چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم ؟ پرایوت کردن یا همان خصوصی کردن پیج اینستاگرام راهی است که شما با استفاده از آن می توانید امنیت پیج خود را بالا ببرید علاوه بر این که می توانید فالوور های خودتان را انتخاب کنید و محیط صفحه خود را خصوصی کنید.

علاوه بر این که اگر به دنبال این هستید پست ها و استوری های شما برای کسی ارسال نشود می توانید پیج خود را قفل کنید.

خصوصی کردن پیج اینستاگرام کار راحتی هست، در مدتی خیلی کوتاه می توانید پیج خود را پرایوت کنید.

هدف اینستاگرام از این که این قابلیت را قرار داده است این هستش که حریم شخصی کاربرانش حفظ شود.

به یاد داشته باشید وقتی پیج خود را باز می کنید، به طور پیش فرض تنظیمات اینستاگرام به این صورت هست که پیج شما در حالت عمومی و پابلیک هست و باید با استفاده از این روش صفحه خود را خصوصی کنید.

منظور از پرایوت (private) کردن اینستاگرام چیست ؟

کلمه پرایوت (Private)به معنای خصوصی می باشد و وقتی که می گوییم که یک صفحه در اینستاگرام پرایوت است یعنی در حالتی قرار دارد که خصوصی است و فقط افرادی قادر به دیدن پست ها و استوری آن صفحه هستند که صاحب آن پیج این دسترسی را به آن ها داده باشد.

در صفحاتی که حالت خصوصی دارند حریم شخصی فرد به شدت رعایت می شود برای مثال شما نمی توانید پست یا استوری را کپی کنید و یا آن را برای افراد دیگری بفرستید.


بیشتر بخوانید: چرا باید پیج اینستاگرام خود را پرایوت کنید؟


علاوه بر آن در صورت هشتگ گذاری باز هم نمی توانید پست ها را در جستجو ها مشاهده کنید و یا اگر لوکیشن بگذارید اکانت های دیگری که شما را فالو ندارند نمی توانند پست شما را در میان لوکیشن های دیگر ببینند. درنتیجه وقتی پیج شما به حالت خصوصی یا پرایوت در می آید به غیر از افرادی که خودتان آن ها را به عنوان فالور قبول کردید شخص دیگری نمی تواند مطالب که منتشر می کنید را ببیند.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم ؟

1- بعد از این که برنامه اینستاگرام خود را باز کردید، وارد حساب خود شوید و سپس وارد نمایه یا همان اکانتی که می خواهید آن را خصوصی کنید بروید. که در عکس می توانید متوجه شوید کدام قسمت گفته می شود.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

2- بر روی منوی سمت راست رفته سپس بر روی علامت سه خطی که وجود دارد کلیک می کنیم و در نهایت setting را انتخاب می کنیم.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

3- سپس در این مرحله گزینه privacy را انتخاب می کنیم.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

4- در این قسمت (Accunt privacy)، می توانید private Account اکانت را فعال کنید. در صورتی که رنگ آن آبی بود، نشانگر این است که پیش از این شما این گزینه را فعال کرده بودید.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

5- بعد از این مرحله پیامی برای شما می آید که در آن می گوید با خصوصی کردن صفحه شما تنها افرادی که شما تایید می کنید، می توانند عکس ها، ویدئو ها و مطالبی که شما منتشر می کنید را ببینند و این تغییرات، فالوور هایی که از قبل داشتید را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

نکاتی در خصوص پرایوت کردن پیج اینستاگرام

1- بعد از این که اینستاگرام خود را به حالت خصوصی بردید تنها افرادی می توانند پست ها و استوری های شما را ببینند که شما را فالو کنند یعنی در خواست دهند و شما آن ها را قبول کنید در غیر اینصورت کسی نمی تواند مطالب منتشر شده را ببیند.

2- بعد از این که پیج خود را به حالت خصوصی بردید افرادی که انتخاب می کنید می توانندمطالب شما را ببینند.

سفارش تولید محتوا

3- اگر پیج اینستاگرام شما به سایر شبکه های اجتماعی متصل است شما باید تنظیماتی را برای آن ها نیز اعمال کنیدتا سایر پیج ها هم خصوصی باشد.

4-  وقتی که پیج خودتان را خصوصی کردید فالوور های قبلی که دارید همچنان در صفحه شما هستند و می توانند مطالب قبلی و همین طور مطالبی که بعدا منتشر می کنید را ببینند.


بیشتر بخوانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ 


5- یکی از نکاتی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که اکانت های تجاری این قابلیت را ندارند که خصوصی شوند برای این که یک اکانت تجاری را پرایوت کنید باید ابتدا آن را از حالت تجاری در آورید، سپس به حالت پرایوت در آورید.

آیا می توان بدون فالو کردن پست ها و استوری های یک پیج پرایوت را ببینید؟

در حال حاضر وب سایت هایی هستند که به شما این اجازه را می دهند که بدون فالو کردن پست ها و استوری های پیج های قفل شده را ببینید و حتی می توانید آن ها دانلود کنید. اما از آن جا که این کار خلاف و نقض حریم شخصی می باشد معمولا سایت هایی که این امکان را برای شما فراهم می کنند از شما در خواست های دریافت اطلاعات هایی مانند ایمیل و یا رمز حساب اینستاگرام تان را دارند که امنیت شما را به خطر می اندازد به همین علت توصیه نمی شود که از این سایت ها استفاده کنید.

پانوشت: پرایوت کردن، چگونگی پرایوت کردن پیج، چگونه پیج اینستا را قفل کنیم، چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم

5/5 - (1 امتیاز)