

در ادامه به مزیت های بیشتر هایت وردپرس و تفاوت های آن با سایر هاست ها می پردازیم.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس در حقیقت نوعی از هاست است که برای کارایی بهتر وردپرس ساخته شده است، همچنین هاست وردپرس امکاناتی را در اختیار شما میگذارد که در هاست های اشتراکی نیست.

برخی از مهم ترین امکاناتی که هاست وردپرس در اختیار شما می گذارد این است که :

  • وردپرس به راحتی و به صورت خودکار آپدیت می شود.
  • شما می توانید در حداقل زمان وردپرس را نصب کنید.
  • می توانید افزونه هایتان را از پنل هاست نصب کنید.

هاست وردپرسی چه تفاوتی با هاست معمولی دارد؟

مهم ترین تفاوتی که هاست های وردپرسی با هاست های معمولی و همین طور اشتراکی دارند این است که این گونه از هاست ها برای سایت های وردپرسی بهینه شده اند و به شما امنیت و سرعت بیشتری می دهند. و خب یک سری امکانات بیشتری را هم به شما می دهند مانند نصب آسان و با یک کلیک و دیگر این که می تواند به صورت خودکار وردپرس را آپدیت کند.

یک سوال مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا حتما باید برای سایت های وردپرسی باید از هاست وردپرسی استفاده کنید؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر حتما لازم نیست که از این هاست ها استفاده کنید شما فقط نیاز به یک هاست لینوکسی دارید که از PHP و همین طور پایگاه داده MY SQL پشتیبانی کند.

هاست وردپرس

هاست وردپرس چگونه کار می کند؟

وقتی شما یک هاست وردپرسی را می خرید، می توانید این اطمینان را داشته باشید که سرعت سایت و همچنین امنیت شما بیشتر است. سایت های وردپرسی همان طور که پیش تر گفتیم منابع بیشتری را از سرور دریافت می کنند، وقتی شما هاست وردپرسی را تهیه می کنید تمام ویژگی های لازم که نیاز هست برای یک سایت وردپرسی موجود باشد از قبل بر روی این هاست قرار گرفته است و متناسب با وردپرس پیکربندی شده است.


چرا باید وب سایت داشته باشیم؟


هاست وردپرسی چه مزیتی برای شما دارد؟

  1. تعداد کمتری سایت بر روی یک سرور وجود دارد.
  2. هاست های وردپرسی بهینه و مدیریت شده هستند.
  3. در هاست های وردپرسی شما محدودیت توابع را ندارید.
  4. در این گونه هاست ها سخت افزار قوی وجود دارد و حرفه ای می باشد.

بهترین هاست برای وردپرس چیست؟

اگر شما به دنبال این هستید که بهترین هاست را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید باید ابتدا به این نکته توجه کنید که هاستی که بتوان وردپرس را بر روی آن نصب کنید باید حداقل نسخه 5 PHP را دارا باشد و همچنین پایگاه داده نیز دارای نسخه 5.0 به بالا باشد.


طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی کدام بهتر هست؟


همچنین بهتر هست که حتما از سیستم های لینوکسی استفاده کنید زیرا که هاست های که سیستم عامل ویندوزی دارند مناسب برای سایت های ویندوزی نیستند و در صورتی که شما بخواهید از آن ها استفاده کنید مشکلات زیادی را برای شما به وجود می آورد. این سیستم عامل مناسب برای سایت هایی هست که با ASP.NET برنامه نویسی شده اند و برای سایت هایی که با استفاده از PHP  برنامه نویسی نشده اند مناسب نیست.

نکته ی بعدی که برای انتخاب هاست مناسب وجود دارد میزان استفاده شما از سایت می باشد. با توجه بر میزان استفاده شما از سایت می توانیم تعیین کنیم که چه هاستی برای شما مناسب هست.

در  ادامه در خصوص انواع هاست های موجود در این بازار توضیح می دهیم اما اگر به دنبال این هستید که بهتر هست از کدام شرکت هاست را تهیه کنید می توانید به مقاله ی از چه هاستی برای سایتم استفاده کنم؟ مراجعه کنید در آن جا ما بهترین هاست ها را به شما معرفی کردیم و همین طور مزیت ها و معایب آن ها را نیز توضیح دادیم.

انواع هاست های موجود

در این قسمت در خصوص انواع هاست های موجود که شما می توانید بنا به این که چه نیازی دارید تهیه کنید میپردازیم.

هاست وردپرس

 اشتراکی

هاست های اشتراکی که از پر مصرف ترین هاست هایی است که سایت ها از آن استفاده می کنند برای این کار ، یک سرور را در اندازه های مختلف تقسیم می کنند و سپس هر کدام را به یک سایت اختصاص می دهند همچنین این نوع از هاست ها دارای امنیت خوبی هستند اما در مقایسه با هاست های اختصاصی امنیت و سرعت کمتری دارند. این نوع هاست دارای قیمت مناسبی می باشد و برای افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند مناسب است.

اختصاصی

در این نوع از هاست شما مالک تمام هاست هستید و تمامی فضای آن متعلق به شما می باشد. هاست های اختصاصی دارای سرعت بسیار زیاد و همین طور امنیت بالایی هستند.

مجازی

هاست های مجازی یا هاست های ابری گونه ای هاست ها هستند که محبوبیت زیادی دارند و همین طور امنیت و سرعت بالایی هم دارا هستند. در این گونه از سرویس ها منابع سرور بین چند نفر به اشتراک گذاشته می شود اما تعداد کاربران بسیار کمتر هست. به همین دلیل حافظه یا پهنای باند بیشتری را دارید.


هاست وردپرس مدیریت شده

در این گونه از هاست ها ما شاهد یک تکنولوژی جدید هستیم که برای ارائه خدمات میزبانی به صورت بدون دردسر به وجود آمده است این نوع از هاست دارای قیمت بالاتری می باشد که خب دلیل هم این می باشد که امکانات بیشتری را می دهد.

ابری

هاست ابری یا هاست کلود نیز از تکنولوژی و فناوری های جدید می باشد. در هاست های ابری معمولا چندین سرور با هم کار می کنند که اگر یکی از آن ها کار نکند، سرور دیگری جایگزین آن می شود.

در هنگام خرید هاست باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

  1. پشتیبان گیری به صورت روزانه
  2. سیستم عامل و کنترل پنل مناسب
  3. پشتیبان تخصصی
  4. بالا بودن و آپ تایم هاست
  5. امنیت بالا هاست
  6. پهنای باند خوب

پانوشت: هاست وردپرسی رایگان، بهترین هاست وردپرسی، ویژگی های هاست وردپرسی

3/5 - (2 امتیاز)