شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که قیمت سئو و بهینه سازی سایت چقدر است؟ برای اینکه یک سایت در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد چقدر باید هزینه کرد؟

همین ابتدای کار لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که واقعاً یک فرمول مشخص و ثابت برای تعیین تعرفه سئوی سایت برای هیچ شرکت یا شخصی وجود ندارد. برای درک دلیل این موضوع لطفاً تا انتهای این مطلب را با ما باشید.

قیمت یا تعرفه سئو و بهینه سازی سایت را چه کسی تعیین میکند؟

در واقع هیچ نرخ مشخص و معینی برای قیمت سئو در هیچ سازمان یا ارگانی مشخص نشده است. هر چند برای تبلیغات اینترنتی نظیر طراحی سایت سازمان های نظارت کننده ای وجود دارند اما در تعیین نرخ این فعالیت ها هیچگونه قیمت مصوبی وجود ندارد.

البته علت آن کم کاری این سازمان ها یا نهاد ها نیست. در واقع علت اصلی آن جنس این نوع فعالیت است. طراحی سایت و سئو هر دو از پیچیدگی های خود برخوردار هستند. بنا به اینکه فرد یا شرکت انجام دهنده چقدر در این زمینه توانایی و تبحر داشته باشد نرخ خود را برای این کار تعیین میکند.

قیمت سئو

چه عواملی در تعیین تعرفه و قیمت سئو تأثیر گذار هستند؟

به شکل کاملاً تجربی میتوان گفت عوامل زیر در تعیین قیمت سئوی سایت شما اثر گذاری بیشتری دارند:

  • جنس خود کسب و کار

قیمت سئو بنا به اینکه رقابت در حوزه کسب و کار شما در گوگل چقدر سنگین باشد (هدف از سئو عمدتاً ارتقای رتبه در موتور جستجوی گوگل است) فرق خواهد کرد. به طور مثال فردی قصد فروش کارتن اثاث کشی را دارد. خب در چنین کسب و کاری رقابت در سطح گوگل پایین است. بنابراین می توان گفت قیمت سئو برای این کسب و کار پایین در خواهد آمد.

نقطه مقابل آن کسب و کارهایی نظیر شرکت های طراحی سایت، باربری، وکالت، اخذ ویزا و … است. فضای رقابت در این زمینه ها بسیار بسیار سنگین است و بنابراین برای ارتقاء رتبه در گوگل کار بسیار بیشتری بر روی کلمات کلیدی آنها باید صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: سئو چیست و لزوم آن برای یک سایت چیست؟

  • محل فعالیت کسب و کار

دیگر عامل تعیین تعرفه سئو و بهینه سازی سایت مناطقی است که صاحب کسب و کار دوست دارد سایت او در آن نفوذ داشته باشد. وقتی یک طراحی سایت انجام می شود و در فضای اینترنت قرار می گیرد هر فردی از هر جای دنیا می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

با این حال، فرض کنید یک شرکت طراحی سایت در تهران فعالیت می کند. این شرکت می خواهد در تهران فعالیت داشته باشد و مشتریان تهرانی را جذب کند. خب چه باید کرد؟ برای این کار کلمات کلیدی که در آنها به محل فعالیت یعنی تهران اشاره می شود به کار برده می شود. به طور مثال عبارات کلیدی نظیر:

  • طراحی سایت در تهران
  • بهترین شرکت طراحی سایت در تهران
  • قیمت طراحی سایت در تهران
  • تعرفه سئوی سایت در تهران و ….

خب در مقابل شرکتی را فرض کنید که می خواهد کل کشور را پوشش دهد. آن وقت دیگر کلمات کلیدی محدود به یک محل خاص نخواهند بود. اگر همان کلمات کلیدی بالا را بخواهیم برای این کار بازنویسی کنیم خواهیم داشت:

  • طراحی سایت
  • بهترین شرکت طراحی سایت
  • قیمت طراحی سایت
  • تعرفه سئوی سایت و …

با این حساب قیمت و تعرفه سئوی کلمات کلیدی بنا به اینکه بخواهد محلی انجام شود یا کشوری متفاوت خواهد بود. زیرا تعداد رقبا در این دو حالت با هم فرق دارند.

بیشتر بخوانید: چطور رتبه سایت خود در گوگل را افزایش بدهم؟

  • طول کلمه کلیدی که انتخاب می شود

به طور کلی می توان گفت هر چه طول کلمه کلیدی که انتخاب می شود کوتاه تر باشد قیمت سئو و بهینه سازی آن بیشتر خواهد بود. به طور مثال قیمت سئو و بهینه سازی کلمه کلیدی “طراحی سایت” نسبت کلمه کلیدی “شرکت طراحی سایت و سئو در کرج” بسیار بسیار بیشتر خواهد بود.

سئو تضمینی

تعداد کلمات کلیدی چه تاثیری در قیمت سئو دارد؟

عامل دیگر در تعیین قیمت سئو و بهینه سازی سایت تعداد کلمات کلیدی است که قرار است سئو شوند. خب هر چه تعداد کلمات کلیدی انتخابی از سوی مشتری بیشتر شود به نسبت کار بیشتری را می طلبد. برای همین هم قیمت آن بیشتر خواهد بود.

اهمیت تعداد کلمات کلیدی در سئو چیست؟

اما چه تعداد کلمه کلیدی را برای یک سایت سئو کنیم بهتر است؟ در اینجا برای درک بهتر این موضوع از یک مثال استفاده می کنم.

فرض کنید شما میخواهید ماهیگیری کنید.

  1. شما می توانید فقط با یک قلاب به ماهیگیری بروید
  2. شما می توانید یک تور برای ماهیگیری ببرید
  3. شما با یک کشتی ترال به ماهیگیری می روید

خب نتیجه هر سه اینها یکی است؟ مسلماً خیر. تعداد کلمات کلیدی در سئو هم همین نقش را دارند. مخاطبین شما از عناوین مختلفی در سرچ استفاده می کنند. حال اگر شما تعداد بیشتری از کلمات کلیدی را که ممکن است مخاطبین شما آن را سرچ کنند را پوشش دهید خب تعداد مخاطبین بیشتری را به سایت خود هدایت خواهید کرد.

شما اگر برای سایت خود یک کلمه را سئو کنید مثل ماهیگیری با یک قلاب است. اگر تعداد کلمات را بالا ببرید انگار که یک تور برای مخاطبین خود پهن میکنید.

بیشتر بخوانید: چطور از وضعیت سئوی سایت خود آگاه شوم؟

 

هزینه سئو

بالاخره قیمت سئو و بهینه سازی سایت چقدر است؟

با توجه به تمامی این مطالبی که گفته شد فکر میکنم شما هم قانع شده باشید که هیچ فرمول مشخصی را برای تعیین قیمت سئوی سایت نمی توان مشخص کرد.

در کنار تمامی اینها مهمترین موضوع در تعیین قیمت سئو بحث تجربه شرکتی است که قرار است این کار را انجام دهد. اگر شرکتی در حوزه های مختلف کار سئو را انجام داده باشد می تواند تخمین بهتری از میزان سختی کار بزند و قیمت بهتری را برای مشتری تعیین کند.

بنابراین اگر برای کسب و کار خود با چند شرکت تماس گرفتید و رقم های بسیار متفاوتی را از آنها شنیدید اصلاً تعجب نکنید!!!

کدام قیمت سئو و بهینه سازی سایت را باور کنم؟

حال سؤال اساسی اینجاست که با وجود تمامی این اختلاف قیمت ها کدام یک را انتخاب کنیم؟؟؟

بهترین توصیه ای که در این مورد می توان انجام داد این است که به شرکت طراحی سایت مورد نظر زنگ بزنید و از آنها نمونه کار بخواهید. اگر شرکتی در زمینه های کاری مختلف سابقه سئو دارد می توانید با خیال راحت کار خود را به او بسپارید.

پاسخ به سؤالات متداول

هزینه سئو سایت چقدر است؟

برای تعیین هزینه سئوی یک سایت نمیتوان فرمول مشخصی را تعیین کرد. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت سئو و بهینه سازی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سئو و بهینه سازی سایت به عواملی همچون نوع کسب و کار و میزان رقابت در گوگل در زمینه کسب و کار شما، تعداد کلمات کلیدی، سئوی محلی یا کشوری و طول عبارات کلیدی بستگی دارد.

اهمیت تعداد کلمات کلیدی در سئو چیست؟

شما اگر برای سایت خود یک کلمه را سئو کنید مثل ماهیگیری با یک قلاب است. اگر تعداد کلمات را بالا ببرید انگار که یک تور برای مخاطبین خود پهن میکنید.

ما در شرکت طراحی سایت اکسینو بیش از 13 سال سابقه طراحی سایت و سئو را داریم. تیمی مجرب از افرادی که سابقه طراحی و سئو صدها سایت موفق را در کارنامه خود دارد.

ما با توجه به نوع کسب و کار شما بهترین راهکار برای سئوی سایت شما را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید برای ارتباط با ما با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید و یا برای مشاوره حضوری به دفتر کار شرکت مراجعه کنید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: قیمت سئو سایت ، تعرفه سئو سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، بهترین شرکت سئوی سایت ، سئوی سایت ارزان ، افزایش رتبه سایت در گوگل ، سئوی تضمینی ، پشتیبانی سایت ، تولید محتوای سایت ، اکسینو

4.7/5 - (3 امتیاز)