خدمات پشتیبانی سایت مهم ترین ضرورت هر وبسایت پس از طراحی است. فرقی نمیکند سایت شما در چه حوزه ای طراحی شده باشد. فارغ از نوع کسب و کار شما، اگر برای کسب و کارتان طراحی سایت کرده اید لازم است برای ارتقای آن پشتیبانی حرفه ای سایت داشته باشید. این موضوع هم برای کارهای ساده همچون بارگذاری محصولات و محتوا لازم است و هم برای موضوعات با اهمیت تر مثل سئو و نگهداری سایت.

خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میگردد؟

یک سایت پس از طراحی در موارد مختلف نیاز به پشتیبانی پیدا میکند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد پشتیبانی سایت تنها مربوط به بارگذاری محتوا و یا تغییر دادن عکس های یک سایت نیست. خدمات پشتیبانی سایت می تواند شامل دو بخش باشد. یکی موارد مربوط به تولید محتوا و بارگذاری محتوا. دوم هم مربوط به مسائل فنی سایت. در ادامه به برخی از موارد رایج در ارائه خدمات پشتیبانی سایت اشاره شده است.

رفع مشکلات مرتبط با دامنه و هاست

هر سایتی برای نمایش نیاز به یک دامنه و هاست دارد. وبسایت شما با اتصال به هاست و دامنه در معرض دید عموم قرار میگیرد. حال در بازه های زمانی مختلف می تواند برای هاست و یا دامنه سایت مشکل به وجود آید و سایت دچار قطعی شود. یکی از وظایف تیم خدمات پشتیبانی سایت پیگیری این موارد و رفع قطعی سایت در اسرع وقت است.

به طور مثال در خصوص هاست سایت، امکان دارد پس از مدتی شرکت ارائه دهنده هاست اقدام به تغییراتی در سرورهای خود کند. در چنین مواردی عمدتاً DNS های سایت دچار تغییراتی می شوند. در صورتی که این مشکل توسط شرکت طراحی سایت و پشتیبانی پیگیری نشود سایت شما دچار قطعی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان به درد میخورد یا نه؟

پشتیبانی سایت حرفه ای

رفع مشکلات مرتبط با آپدیت شدن افزونه ها یا موارد مشابه

حتماً شما هم هنگام کار با نرم افزارهای مختلف و یا کار با اپلیکیشن های گوشی با موضوع آپدیت برنامه ها مواجه شده اید. در طراحی سایت از بسیاری از افزونه ها استفاده می شود. مثلاً افزونه کاهش حجم عکس هایی که در سایت بارگذاری میگردند. این افزونه ها هم مانند تمامی نرم افزار های دیگر آپدیت میشوند.

در بسیاری از مواقع این آپدیت ها باعث بروز مشکلات و به هم ریختگی هایی در سایت می شوند که برای رفع آنها نیاز به یک تیم پشتیبانی سایت حرفه ای است.

گرفتن بک آپ از سایت

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای سایت پیش بیاید از دست رفتن اطلاعات قرار گرفته بر روی هاست بنا به هر دلیلی است. بارها پیش آمده که بر اثر بروز مشکل در سیستم های شرکت های هاستینگ اطلاعات کاربران از بین رفته است. از آنجا که موقع خریداری هاست، این شرکت ها تمامی مسئولیت های از بین رفتن اطلاعات کاربران را به گردن خود کاربر می اندازند (مشتری مداری ایرانی!!!) فلذا لازم است صاحب سایت خود چهار چشمی مراقب اطلاعات سایت خود باشد. برای این کار لازم است به شکل مرتب از اطلاعات سایت بک آپ گیری شود. این موضوع یکی از الزامات پشتیبانی سایت حرفه ای است.

شرکت پشتیبانی سایت خوب

در کنار مسائلی که عنوان شد مسئله مهم دیگر موضوع مدیریت محتوای سایت است.

طراحی مجدد صفحات سایت

در مواقع بسیاری پیش می آید که لازم است طراحی های خاصی در سایت انجام شود. به طور مثال اگر شما جشنواره ای دارید و یا به مناسبت عید، شب یلدا یا مناسبت هایی این چنین قصد عوض کردن حال و هوای سایت خود را دارید باید از یک تیم پشتیبانی حرفه ای برای این کار برخوردار باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

تولید محتوا و پشتیبانی سایت، بارگذاری محتوا

سایت بدون محتوا یعنی هیچ!. موضوع اصلی و هدف اصلی در طراحی سایت خوب تولید محتوا برای مخاطبین است. شما در یک طراحی سایت حرفه ای برای مخاطبین خود باید تولید محتوا کنید. مخاطبین شما با مطالعه محتوای بارگذاری شده توسط شما در خصوص میزان تبحر کاری شما قضاوت میکنند.

هر چقدر شما در طراحی سایت خود از محتوای حرفه ای تر و کاربر پسندتری استفاده کنید مخاطبین بیشتری را جذب خود خواهید کرد. در واقع میتوان گفت اصلی ترین بخش پس از طراحی سایت مرحله محتوا گذاری سایت است. هر چقدر این مرحله بهتر انجام شود شما از سایت خود نتیجه بهتری خواهید گرفت.

به طور کلی موارد مهمی که در پشتیبانی سایت از نظر تولید و انتشار محتوا به آنها بر میخوریم شامل موارد زیر هستند:

  1. تولید محتوای متناسب با کسب و کاری که سایت برای آن طراحی شده است
  2. ایجاد دسته بندی های متناسب با خدمات ارائه شده در سایت
  3. متناسب سازی محتوای تولید شده با استانداردهای سئو
  4. طراحی عکس های مناسب با محتوای تولید شده
  5. بارگذاری صحیح محتوا در سایت

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی و پشتیبانی آن

تولید محتوای سایت

تأثیر پشتیبانی سایت در سئو سایت چیست؟

مهم ترین موضوع برای هر سایتی دیده شدن آن سایت در صفحه اول گوگل است. سئو به زبان ساده همین مفهوم را دارد. زمانی شما می توانید از سایت خود بهره برداری کنید که سایت وارد صفحه اول شده و بتواند مخاطب جذب کند.

مشکلی که اغلب صاحبان کسب و کار دارند این است که وقت کار بر روی سایت خود را ندارند. جدای از آن اگر شما این کار را به دست کارمندان عادی خود بسپارید باز هم نتیجه مناسب را نخواهید گرفت.

موضوع اصلی در ارائه پشتیبانی خوب برای سایت تجربه است. تجربه هم با کار زیاد به دست می آید. ما در اکسینو سابقه بیش از 13 سال کار بر روی سایت را گرد آورده ایم. مجموع محتواهایی که تولید کرده ایم رقمی بیش از 300 هزار محتواست. همین موضوع است که ما را از سایر شرکت های طراحی سایت و سئو متمایز میکند.

اصلی ترین فاکتور در سئوی سایت تولید محتوای مناسب برای سایت است. در کنار آن استفاده از سایر تکنیک ها نیز ضروری است. به طور کلی میتوان گفت برای سئوی سایت کارهای زیر لازم است که انجام شود:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • تولید محتوا
  • بک لینک سازی
  • رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید

هزینه پشتیبانی سایت چقدر است؟

هزینه پشتیبانی سایت بسته به اینکه چه مقدار کار لازم باشد بر روی سایت انجام شود تعیین میگردد. همچنین این نکته مهم است که پشتیبانی سایت همراه با سئو تضمینی باشد یا خیر. به طور کلی میتوان گفت در تعیین هزینه خدمات پشتیبانی سایت موارد زیر مهم هستند:

  • پشتیبانی سایت فقط برای موارد فنی معمول شامل نگهداری سایت دامنه و هاست
  • پشتیبانی سایت از نظر اضافه کردن موارد جدید به سایت که نیاز به کدنویسی داشته باشند
  • پشتیبانی سایت از نظر تولید محتوا
  • پشتیبانی سایت از نظر تولید محتوا و سئوی تضمینی

پشتیبانی سایت و بک لینک سازی برای سایت

همانطور که گفته شد یکی از مراحل مهم سئو بک لینک سازی برای سایت است. این کار باعث میشود رتبه سایت شما ارتقاء پیدا کرده و در نهایت وارد صفحه اول شود. اما کدام بک لینک ها برای سایت مفید هستند؟. شما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را ارتقا بدهید لازم است از بک لینک های مناسب استفاده کنید. شرکت های طراحی سایت حرفه ای کیفیت بک لینک ها را در طول زمان و کار بر روی سایت های مختلف متوجه شده اند. این مهارت چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید.

پیش آمده بوده اند از مشتریانی که گفته اند مگر دادن یک بک لینک چقدر زمان میبرد یا سخت است که به ازای آن هزینه سئو انقدر بالاست؟. موضوع زمان انجام یک بک لینک نیست. موضوع اصلی همان مهارتی است که خدمت شما عرض شد. ما در طول کار خود یک بک لینک را روی چندین سایت تجربه میکنیم.

اگر امروز فرضاً یک لیست 10 تایی از بک لینک های خوب در دسترس است این لیست چکیده ای از امتحان کردن هزاران بک لینک بر روی سایت های مختلف است. در واقع بخشی از هزینه سئوی پرداختی مربوط به تجربه ای است که ما در این راه کسب کرده ایم و بر اساس آن کار شما را ضمانت میکنیم.

بیشتر بخوانید: سئو چیست و چه تاثیری بر سایت دارد؟

سؤالات متداول

خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی میباشد؟

بسته به اینکه سایت شما برای چه منظور طراحی شده باشد خدمات پشتیبانی آن تعریف میگردد. اگر سایت شرکتی باشد خدمات پشتیبانی سایت شامل نگهداری دامنه، سایت، هاست و تولید محتوا می شود.

هزینه خدمات پشتیبانی سایت چقدر است؟

بسته به اینکه سایت شما ماهانه چه مقدار کار داشته باشد هزینه پشتیبانی سایت تعیین میگردد. هزینه خدمات پشتیبانی برای تغییرات کدنویسی در سایت بیشترین هزینه خدمات پشتیبانی سایت را دارد. اگر سایت شرکتی است تنها و تنها نیاز به تولید محتوا دارد هزینه پایین تر خواهد بود. شما میتوانید برای اطلاع دقیق تر از هزینه خدمات پشتیبانی سایت با شماره 09124222529 تماس بگیرید

آیا خدمات پشتیبانی سایت شامل سئو هم می شود؟

بله، در صورتی که شما بخواهید سایت شما سئو شود خدمات پشتیبانی سایت شامل سئو هم خواهد بود.

آیا خدمات پشتیبانی سایت شامل نگهداری سایت در صفحه اول گوگل میباشد؟

بله در صورتی که شما بخواهید این موضوع شامل خدمات پشتیبانی سایت می شود.

خدمات پشتیبانی سایت شامل چه مواردی است؟

خدمات پشتیبانی سایت بنا به نیاز مشتری تعریف می شود. این خدمات می تواند شامل: کدنویسی موارد درخواستی، تغییرات ظاهری سایت، تولید محتوا و بارگذاری مطالب، سئو و ورود سایت به صفحه اول گوگل، و نگهداری سایت در صفحه اول گوگل باشد

تماس با ما

شرکت طراحی سایت اکسینو با سابقه بیش از 13 سال آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز است. این شرکت با حضور در بیش از 1000 کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل یک رزومه بسیار قوی در این زمینه را دارد. امیدواریم بتوانیم خدمت رسان شما نیز باشیم. شما میتوانید با ما تماس بگیرید و در خصوص تبلیغ کسب و کار خود مشاوره لازم را انجام دهید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: خدمات پشتیبانی سایت ، پشتیبانی سایت حرفه ای ، سئو و نگهداری سایت ، تولید محتوای سایت ، بارگذاری محتوای سایت ، هزینه پشتیبانی سایت ، ورود به صفحه اول گوگل ، سئوی تضمینی ، اکسینو

4.5/5 - (4 امتیاز)