یکی از موضوعاتی که برای هر فردی که می خواهد یک سایت را راه اندازی کند مهم است، انتخاب هاست و میزبان خوب است. اگر شما بتوانید یک میزبان خوب را انتخاب کنید، در جهت پیشرفت و پر بازدید شدن سایت تان گامی مهم را برداشته اید.

در این مقاله ما سعی کرده ایم به ویژگی های یک هاست خوب و همین طور مقایسه میزبان های وب موجود در ایران بپردازیم.

اولین گام برای ساخت یک سایت

از ابتدایی ترین گام ها برای ساخت و راه اندازی یک سایت انتخاب دامنه و یک میزبانی خوب برای هاست می باشد. می توان گفت که هر سایت از سه قسمت ساخته شده است. قسمت سخت افزاری، نرم افزاری، تولید محتوا.

قسمت سخت افزاری آن مربوط می شود به هاست و محلی که اطلاعات در آن ذخیره می شود. که در این حالت شما باید سروری را انتخاب کنید که دارای سی پی یو و رم مناسب باشد.

در قسمت نرم افزار بخش اصلی اش به ما و در مجموع به بخش طراحی سایت مربوط می شود و مقدار اندکی از آن به سیستم هاست مربوط می شود.

و در نهایت تولید محتوا که تماما به بخش طراحی سایت و تولید محتوا مربوط می شود، که در مقالات دیگر بیشتر به آن میپردازیم.

بعد از شناخت قسمت های اساسی و اصلی که برای یک سایت باید در نظر گرفته شود، به سراغ انتخاب دامنه و هاست می رویم.

برای این که در فضای اینترنت قابل شناسایی باشیم باید از یک دامنه استفاده کنیم که به گونه ای می توان گفت که آدرس اینترنتی ما می باشد.

بعد از این که دامنه مورد نظر را انتخاب کردیم، سراغ هاست می رویم. لازم به ذکر است که وظیفه دامنه این است که بعد از این که به هاست متصل شد، اطلاعاتی که بر روی هاست هست را به صورت واضح و خوانا به ما نشان دهد.
همان طور که در بخش پیشین هم به آن اشاره ای داشتیم هاست محلی برای ذخیره سازی اطلاعات ما می باشد، منظور از اطلاعات تمامی فایل هایی است که سایت بر روی آن ها برنامه نویسی شده است و همین طور تمامی پایگاه داده هایی که تا به حال ساخته شده است.
بعد از این که دامنه و هاست را خریداری کردید اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن ها را به هم متصل کنید، در صورتی که از یک جا هاست و دامنه را خریداری کرده باشید به طور معمول شرکت میزبان وب آن ها را بهم متصل می کند.
اما گاهی پیش می آید که این اتفاق نیوفتد و یا این که شما از دو جای متفاوت هاست و دامنه را خریداری کرده باشید؛
در این صورت شما باید نیم سرور های هاست را بردارید و سپس در دامنه جایگذاری کنید و مدتی طول می کشد که این دو بهم وصل شوند چیزی در حدود 24 الی 72 ساعت باید منتظر بمانید.

مقایسه میزبان های وب در ایران

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم که قصد داریم به بررسی و مقایسه میزبان های وب بپردازیم پس با ما همراه باشید.

شرکت میزبان فا

میزبان فا از جمله محبوب ترین و تقریبا می توان گفت از بهترین میزبان های وب موجود در ایران می باشد، شرکت میزبان فا از سال 1392 کار خود را آغاز کرده است در نتیجه جزو شرکت های میزبانی وب است که تازه تاسیس است اما توانسته است در همین مدت کم بسیار خوب فعالیت بکند و بتواند در این بازار پیشرفت کند.

میزبان فا از جمله معدود ترین شرکت های میزبانی وب است که هاست وردپرسی با سرعت بالا را نیز ارائه می کند. میزبان فا برای هاست های اشتراکی خود هم به این صورت عمل می کند که تعداد کمی از سایت ها را بر روی یک سرور میزبانی می کند، که این موضع باعث می شود که سرعت بالایی داشته باشد و همین طور امنیت و پایداری بیشتری را نیز به وجود بیاورد.

میزبان فا از سرور های قدرتمند استفاده می کند، به دلیل این که از بهترین کانفیگ های سخت افزاری روز دنیا بهره می گیرد. تجربه نشان داده است که سرور های میزبان فا مناسب برای سنگین ترین پردازش ها می باشد و معمولا کم پیش آمده که دچار مشکل بشود.

میزبان فا برای بیشتر انواع سایت ها هاست ارائه داده است برای مثال میزبان فا هاستی دارد که مناسب برای ووکامرس می باشد. این هاست مناسب برای سایت هایی می باشد که برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خود از ووکامرس استفاده می کنند.

از جمله ویژگی های مهم و متفاوت میزبان فا می توان به داشتن هاست ابری اشاره کرد، که برای هاست ابری از بهترین هارد های پرسرعت که دارای سرعت رید و رایت 6000 مگابایت بر ثانیه هست استفاده شده. این ویژگی باعث می شود که سرعت سرویس ها بسیار زیاد بشود.

میزبان فا

بهره گرفتن از سرورهای مدرن و حرفه‌ای نسل ۹ برند hp، استفاده از سرورهای سخت افزاری کاملا نو و آکبند برای پروژه جدید هاست ابری میزبان فا و نکته مهم استفاده از سرورهای فوق قدرتمند که تحت مالکیت کامل خود شرکت میزبان فا در بزرگ ‌ترین و امن ‌ترین دیتاسنتر ایران است اشاره کرد.

از مهم ترین ویژگی های میزبان فا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پشتیبانی بسیار عالی
  • بکاپ گیری هفتگی
  • استفاده از سرور هایی با سخت افزار مجزا
  • قیمت خوب و مناسب برای انواع سرویس ها
  • دارا بودن و ارائه انواع هاست های حجیم
  • ارائه انواع هاست های ابری
  • هاست مخصوص وردپرس
  • هاست مخصوص ووکامرس

لینک خرید هاست با تخفیف از میزبان فا

شرکت میزبانی وب برتینا

برتینا از شرکت های خوب و معتبر در زمینه خدمات اینترنتی و تجاری می باشد که با آدرس اینترنتی www.berina.us شناخته می شود.

برتینا نیز دارای 16 سال سابقه می باشد که عمده فعالیت هایش در حوزه خرید هاست و دامنه است و برتینا نیز از معتبر ترین ها در زمینه هاستینگ می باشد و به همین علت است که تا الان توانسته است به 69000 کاربر خدمات ارائه بدهد.

برتینا سرویس‌های خود را روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند.

برتینا

شرکت برتینا دارای هاست پربازدید می باشد که امنیت خوبی را نیز در مقابل حملات دیداس داراست، پهنای باند نامحدود و بالایی دارد و همچنین داشتن امنیت زیاد از خصیصه های این شرکت است. به خاطر داشتن چنین ویژگی هایی نسبتا سرویس هایی با قیمت های بالایی دارد. مدت زمان پاسخگویی به تیکت های برتینا در روز جمعه به طور میانگین 10 دقیقه است.

برتینا نیز برای مشتری مداری و همین طور جلب اعتماد و رضایت مشتریان مدت 7 روزه را برای بازگشت وجه در نظر گرفته است.

از ویژگی ها و نقاط قوت برتینا می توان به این موارد اشاره داشت:

  • ارائه هاست با پهنای باند بالا
  • ارائه هاست هایی که مناسب با سیستم های مدیریت محتوا باشد
  • ارائه هاست با منابع اختصاصی
  • ارائه هاست های لینوکسی
  • ارائه هاست ماهانه
  • پشتیبانی عالی و به موقع
  • ارائه بکاپ به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه
  • بازگشت وجه بدون قید و شرط در هفته اول
  • دارای آپتایم 99.710
  • اولین هاستینگ در ایران می باشد که در مایکروسافت تعریف شده
  • سیستم پیشرفته DDOS Protection
  • استفاده از تکنولوژی Raid10-SSD/SAS

لینک خرید هاست با تخفیف از برتینا

شرکت میهن وب هاست

شرکت میهن وب هاست در شهر رشت فعالیت دارد و با نشانه رسمی www.mihanwebhost.com شناخته می شود،

میهن وب هاست از فعالین در حوزه میزبانی وب می باشد و از مهم ترین ویژگی های آن می توان به ارزان بودن در عین حال با کیفیت بودن آن اشاره داشت. میهن وب هاست انتخاب خوبی برای افرادی هست که در نظر دارند برای اولین بار و همین طور به صورت آزمایشی سایتی را راه اندازی کنند.

میهن وب هاست خود به عنوان نماینده ایرنیک هم فعالیت می کند که شما می توانید به صورت مستقیم دامنه ir. را خریداری کنید.

میهن وب هاست

بر اساس تحقیقاتی که داشتیم اکثر افرادی که از خدمات میهن وب هاست استفاده کرده اند، بسیار راضی بوده اند، زیرا میهن وب هاست پشتیبانی فوق العاده ای دارد و می توان گفت تقریبا 24 ساعته آمادگی پاسخگویی به مشتریان را دارا می باشد.

از جمله مهم ترین ویژگی های میهن وب هاست می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پهنای باند بسیار خوب برای سرویس ها
  • ارائه سرور مجازی با هزینه مناسب
  • ارائه سرویس اختصاصی با قیمت خوب
  • قیمت گذاری عالی برای افرادی که به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اند.
  • ارائه SSL به صورت رایگان و هم به صورت پولی
  • ارائه انواعی هاست با پنل های مدیریتی مانند دایرکت ادمین و سی پنل

 شرکت ایران سرور

شرکت ایران سرور معروف ترین و هم چنین از قدیمی ترین شرکت های سرور در ایران می باشد، این شرکت دارای 18 سال سابقه است و در شهر مشهد هست. این شرکت دارای 80 هزار مشتری می باشد.


چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟


بر اساس تحقیقات و تجربه ای که داشتیم این شرکت دارای پشتیبانی بسیار خوبی هست و همچنین دارای قیمت نسبتا بالایی می باشد و مناسب برای سایت هایی هست که به صورت حرفه ای می خواهند کار کنند. از مشتریان این سرور می توان به دیجی کالا، همیار وردپرس و دیوار اشاره کرد.

همان طور که میدانید هاست هایی وجود دارد که مناسب برای انواع سیستم های مدیریت محتوا می باشد، مانند وردپرس یا پرستاشاپ که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی فعالیت می کند ایران سرور این گونه هاست های کانفیگ شده را برای مشتریان محیا کرده است.

ایران سرور

از دیگر ویژگی هایی که ایران سرور را محبوب کرده است می توان به داشتن فضای ابری اشاره داشت. با کمک هاست ابری می توانید یک سایت قدرتمند و همیشه در دسترس را داشته باشید. تجربه نشان داده است سایت هایی که بر روی هاست ابری هستند معمولا هیچوقت از دسترس خارج نمی شوند.

ایران سرور برای سرویس های هاست ابری خود یک ترافیک نامحدود در نظر گرفته است که به صورت اختصاصی DNS رایگان می دهد. از مزیت هاست کلود ایران سرور می توان بهره گرفتن از بهترین سخت افزار های روز دنیا که دارای هارد NVME است و همین طور پردازنده های بسیار قدرتمند که باعث می شود سرعت وب سایت شما فوق العاده باشد.

از دیگر خدمات ایران سرور می توان به سایت ساز ایران سرور اشاره کرد که امکانات فوق العاده برای ساخت سایت و فروشگاه در اختیار شما می گذارد. همین طور شما می توانید از هاست فروشگاهی مخصوص ایران سرور استفاده کنید که کاملا برای یک سایت فروشگاهی کانفیگ شده است.

از مهم ترین ویژگی های ایران سرور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب ترین شرکت برای ثبت دامنه های ارزان
  • ارائه گواهی SSL به صورت پولی و رایگان
  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • ارائه هاست به صورت ابری
  • پشتیبانی خوب و به صورت 24 ساعته
  • ارائه انواع هاست ها با پنل مدیریتی دایرکت ادمین و سی پنل
  • ارائه هاست ابری

شرکت میزبانی وب سون هاست

شرکت سون هاست چیز ی در حدود 14 سال است که فعالیت دارد و مرکز خدماتش در شهر شیراز است، 21 هزار کاربر دارد.

سون هاست نیز از آن دسته از شرکت های میزبانی وب می باشد که در عینی که کیفیت بسیار خوب و مطلوبی را دارد، اما دارای قیمت خوب و به صرفه ای هم می باشد. به همین دلیل بسیار مناسب برای افرادی هست که تازه کسب و کار خود را باز کرده اند و همچنین می خواهند به تازگی سایتی را راه اندازی کنند.

شما در سون هاست با بخش جذابی آشنا می شوید به نام تالار گفتگو که با نظرات خودش به سوالات کاربران پاسخ داده می شود.

میانگین زمان پاسخگویی به تیکت برای سون هاست چیزی در حدود 10 دقیقه می باشد. شما با خرید از سون هاست اگر از خدمات یکساله آن ها استفاده کنید یک دامنه رایگان ir. به شما می دهد.

سون هاست

ار دیگر ویژگی های سون هاست که در جهت مشتری مداری انجام شده است، این می باشد که در صورتی که یک ماه از سرویس هایشان استفاده کردید و راضی نبودید می توانید پول خود را پس بگیرید.

شرکت سون هاست سرویس هایی نظیر ثبت دامنه، خرید انواع هاست های لینوکسی، دانلود، سرور مجازی، گواهینامه  SSL را ارائه می دهد.

سرویس های میزبانی سون هاست هم داخل ایران هستند و هم در خارج هستند، این شرکت از هارد های SSD استفاده می کند.

از جمله مهم ترین ویژگی های سون هاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه انواع هاست های لینوکسی
  • ارائه گواهی SSL به صورت رایگان
  • ارائه تخفیف های دوره ای ویژه
  • پشتیبانی کاربلد و با سرعت عمل
  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • به کارگیری تجهیزات سخت افزاری قدرتمند
  • کیفیت بالای سرویس های ارائه شده
  • ارائه بکاپ هایی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه
  • ارائه تخفیف های دوره ای
  • دارای آپتایم 99.890

شرکت میزبانی وب نت افراز

نت افراز نیز از جمله شرکت های قدیمی هاستیگ در ایران می باشد و سابقه ای در حدود 13 سال را دارد و چیزی در حدود 70 هزار کاربر را دارا می باشد و توانسته در این چند سال جایگاه خوبی را در میان رقیبان داشته باشد.


برای دریافت نشان اینماد باید چه کرد؟


چیزی که باعث شده نت افراز نیز در بین رقیبانش موفق باشد و در بین کاربران هم محبوبیت لازم را بگیرد این است که خدمات بسیار خوبی را به مشتریان ارائه داده است.

برای مثال سرویس های بسیار خوب و حجیمی را با قیمت مناسب ارائه داده است. این کار باعث شده است که افرادی که به دنبال هاست با حجم بالا هستند دیگر به سراغ هاست های دانلودی نروند و از سرویس های نت افراز استفاده کنند.

سرویس هایی که نت افراز ارائه می کند بر روی سرور هایی در ایران و فرانسه می باشد. از معایبی که می توان برای نت افراز در نظر داشت این است که تنها از پنل مدیریتی دایرکت ادمین استفاده می کنند و از سی پنل پشتیبانی نمی کند.

نت افراز

مدت زمان پاسخگویی نت افراز به تیکت ها در روز های تعطیل 25 دقیقه می باشد. از دیگر خدماتی که نت افراز در جهت مشتری مداری انجام داده بازگشت وجه به مدت هفت روز می باشد در صورتی که از خدماتی که ارائه شده است راضی نباشید می توانید پس از یک هفته پول خود را پس بگیرید.

مهم ترین ویژگی هایی که نت افراز دارد و می توان به آن ها اشاره کرد:

  • ارائه انواع سرویس های حجیم تا 150 گیگابایت با قیمت مناسب
  • ارائه پهنای باند بالا
  • امنیت بالای سرور
  • دارای آپتایم 99.966
  • ارائه گواهی SSL به صورت رایگان
  • ارائه بکاپ روزانه، هفتگی، ماهانه
  • ارائه هاست ماهانه در برخی از سرویس هایش
  • ارائه هاست های متنوع با قیمت های مناسب

هاست نگار

هاست نگار از جمله شرکت های خوب و قدیمی است که دارای 14 سال سابقه است و مرکز فعالیتش در تهران است، هاست نگار دارای 47000 مشتری می باشد و با ارائه سرویس های خوب و مشتری توانسته است که جای خود را در بین بهترین هاستینگ های ایران جا دهد.

از خدمات هاست نگار می توان به ارائه هاست های ویندوزی، لینوکسی، هاست های اختصاصی، هاست وردپرس، جوملا، دروپال، هاست دانلودی، هاست ابری اشاره داشت.

هاست نگار برای ارائه خدمات خود دارای سرور هایی از آلمان، فرانسه، انگلیس، ایران می باشد. از مهم ترین مزیت های برجسته هاست نگار ارائه پهنای باند نامحدود است که بر روی تمام سرویس ها ارائه داده است.

از دیگر مزیت های هاست نگار می توان به بکاپ های 12 ساعته اشاره داشت که برای سایت های که محتوای به روز دارند بسیار مهم است.

متوسط زمان پاسخ گویی هاست نگار به تیکت ها در روز های تعطیل به حدود 30 دقیقه می رسد. هاست نگار دارای قیمت های خوب و مناسبی می باشد. در صورتی که از خدمات هاست نگار راضی نبودید تنها سه روز فرصت دارید که پول خود را پس بگیرید.

هاست نگار

 

از جمله مهم ترین ویژگی هایی که هاست نگار دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه پهنای باند نامحدود
  • گواهینامه SSL به صورت رایگان
  • دارای آپتایم 99.880
  • ارائه هاست مناسب برای وردپرس
  • ارائه هاست دانلود تا 500 گیگابایت
  • ارائه بکاپ به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه

شرکت میزبانی وب ماندگار وب

ماندگار وب از جمله شرکت های میزبانی وب است که به نسبت سایر رقبایش سابقه کمتری دارد اما به نسبت سابقه کمی که دارد توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. ماندگار وب از سال 1390 فعالیت خود را شروع کرده است. ماندگار وب به صورت اختصاصی فعالیت خود را بر روی ارائه سرور و هاست متمرکز کرده است.

خیلی از افرادی که دارای سایت های وردپرسی می باشند برای خرید هاست وردپرسی از ماندگار وب استفاده می کنند. در نتیجه از ویژگی های مهمی که ماندگار وب دارد این است هاست های خوبی که برای وردپرس کانفیگ شده اند را داراست.

از دیگر خدمات ماندگار وب می توان به بهینه سازی قالب وردپرس، سئو سایت، افزایش سرعت سایت، طراحی افزونه های وردپرسی، افزایش سرعت سایت اشاره داشت.

ماندگار وب

ماندگار وب برای پنل مدیریتی هاست خود از سی پنل استفاده می کند، همچنین از سرور های مجازی که هم در داخل ایران دارد و هم داخل آلمان است بهره می گیرد.

ویژگی های که ماندگار وب ارائه می کند به شرح زیر است:

  • پشتیبانی عالی
  • ارائه خدمات سئو و بهینه سازی
  • خدمات افزایش سرعت سایت
  • ارائه گواهی SSL رایگان
  • گارانتی بازگشت وجه
  • ارائه هاست ایران و خارج با پنل مدیریت سی پنل و دایرکت ادمین
  • ارائه هاست مخصوص و پر سرعت وردپرسی
  • دارا بودن سرور مجازی از ایران و آلمان

شرکت میزبانی وب سرور پارس

شرکت سرور پارس از جمله شرکت های هاستینگ در ایران می باشد که در چند سال گذشته توانسته است جایگاه خوبی را در بین مشتریان باز کند. سرور پارس با ارائه خدماتی چون هاست نامحدود لینوکس توانسته مشتریان زیادی را پیدا کند و بدین طریق توانسته است که در بین رقیبانش، به رقابت بپردازد و بتواند سهمی از بازار را برای خودش بگیرد.


با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنید


ارائه هاست با فضای و امکانات نامحدود ریسک بسیار بالایی می باشد که هر شرکت هاستی چنین ریسکی را نمی کند، اما سرور پارس چنین ریسکی را انجام داد و توانست با همین کار به موفقیت برسد.

وب سرور پارس

شرکت سرور پارس خدمات خود را از سرور های انگلستان و ایران ارائه می کند.

ویژگی های شرکت وب پارس سرور به شرح زیر است:

  • پشتیبانی بسیار خوب
  • ارائه SSL رایگان
  • قیمت مناسب و خوب برای سرویس هایش
  • ارائه هاست ویژه وردپرس
  • ارائه هاست خارج  از کشور از دیتاسنتر های اروپا
  • ارائه هاست با امکاناتی نامحدود

شرکت میزبانی وب دی ال

هاست دی ال از شرکت های قوی هاست در ایران می باشد که از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است. دی ال میزبان سایت های بزرگ و معروفی چون نمناک، سافت 98، سرزمین دانلود، پاتوق یو می باشد

هاست دی ال به دلیل این که تامین کننده سرویس هایی با کیفیت بالا و پهنای باند نامحدود می باشد که به دنبال آن سرعت سایت نیز بالا می رود توانسته است میزبان سایت های معروفی باشد.

هاست دی ال

یکی از بزرگترین مزیت های هاست دی ال این است که کاملا منابعی مجزا را برای هر سایت تخصیص می دهد و به همین سبب است که سرعت سایت هایی که برروی این سرور هست زیاد می شود.

از عیب هایی که می توان به هاست دی ال گرفت این است که دارای قیمت های نسبتا بالایی می باشد و هزینه ها باید به صورت ماهانه پرداخت شود به همین علت است که هر کسی از عهده این هزینه ها بر نمیاد و البته استفاده از هاست دی ال به کاربرانی توصیه می شود که دارای سایتی پر بازدید باشند.

از ویژگی های مهمی که می توان برای هاست دی ال در نظر گرفت این موارد است:

  • پشتیبانی بسیار حرفه ای و خوب
  •  هاست با پهنای باند نامحدود
  • هاست با منابع جداگانه و اختصاصی
  • مناسب برای سایت های وردپرسی و سیستم های مدیریت محتوا
  • pingtime بسیار مناسب داخل کشور
  • Backup گیری مرتب هفتگی

بهترین هاست ایران کدام است ؟

برای این سوال نمی توان جواب مشخصی در نظر گرفت زیرا که انتخاب بهترین هاست برای هر فرد یا مجموعه که به دنبال ساخت سایت و استفاده از آن باشد متفاوت خواهد بود به این علت که از دید هر فردی یک سری آیتم ها در خرید هاست مهم است برای مثال عده ای از نظر بخش هزینه و بودجه به آن نگاه می کنند و دنبال هاستی هستند که قیمت مناسبی داشته باشد.


 تبلیغات گوگل در کرج + جدول هزینه ها


عده ای دیگر به دنبال کیفیت سخت افزاری مناسب می باشند و عده ای هم بسیار برایشان مهم است که هاستی را انتخاب کنند که پشتیبانی قوی داشته باشد و در هنگام تیکت زدن خیلی سریع پاسخگو باشند.

اگر چه عده ی زیادی هستند که می خواهند همه ی موارد را با هم داشته باشند و در عینی که هزینه معقول و مناسبی را در نظر گرفته اند از خدمات خوبی هم بهره مند بشوند. برای پاسخ به این گونه افراد باید گفت که در این لیست ما سعی کرده ایم که بهترین هاست و شرکت های میزبانی وب را که مشتریان از بیشتر جنبه های آن راضی بوده اند را معرفی کنیم.

خرید بهترین هاست و دامنه

برای مثال میزبان فا از جمله شرکت های میزبانی وب می باشند که مشتریان در بیشتر جنبه ها و زمینه ها راضی می باشند. هم از نظر هزینه ای که می پردازند و هم از این نظر که خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد و پشتیبانی بسیار خوب و با سرعت عملی را دارد.

از این قبیل شرکت های میزبانی وب در ایران، به تعداد زیادی وجود دارد که در این مقاله ما سعی کردیم گزیده ای از آن ها را برای شما دوستان قرار بدهیم که راحت تر بتوانید انتخاب کنید.

چه فاکتور هایی برای انتخاب هاست مهم است و باید به آن توجه کرد؟

از آن جایی که شرکت های ارائه دهنده هاست بسیار زیاد هستند و هر کدام یکی سری ویژگی دارند، این موضوع باعث می شود که در هنگام انتخاب یک سری افراد گیج بشوند و انتخاب برای آن ها سخت و دشوار بشود و نتوانند انتخابی درست را داشته باشند.

به همین منظور ما تصمیم گرفته ایم که فاکتور هایی که برای انتخاب یک میزبان وب مهم هست را در اینجا به صورت خلاصه بیاوریم.

  • ارائه گواهی SSL
  • اصالت و اعتبار شرکت
  • خدمات جانبی که ارائه می شود
  • قیمت هاست ارائه شده
  • پهنای باند هاست
  • میزان و کیفیت پشتیبانی شرکت ارائه دهنده
  • سخت افزار و نرم افزار مورد مصرف میزبان وب
  • میزان آپتایم و در دسترس بودن هاست

ارائه گواهی SSL

در چند سال گذشته بر تعداد سایت هایی که از پروتکل https استفاده می کنند افزوده شده است، این موضوع بر روی سئو هم تاثیر مثبتی گذاشته است و باعث می شود سایت هایی که از آن استفاده می کنند در نتایج جایگاه بهتری بگیرند.

برخی از شرکت ها هستند که گواهی SSL را به صورت رایگان تحویل می دهند که خب نکته ی بسیار خوب و مثبتی است.

اصالت و اعتبار شرکت

در نظر گرفتن این که آیا این شرکت دارای سابقه خوبی بوده است و آیا مشتریان از آن راضی بوده اند نکته ی بسیار مهمی است که در هنگام انتخاب حتما باید به آن توجه کنید و سعی کنید شرکت هایی را انتخاب کنید که در چند سال گذشته سابقه ی خوبی داشته اند و مشتریان از آن ها راضی بوده اند.

خدمات جانبی که ارائه می شود

خدمات جانبی باعث می شوند که کار شما در پروسه طراحی سایت و تولید محتوا و سئو راحت تر بشود.

  • ارائه خدمات طراحی سایت
  • ارائه خدمات طراحی گرافیک
  • ارائه خدمات تبلیغاتی مانند گوگل ادوردز
  • ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ
  • ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت

قیمت هاست‌ ارائه شده

قیمت های هاست کاملا بر اساس کیفیت ارائه شده وهمچنین میزان اصالت و معتبر بودن هاست می باشد و هر چی این موارد بیشتر باشد قیمت هاست هم بیشتر می شود. البته شما با توجه به رقابتی بودن قیمت های ما بین شرکت ها می توانید هاست با کیفیت خوب و همچنین قیمت مناسب را پیدا کنید.

پهنای باند هاست

منظور از پهنای باند یا ترافیک میزان استفاده ما در مدت یک ماه می باشد. اگر در شرایطی در طول مدت یک ماه ترافیک ما تمام بشود سایت معلق می شود و از دسترس خارج می گردد که اصطلاحا به آن ساسپند می گویند.

میزان و کیفیت پشتیبانی شرکت ارائه دهنده

پشتیبانی یک شرکت میزبانی وب به صورت های مختلفی انجام می شود. مانند:

  • پشتیبانی از طریق چت آنلاین
  • پشتیبانی به صورت تلفنی
  • پشتیبانی از طریق تیکت
  • پشتیبانی از طریق شبکه های اجتماعی
  • پشتیبانی به صورتی که 7 روز هفته و در 24 ساعت شبانه روز باشد.

سخت افزار و نرم افزارهای مورد استفاده میزبان وب

مقصود از سخت افزار این است که هاست شما دارای چه هاردی باشد و همین طور دیگر مشخصات سرور مانند رم سرور، پردازنده سرور ؛ در صورتی که هاست شما به صورت اشتراکی می باشد، از همه ی این منابع چند درصد آن به شما اختصاص می یابد.

در خصوص نرم افزار نیز این که از چه کنترل پنلی برای مدیریت استفاده بشود سی پنل باشد یا دایرکت ادمین و همچنین باید ببینید ورژن PHP چه قدر است چون این موضوع برای نصب برخی از افزونه ها و اسکریپت ها مهم می باشد.

میزان آپتایم و در دسترس بودن هاست

آپتایم خود به معنای میزان در دسترس بودن به صورت میانگین می باشد مقصود از میانگین این است که میزان در دسترس بودن هاست در طول چند ماه و یا چند سال در نظر گرفته می شود.

معمولا این عدد حدودا چیزی بین 99،9 – 99،7 می باشد در صورتی که بخواهید تقریبی حساب کنید در ماه ممکن است 3 ساعت دسترسی به هاست نداشته باشید.

پانوشت: بهترین هاست ایران, مقایسه هاست های ایران, بهترین هاست های ایران, قیمت هاست, قیمت بهترین هاست, هاست میزبان فا, هاست ایران سرور, هاست نت افراز, هاست نگار, هاست برتینا 

4.4/5 - (24 امتیاز)