افزایش رتبه سایت در گوگل آرزوی هر صاحب وبسایتی است. هرکس که مدتی یک وب سایت داشته باشد، به خوبی می‌داند که سایت‌هایی که بازدیدکننده نداشته باشند، ارزش خاصی ندارند.

در طول 30 سالی که از ظهور موتورهای جستجویی مثل گوگل، بینگ و یاهو گذشته است، راهکارهای بسیار زیادی برای بهینه سازی سایت‌ها ارائه شده است.

در این مقاله قصد داریم یکصد راه اصلی برای بهینه سازی یک وب سایت را تحت عنوان آموزش رایگان افزایش رتبه سایت در گوگل به شما ارائه دهیم. امیدواریم تا انتها همراه ما باشید.

حتماً بخوانید: بررسی سئو آنلاین سایت توسط متخصص سئو (رایگان!!)

چرا افزایش رتبه سایت در گوگل؟

برای چرایی افزایش رتبه سایت در گوگل دلیل خیلی روشنی وجود دارد.

فرض کنید شما می‌خواهید یک نمایشگاه اتومبیل افتتاح کنید. ممکن است شما تمام تلاش خود را برای اینکه نمایشگاهتان همان چیزی باشد که ایده آل شماست به خرج دهید، مثلا:

  • دفتر اداری یا تجاری آن را در بهترین مکان ممکن خریداری یا اجاره کنید
  • از بهترین دکوراسیون داخلی ممکن برای طراحی آن استفاده کنید
  • خودروهای خیلی شیک و گران‌قیمتی را با قیمت رقابتی داخل آن قرار دهید
  • در و دیوار نمایشگاهتان را با بنرها و پوسترهای جذاب زیبا کنید
  • و…

اما تنها مشکل نمایشگاه اتومبیل شما این باشد که هیچ بازدیدکننده یا مشتری‌ای ندارد!!

طبیعیست شما دیر یا زود -خدای ناکرده- ورشکست خواهید شد.

یک سایت زیبا و مدرن و کارآمد هم بدون بازدیدکننده تقریباً چنین وضعیتی دارد.

برای افزایش بازدید سایت ظاهراً راه‌های مختلفی وجود دارد. روش هایی مثل: تبلیغات در تلویزیون، تبلیغات در سایت‌های پربازدید دیگر، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و… ولی توجه داشته باشید هیچ کدام از این راهکارها به اندازه پیدا کردن بازدید از گوگل موثر نیست.

به صورتی که وب سایت بزرگ دیجی کالا که سالهاست جزو 5 سایت پربازدید ایران است، تقریباً بیش از 80% بازدید خود را مدیون موتور جستجوی گوگل است.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت و سئو ارزان قیمت در تهران/ کدام شرکت بهتر است؟

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شخصی حرفه ای با قیمت مناسب + نمونه کارها

روش افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

در واقع می‌توان گفت هزاران فاکتور مختلف در رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل موثر هستند.

مشهور است که در شرکت گوگل به تعداد کمتر از انگشتان یک دست از مدیران رده بالای شرکت هستند که از الگوریتم دقیق گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها مطلع هستند.

همچنین با توجه به افزوده شدن تکنولوژی هوش مصنوعی به گوگل از چندسال پیش، این موتور جستجو از الگوریتم ثابتی برای رتبه بندی سایت ها در نتایج خود استفاده نمی‌کند.

بلکه رتبه یک سایت در گوگل امروزه پیش از گذشته تحت تاثیر رفتار کاربران است.

با این حال هنوز می‌توانیم با قاطعیت از عواملی سخن بگوییم که به توصیه وبسایت‌های بزرگ سئو، جزو اصلی‌ترین عوامل در رتبه یک سایت در گوگل هستند.

در این مقاله با 100 مورد از این عوامل آشنا می‌شوید. این عوامل یا همان راه های افزایش رتبه سایت در گوگل تحت چند زیرمجموعه قرار دارند:

  1. بهینه سازی دامنه
  2. بهینه سازی داخلی سایت و صفحات آن (سئو On-Page)
  3. لینک سازی (سئو Off-Page)
  4. شبکه‌های اجتماعی
  5. استراتژی‌های اصلاحی

این 100 عامل عبارتند از:

آموزش سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش بازدید سایت در گوگل با بهینه سازی دامنه

1. با کلمات کلیدی مناسب دامنه خود را بهینه کنید

اولین کار شما انتخاب نامی برای دامنه است که شامل کلمه کلیدی کسب و کار شما باشد. انتخاب کلمات کلیدی برای یک سایت می تواند بسیار پیچیده باشد. فرض می کنیم که شما کلمات کلیدی مرتبط با کسب وکار خود را یافته و مخصوصا آنهایی که دارای جستجوی زیاد اما رقابت کمتر هستند را شناسایی کرده اید.

حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه مطمئنا امتیازاتی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، تغییر آن ضرورتی نداشته و بهتر است با همان نام ادامه دهید. اما اگر در ابتدای راه هستید، قطعا این نکته ارزش توجه کردن را دارد.

2. نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید

در هنگام انتخاب نام دامنه دقت کنید که تا آنجا که ممکن است، طول آن کوتاه باشد. همانطور که در دیگر تکنیک های بهینه سازی یو آر ال نیز مشاهده خواهید کرد، گوگل یو آر ال های کوتاه، ساده و سر راست را ترجیح می دهد.

هر چه تعداد کارکترهای دامنه بیشتر باشد، فهمیدن آن برای کاربران پیچیده تر شده و به خاطر آوردن آن سخت تر خواهد شد. در انتخاب نام دامنه، نسخه های کوتاهتر در اولویت هستند.

برای مثال به نام دامنه آژانس بازاریابی اکسینو دقت کنید. تنها 5 کاراکتر است: OXINO

3. ساب دامین ها (Subdomains) را بهینه کنید

همه وب سایت دارای ساب دامین نمی باشند. ساب دامین ها برای ایجاد یک قسمت یا حتی یک برند مجزا از دامنه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال ممکن است برای دامنه example.com، ساب دامین blog.example.com را نیز مشاهده کنید. این کار با هدف جداسازی بخش وبلاگ وب سایت از پلتفرم فروشگاهی آن انجام شده است.

مجددا برای اینکه گوگل را در زمینه ساده بودن دامنه راضی نگه دارید، بهتر است نام ساب دامین کوتاه و واضح بوده و تنها از کلماتی در آن استفاده شود که بیانگر ماهیت ساب دامین باشد. البته ما به شخصه استفاده از ساب دامین را برای بخش وبلاگ پیشنهاد نکرده و در عوض پیشنهاد می کنیم تا از یک زیر مجموعه به شکل example.com/blog برای بخش وبلاگ سایت استفاده کنید.

4. اطلاعات WHOIS دامنه را در دسترس عموم قرار دهید

WHOIS به پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وبسایت مرتبط است گفته می شود. به عنوان مثال شما می توانید به جستجوی دامنه و اطلاعات تماس وبمستر آن بپردازید. شما به عنوان مالک دامنه می توانید این اطلاعات را از دسترس عموم خارج کنید.

اما بهتر است که این اطلاعات مخفی نباشد. در صورت مخفی کردن اطلاعات WHOIS دامنه ممکن است گوگل اینطور تصور کند که شما سعی در حال انجام کار غیر مجازی هستید.

5. هاستی مناسب برای میزبانی سایت انتخاب کنید

اغلب هاست ها در ظاهر یکسان به نظر می رسند. آنها معمولا پکیج های مشخصی و یکسانی داشته و قیمت هایی شبیه به هم برای محصولاتشان در نظر گرفته اند. با این حال انتخاب شما در زمینه هاست وبسایت می تواند نقش مهمی در رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد. به عنوان مثال و در بدترین سناریو ممکن، اگر هاست شما متهم به شرکت در فعالیت های خرابکارانه است، این مسئله می تواند بر روی اعتبار دامنه شما نیز اثرگذار باشد.

در حالتی کامل ملموس تر اگر قطعی هاست شما زیاد باشد، احتمالا این مسئله بر روی جایگاه سایت در نتایج جستجو تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است وبسایت در زمان هایی کلا در نتایج جستجو دیده نشود. هاست های خوبی زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

در ایران شرکت‌های ارائه دهنده هاست مشهور عبارتند از: برتینا، میزبان‌فا، ایران‌سرور، هاست ایران، میهن‌وب‌هاست و…

سعی کنید از یک هاست معتبر استفاده کنید تا بعداً به مشکلات جبران ناپذیر برخورد نکنید.

خرید بهترین هاست و دامنه

6. با احتیاط فراوان وبسایت خود را منتقل کنید

کاملا محتمل است که در مقطعی تصمیم به انتقال سایت به یک دامنه جدید یا هاست جدید بگیرید. حتی ممکن است که تصمیم به طراحی و راه اندازی مجدد سایت خود کنید. قطعا در این شرایط انتقال سایت با در نظر داشتن اصول سئو، امری بسیار ضروری و مهم است. در غیر این صورت ممکن است که موجب سردرگمی پایشگرها شده و آنها دو نسخه از سایت شما را مشاهده کنید.

این امر موجب ایجاد محتوای تکراری از نظر آنها می شود. همچنین ممکن است آنها به دنبال صفحاتی بگردند که دیگر وجود ندارند و در نتیجه اعتبار دامنه شما به کلی از بین می رود. این اتفاق تاکنون برای سایت های بسیاری افتاده است.

توصیه می‌کنیم اگر در زمینه انتقال سایت قدیم به جدید حرفه‌ای نیستید در این زمینه حتماً با ما تماس بگیرید:

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

7. منتظر نمانید و شروع کنید. عمر دامنه خیلی مهم نیست

در مورد مسئله تاثیر عمر دامنه بر روی اعتبار آن هنوز شبهاتی وجود دارد. این مسئله از نظر منطقی قابل پذیرش بوده، چرا که هر چه عمر یک دامنه بیشتر باشد، احتمال اینکه آن سایت از نوع اسپمر باشد کمتر است. تاثیر این مسئله اندک است، بنابراین نیاز نیست که سالها مالک یک دامنه باشید تا بعد از سن دار شدن آن، شروع به کار بر روی آن کنید.

هر چه بر زمان فعالیت شما در یک دامنه می گذرد، مطمئنا بر اعتبار آن نیز افزوده خواهد شد.

افزایش بازدید سایت در گوگل با سئو و بهینه سازی داخلی سایت

8. کدهای سایت را بهینه و عاری از موارد اضافه کنید

این مورد برای کسانی که با توسعه وب آشنا نیستند کمی مبهم به نظر برسد. اگر بخواهیم خیلی ساده آن را بیان کنیم بهتر است با مثالی شروع کنیم. فرض کنید بخواهید از نقطه یک به نقطه دو بروید. مطمئنا بی نهایت مسیر برای رفتن وجود دارد، اما عاقلانه ترین کار انتخاب کوتاه ترین و بهینه ترین مسیر است. در مورد کدنویسی سایت هم روش های زیادی وجود دارد. اما برخی روش ها از بقیه بهینه تر هستند.

استفاده از کدهای پیچیده و غیر ضروری معایب خود را به همراه دارد. از جمله این معایب، سرعت پایین بارگذاری سایت و معطل کردن پایشگرهای موتورهای جستجوست. بنابراین با وقت گذاشتن بر روی وبسایت نسبت به بهینه سازی کدهای آن اقدام کنید.

9. فایل robots.txt را بهینه سازی کنید

این اقدام با توجه به خواسته و اهداف شما از وبسایت می تواند شامل حال شما نگردد. به طور معمول پایشگرهای جستجو به خزیدن در سایت پرداخته و هر صفحه ای از آن را ایندکس می کنند. اما شما می توانید با ارائه یک سری دستورالعمل در فایل robots.txt، جلوی پایش آنها در مسیرهای دلخواهتان را بگیرید.

با استفاده از فایل robots.txt می توانید از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری کرده تا از ایجاد محتوای تکراری خودداری کنید. همچنین با این کار می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید. دقت داشته باشد که از این روش برای تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید، چرا که گوگل پس از مدتی متوجه نیت اصلی شما می گردد.

10. خطاهای سروری را به سرعت رفع کنید

وبسایت شما مطمئنا در صد در صد مواقع آنلاین نخواهد بود ممکن است در بعضی مواقع سرور دچار خطا شده و بعضی از صفحات از دسترس خارج گردند. این مسئله از واقعیت های توسعه وب بوده و غیر قابل اجتناب می باشد. کاری که شما می توانید انجام دهید اینست که نظارت کاملی بر روی وضعیت سرورهای سایت داشته و با نهایت سرعت نسبت به رفع خطاهای آن اقدام کنید.

11. یو آر ال های سایت را ثابت نگه دارید

اگر با مفهوم عبارات بو آر ال های استاتیک و دینامیک آشنا نیستید، احتمال این مسئله کمی برایتان غریبه جلوه می کند. در ابتدا به توضیح عبارت یو آر ال دینامیک و متغیر می پردازیم. این یو آر ال ها با توجه به وضعیت پارامترهای خود و نسبت آن با دیتابیس سایت، محتوای متفاوتی را نمایش می دهند. یو آر ال های ثابت تنها در صورتی تغییر می کنند که ادمین سایت آن را در بک اند تغییر دهد.

به جز در شرایطی بسیار خاص، یو آر ال های سایت می بایست ثابت و استاتیک بوده و تنها با خواسته خود شما قابلیت تغییر داشته باشند. این کار موجب هر چه بیشتر شدن اعتبار سایت و افزایش رتبه صفحات آن در نتایج جستجو می گردد.

12. URL های سایت را به صورت منطقی سازماندهی کنید

URL های سایت می بایست با توجه به سلسله دسته بندی های یک صفحه سازمان دهی شوند. به عنوان مثال URL صفحات ممکن است دارای دسته بندی های اصلی و فرعی یک مطلب یا محصول باشد.

این مسئله موجب بهینه سازی بهتر صفحات در زمینه کلمات کلیدی شده و تجربه کاربری بهتری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

همچنین اطلاعات بیشتری به گوگل درباره نحوه سازمان دهی سایت ارائه می شود. هیچ دلیلی برای عدم انجام این کار وجود ندارد. البته شایان ذکر است که اغلب سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس ذاتا دارای چنین قابلیتی هستند.

13. URL ها را تا آنجا که ممکن است کوتاهتر کنید

به همان دلایلی که در کوتاه تر بودن نام دامنه ذکر کردیم، طول URL ها نیز می بایست که تا آنجا که ممکن است کوتاه باشد.

به واسطه این کار هم شما و هم کاربران به شکل بهتری می توانند از سایت استفاده کنند و نظم دهی به آن آسانتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر دسته ای با عنوان “خدمات و محصولات” در سایت دارید می توانید تنها از عبارت “محصولات” یا “سرویس ها” در URL آن استفاده کنید.

اگر عنوان پست سایت در وبلاگ عبارت “چگونه از یک شرایط بحرانی و شرم آور در محل کار بگریزیم” است می توانید به جای استفاده از تمام عبارت در URL صفحه از عبارت “گریز-شرایط-بحرانی-کاری” در URL آن استفاده کنید.

از استفاده از هرگونه حروف اضافه نیز در URL خودداری کنید. شاید این مورد با مورد شماره 12 منافات داشته باشد. دقت داشته باشید که اولویت استفاده از دسته بندی ها در URL می باشد، اما بدین شکل که تمام عبارات مربوط به نام آنها به صورت خلاصه و کوتاه در URL استفاده شود.

14. یک نقشه سایت HTML ایجاد کنید

یک نقشه سایت HTML برای کابران ایجاد شده و نبایست با نقشه سایت XML اشتباه گرفته شود. هدف از ایجاد نقشه سایت HTML، تهیه لیستی از مهمترین آدرس های سایت برای کاربران می باشد، به گونه ای که بتوانند آن ها را تنها با یک کلیک دنبال کنند.

معمولا وبمسترها لینک نقشه سایت HTML را در قسمت پایین سایت قرار می دهند.

15. یک نقشه سایت XML (یا همان Sitemap.xml) ایجاد کنید

نقشه سایت XML نسخه پیچیده تر نقشه سایت HTML است. این نقشه سایت دارای کدهاییست که قابل درک برای موتورهای جستجوست. ساخت نقشه سایت XML ساده تر از چیزیست که به نظر میرسد. بسیاری از وبسایت ها و همینطور افزونه های سیستم های مدیریت محتوا قادر به تولید این فایل هستند.

بعد از آپلود این فایل می بایست آن را از طریق کنسول جستجوی گوگل به آن معرفی کنید. دقت داشته باشید که گوگل بدون وجود نقشه سایت نیز به پایش صفحات آن می پردازد، اما حضور نقشه سایت می تواند به این کار سرعت و دقت بیشتری دهد.

16. نقشه سایت را همواره به روزرسانی کنید

چه بر آن آگاه باشید یا نه، وبسایت شما همواره در حال تغییر است. شما همواره در حال اضافه کردن صفحات جدید به سایت، حذف صفحات و یا تغییر در ساختار کلی سایت هستید.

در هنگام انجام چنین تغییراتی معمولا به روز رسانی نقشه سایت از خاطر فراموش می شود. بنابراین همواره به روز رسانی آن را به خود یاداوری کنید. عدم به روز رسانی نقشه سایت موجب کاهش رتبه در نتایج جستجو نمی شود، اما این کار به اجرای روانتر استراتژی های سئو کمک خوبی می کند.

17. از بارگذاری صحیح محتوای صفحات در تمام دستگاه ها اطمینان حاصل کنید

دقت داشته باشید که صفحات سایت در هر دستگاه و مرورگری می بایست به صورت صحیحی بارگذاری شوند. اغلب توسعه دهندگان وب از یک دستگاه یا مرورگر به خصوصی برای تست وبسایت شما استفاده می کنند.

اما آیا وبسایت شما در دیگر دستگاه ها و مرورگرها نیز به صورت صحیحی نمایش داده می شود؟

عدم بارگذاری یک تصویر در مرورگرهای قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر موجب آسیب به اعتبار آن می گردد. برای مشاهده وبسایت خود در انواع مرورگرها و دستگاه ها می توانید از سرویس هایی مانند BrowserStack استفاده کنید.

18. وبسایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید

شما می بایست وب سایت خود را برای دستگاه های موبایل بهینه سازی کنید. هم اکنون غالب ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود، بنابراین کاملا منطقیست که به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای کنیم.

همچنین در حضور الگوریتم های گوگل مانند Mobilegeddon اهمیت این مسئله دو چندان نیز می شود.

خوشبختانه گوگل دارای ابزاری به نام Mobile-Friendly Test است که موبایل پسند بودن سایت را تایید کرده و در صورت عدم تایید مشکلات آن را نیز بیان می کند.

در ذهن داشته باشید که بهینه سازی برای دستگاه های موبایل رعایت حداقلی ها نیست، بلکه این بهینه سازی بایست به گونه ای باشد که بهترین تجربه کاربری را به کاربر موبایلی منتقل کند.

19. سیستم هدایت کاربران را ارتقا دهید

شما می توانید با استفاده از ارتقا سیستم هدایت کاربران و منوی اصلی سایت به افزایش رتبه سایت در گوگل بپردازید. گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری داشته و این غول جستجو همواره نشان داده که به اصول خود بسیار متعهد است. مهمترین تعهد گوگل از دید خود اینست که بهترین نتایج را به ازای جستجوی عبارات مورد نظرشان به کاربران نمایش دهد. گوگل همواره می خواهد که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته و یکی از عوامل موثر بر این موضوع هدایت صحیح کاربران در سایت می باشد.

وبسایت خود را در دسته ها و زیرمجموعه هایی تقسیم کرده و منوی های آن را در دسترس کاربران قرار داده و قابل کلیک برای آنها کنید. این مسئله شاید در ظاهر ساده به نظر برسد اما این موضوع اغلب مورد غفلت قرار گرفته و به خاطر انتقال اعتبار در سایت، مهمتر از چیزیست که اغلب کاربران به آن فکر می کنند. مهمترین صفحات سایت را در منوی اصلی قرار داده تا حداکثر رتبه را برای آنها در گوگل کسب کنید.

20. موتورهای جستجو را با استفاده از داده های ساختار یافته بیشتر تغذیه کنید

گراف دانش گوگل در حال بزرگتر شدن بوده و امروزه قادر است که به بسیاری از سوالات کاربران با توجه به اطلاعاتی که از سراسر وب کسب کرده است، پاسخ کوتاه و دقیقی دهد. چگونه می توان اطلاعات سایت خود را در این کادرها به نمایش گذاشت تا به حداکثر بازدید رسید.

کلید حل این مسئله استفاده از داده های ساختار یافته و قابل فهم کردن آن برای موتورهای جستجوست. وبسایت schema.org دارای آموزش های زیادی برای استفاده از این داده های ساختار یافته می باشد. همچنین در صورت استفاده از سیستم های مدیریت محتوا نیز پلاگین های خوبی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آنها بهره ببرید.

21. از لینک های داخلی به همراه انکر تکستهای مرتبط استفاده کنید

هدایت صحیح کاربران تا اندازه ای وابسته به چگونگی لینک شدن صفحات به یکدیگر است. به عنوان مثال فرض می کنیم کاربری که در صفحه اصلی سایت قرار دارد، می تواند به راحتی به هر قسمت دیگر سایت برود، اما آیا او می تواند در بین دیگر صفحات نیز به راحتی جا به جا شود؟

سعی کنید که حداقل یک لینک به سایر صفحات در هر صفحه از سایت قرار دهید. بعضی از پست های وبلاگ شما می توانند چندین لینک به سایر پست ها نیز داشته باشند.

لینک های داخلی علاوه بر کمک به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو به نگه داشتن کاربران در سایت نیز کمک زیادی می کنند. این افزایش زمان حضور در سایت موجب نرخ تبدیل بیشتری می شود.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اختصاصی با PHP و قیمت باورنکردنی

22. به سایر منابع معتبر و مرتبط لینک دهید

لینک های داخلی تنها شروع کار محسوب می شوند. لینک دادن به سایر وبسایت های معتبر نیز می تواند ایده خوبی برای پشتیبانی از صحت مطالب حال حاضر شما می تواند باشد.

به عنوان مثال لینک دادن به منابع یک مطلب از یک سایت معتبر می تواند به افزایش اعتبار آن کمک زیادی کند.

تنها دقت داشته باشید که سایت های معتبری را به عنوان منبع معرفی می کنید تا از تاثیر مثبت آنها بهره مند شوید.

23. از فرمت صحیح برای تصاویر سایت استفاده کنید

استفاده از تصاویر در صفحات سایت چه به عنوان ورود به یک گالری عکس چه برای یک پست منتشر شده در سایت می تواند ایده بسیار خوبی باشد. اما هر عکسی نمیتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. بعضی از تصاویر در محیط وب بهتر از بقیه هستند. به عنوان مثال بعضی از فرمت ها در بعضی از دستگاه ها به خوبی بارگذاری نمی شوند و موجب کندی سرعت سایت می گردند.

به عنوان یک قاعد کلی در ذهن داشته باشید که فرمت های JPG، PNG و GIF در نوع خود جز بهترین انتخاب ها هستند. علاوه بر این می بایست حجم این عکس ها را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید تا سرعت بارگذاری صفحات افزایش یابد.

24. با استفاده از تگ ALT برای عکس های خود نام مرتبطی انتخاب کنید

با استفاده از بهینه سازی عکس ها و انتخاب عنوان مناسب برای آنها می توانید از شانس نمایش عکس های سایت در نتایج جستجو بهره مند شوید. این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی اعتبار دامنه و رتبه سایت در نتایج جستجو ندارد، اما سیگنالی از موضوعیت صفحه را به گوگل می دهد.

ابتدا برای عکس عنوان صحیحی انتخاب کنید. این نام می بایست کوتاه و توصیفی بوده و با موضوع عکس در ارتباط باشد. سپس متن جایگزین مناسبی را انتخاب کرده، به گونه ای که توصیف کننده دقیق محتوای عکس باشد. برای انتخاب این عبارت تصور کنید که کاربر چه عنوانی را برای یافتن چنین عکسی جستجو خواهد کرد.

25. سرعت سایت را ارتقا دهید

در مرحله بعد می بایست نسبت به ارتقا عملکرد سایت اقدام کنید. تنها چند صدم ثانیه زمان کمتر در بارگذاری سایت می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه آن داشته باشد. سرعت سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه آن در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ارزش بهینه سازی زیادی دارد.

وقتی کاربری بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کند، بعد از چند ثانیه تصمیم می گیرد که در آن بماند یا نه. طبق گزارش سایت معتبر کیس متریکس، 47 درصد کاربران انتظار دارند که وبسایت مورد نظرشان در عرض دو ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و 40 درصد کاربران دوست دارند که وبسایت مورد نظرشان در کمتر از سه ثانیه به نمایش دراید. تنها یک ثانیه بیشتر منجر به ایجاد تفاوت هفت درصدی شده است که این مسئله می تواند به همین نسبت بر روی نرخ تبدیل سایت تاثیر گذار باشد.

سرعت سایت خود را اندازه گیری کرده تا در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آنها اقدام کنید، حتی اگر سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار دارد. شما می توانید برای این کار از ابزارهایی مانند Pingdom بهره ببرید.

26. وب سایت خود را با استفاده از گواهینامه امنیتی SSL امن تر کنید

این مورد از جمله پارامترهای موثر بر افزایش رتبه سایت در گوگل می باشد و با توجه به ساده بودن پیاده سازی، ارزش آن را دارد که بر روی آن وقت بگذارید.

گوگل در سال 2014 اعلام کرد که ازین پس وبسایت های دارای گواهینامه SSL اولویت بیشتری به بقیه سایت ها داشته و گوگل به آنها امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد. این مسئله با توجه به افزایش اهمیت امنیت وب در طی سالهای اخیر، احتمالا در سال های آتی به فاکتوری موثر تر نیز تبدیل خواهد شد. برای آگاهی بیشتر مطلب تاثیر Https بر روی سئو را مطالعه کنید.

با خرید گواهینامه امنیتی از شرکت ارائه دهنده هاست خود یا هر شرکت دیگری می توانید آن را با هزینه ای ناچیز بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. حتی اگر هدف شما ارتقا رتبه سایت نیز نباشد، گواهینامه امنیتی SSl موجب حفظ امنیت کاربرانتان می گردد و از این رو آنها به سایت شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

در صورتی که تازه شروع به کار کرده اید پیشنهاد می کنیم که حتما از گواهینامه امنیتی در وبسایت خود بهره بگیرید. لزوم داشتن گواهینامه برای وبسایت هایی که دائما در حال انتقال اطلاعات مهم و حساسی همچون اطلاعات کاربری و کارت های بانکی خود هستند (مانند فروشگاه های اینترنتی) ضرورت بسیار بیشتری دارد.

27. محتوای تکراری را شناسایی و پاک کنید

گوگل به دلایل کاملا واضحی از محتوای تکراری متنفر است. هیچ دلیلی وجود ندارد که محتوایی از یک صفحه بر روی سایر صفحات همان سایت یا دیگر وبسایت ها وجود داشته باشد.

این مسئله به منزله سرقت محتوا نیز محسوب می شود. با این حال وجود محتوای تکراری بدون اینکه کلمه ای را کپی کرده باشید در وب سایت شما امری کاملا محتمل است.

در بعضی از مواقع پیش می آید که گوگل دو نسخه متفاوت از یک محتوا را (مانند نسخه HTTPS و نسخه HTTP از همان صفحه) مشاهده کرده و آن را به منزله محتوای تکراری می بیند، در صورتی که چنین چیزی نیست.

شما می توانید با چک کردن کنسول جستجوی گوگل و سایر ابزارها به بررسی این گونه مشکلات پرداخته و یکی از نسخه های مشابه را پاک کنید.

28. از تگ rel=canonical استفاده کنید

در بعضی از مواقع توجیهاتی برای داشتن محتوای تکراری در صفحات مختلف سایت وجود دارد.

به عنوان مثال شاید در سایت خود دو نسخه متفات از یک محتوا را داشته باشید. اگر چنین حالتی در سایت شما وجود دارد و نمیخواهید که رتبه سایت در گوگل کاهش پیدا کند بهترین راهکار استفاده از تگ کانونیکال می باشد.

این تگ به گوگل کمک می کند تا صفحه اصلی و سایر نسخه های آن را درک کرده تا نسخه صحیح را در نتایج جستجو نمایش دهد. دقت داشته باشید که این روش راهکار متفاوتی نسبت به نادیده گرفتن صفحات توسط فایل robots.txt محسوب می شود.

29. به محتوای سایت نظم بخشیده و آنها را دسته بندی کنید

در مرحله بعد لازم است که به سازمان دهی مطالب سایت پرداخته و آنها را در مجموعه ها و زیرمجموعه هایی دسته بندی کنید.

لیستی از موضوعات مطرح شده در بلاگ تهیه کرده و برای هر یک از آنها دسته ای ایجاد کنید. گوگل قادر به مشاهده این اطلاعات خواهد بود و از آنها برای درک بهتر مطالب استفاده می کند.

همچنین با این کار می توانید کلمات کلیدی جدیدی را در این صفحات به کار ببرید تا شانس کسب ترافیک از سایت خود را افزایش دهید.

30. اطلاعات تماس سایت را در دسترس قرار دهید

این مورد از فاکتورهای خیلی موثر رتبه بندی محسوب نمی شود، اما گوگل آن را تا حدودی در نظر می گیرد، چرا که موجب ارتقا تجربه کاربری سایت می گردد.

روش اصلی تماس با شما که اغلب تلفن می باشد، می بایست کاملا واضح بوده و قابل مشاهده برای کاربران باشد.

همچچنین می بایست برای کسب و کار خود یک صفحه تماس با ما طراحی کرده و اطلاعات کامل مربوطه را در این صفحه قرار دهید. این اطلاعات شامل نام شرکت، آدرس، تلفن های تماس و اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی می باشد.

31. صفحه قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی برای سایت ایجاد کنید

بدون توجه به نوع کسب و کار خود بهتر است که قوانین سایت و حفظ حریم خصوصی کاربران را در صفحات جداگانه ای توضیح دهید. داشتن چنین صفحاتی در نقشه سایت نشان می دهد که شما به کسب و کار خود اهمیت فراوانی داده و در مورد حفظ اطلاعات کاربران کاملا شفاف هستید.

به واسطه چنین صفحات افزایش رتبه فوق العاده ای را مشاهده نخواهید کرد، اما این گونه صفحات از جمله مواردی هستند که هر سایتی الزاما به آن نیاز دارد.

32. با استفاده از کنسول جستجوی گوگل به شناسایی و رفع خطاهای سایت بپردازید

کنسول جستجوی گوگل معدنی از اطلاعات درباره نحوه عملکرد سایت و همینطور نوع نمایش آن در نتایج جستجو می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا مشکلات سایت را یافته تا از ایجاد تداخل در روش های سئو سایت جلوگیری کنید.

به عنوان مثال این کنسول در هنگام از دسترس خارج شدن سایت به شما هشدار داده و همین طور می توانید نگاهی به چگونگی ایندکس صفحات سایت کنید. مشکلات ایندکس شدن صفحات را یافته و همواره سایت خود را در بهترین وضعیت نگه دارید.

33. نقد کاربران را در وبسایت نمایش دهید

این مورد در پلتفرم های فروشگاهی که به فروش محصولات به شکل آنلاین می پردازند کاملا ضروریست.

به کاربران خود اجازه دهید تا در مورد محصولات سایت نظر داده و سوالات خود را بپرسند. شما می توانید قابلیت اضافه کردن نمره از طریق ستاره و اعداد را به آنها بدهید اما موضوع مهم در افزایش رتبه سایت قابلیت درج نظرات توسط آنهاست.

با استفاده از این روش می توان کاربران را در نوشتن محتوای سایت سهیم کرد و همینطور با استفاده از میکرو دیتاها به نمایش امتیاز آنها در نتایج جستجو پرداخت.

34. بانس ریت سایت را کاهش دهید

بانس ریت سایت نشان از میزان تجربه کاربری آن دارد و همینطور مقدار مشارکت آنها را به نمایش می گذارد. بانس ریت بالا برای یک سایت نشام می دهد که کاربران علاقه مند به مطالب آن نیستند و گوگل از این پارامتر برای تخمین میزان ارتباط صفحات با کلمات مورد جستجو بهره می برد.

تلاش کنید که بانس ریت سایت را با ارائه محتوای با کیفیت تر و ارزشمندتر کاهش داده و بدین شکل مشارکت کاربران در وبسایت را افزایش دهید. با ارائه محتوای بهتر و بلندتر کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید.

35. میزان زمان حضور کاربر در صفحات را افزایش دهید

با کاهش بانس ریت سایت مطمئنا زمان حضور کاربران در سایت افزایش خواهد یافت. با این کار دیگر نیازی نیست که برای افزایش زمان حضور کاربران کار خاصی انجام دهید. گوگل میزان زمان حضور کاربران در سایت را نشانی از میزان ارزش محتوای آن می داند.

به عنوان مثال مطلبی که مطالعه آن نیازه به ده دقیق زمان دارد نسبت به مطلب دیگری که در عرض سی ثانیه قابل خواندن است از دید گوگل ارزش بیشتری برای نمایش در نتایج بالای جستجو دارد.

36. کاربران را علاقه مند به بازگشت به سایت کنید

در اغلب مواقع سئو با هدف جذب کاربرانی که هنوز نام شما را نشنیده اند به کار می رود. بهنیه سازی سایت در کلمات به خصوص روشی برای جذب این گونه کاربران است. با این حال بهینه سازی سایت برای بازگشت کاربران نیز می تواند در افزایش رتبه آن تاثیر به سزایی داشته باشد.

انتشار منظم محتوا، تشویق کاربران به بازگشت به سایت و جایزه به کاربران همیشگی سایت از جمله روش هاییست که به استراتژی سئو سایت کمک زیادی خواهد کرد.

37. وبسایت خود را در کلمات محلی بهینه سازی کنید

تمام کسب و کارها نیاز به سئو محلی ندارند، اما با این حال این مورد در کسب و کارهایی که به رفت و آمد کاربران وابسته هستند، امری ضروریست. الگوریتم محلی گوگل نسبت به الگوریتم عادی آن متفاوت است. این الگوریتم در جستجوی عباراتی که نیازمند ارائه کسب و کارهای محلیست، سه مورد از آنها را در ابتدای نتایج جستجو نشان می دهد.

با استفاده از ثبت کسب و کار خود در گوگل می توانید از شانس حضور در نتایج جستجوی محلی برخوردار شوید. همچنین با بهینه سازی سایت در عبارتی که مرتبط با نام شهر و محله تان است، می توانید امید به کسب ترافیک از مشتریان محلی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت با وردپرس چقدر هزینه خواهد داشت؟

38. برندهای شخصی بسازید

داشتن بخش وبلاگ و به روز رسانی آن در هر برنامه سئو، امری واضح و ضروریست. فعالیت در وبلاگ می بایست در راستای سئو هر چه بهتر سایت باشد. با این حال قبل از شروع کار بهتر است که قوانینی را برای نویسندگان وضع کرده تا هر یک از آنها دارای یک کارکتر به خصوص در سایت باشند.

این کار باعث ایجاد یک برند شخصی برای هر یک از آنها شده و وجهه مشخصی به آنها می دهد. این برندهای شخصی می توانند در قالب یک فرد یا یک تیم باشند و هر یک در زمینه خاصی فعالیت کنند. این کار باعث بهینه سازی هر چه بهتر مطالب سایت برای نویسندگان به خصوصی شده و امکانات بیشتری را برای انتشار پست مهمان و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما می دهد.

39. عنوان صفحه را بهینه سازی کنید

عنوان صفحه جزیی از اطلاعاتی می باشند که به عنوان تیتر سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند. این آیتم گوگل را از موضوعیت صفحه باخبر می کند، در نتیجه حداقل از یک کلمه کلیدی به خصوص در آن استفاده کنید. طول عنوان صفحه می بایست نهایتا 70 کاراکتر بوده و به گونه ای نوشته شود که توجه کاربران را جلب کند.

به خاطر داشته باشید که رتبه کسب شده در گوگل تنها بخشی از ماجراست. به عبارتی شما می بایست کاربران را در صفحه نتایج جستجو ترغیب به کلیک بر روی سایت خود کنید. اغلب سیستم های مدیریت محتوا به شما اجازه می دهند که عنوان صفحات را به راحتی تغییر دهید.

40. متا دیسکریپشن صفحات را بهینه سازی کنید

متا دیسکریپشن هر صفحه در زیر لینک سبز رنگ هر آیتم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. در اینجا فضای بیشتری (160 کارکتر) برای توصیف بهتر صفحه وجود دارد. بنابراین از چند کلمه کلیدی هدف در آن استفاده کرده، به گونه ای که بهترین توصیف از محتوای آن صفحه را داشته باشید.

توضیحات دیسکریپشن این شانس را به شما می دهد تا به افزایش جذابیت نمایش سایت خود در نتایج جستجو بپردازید. بنابراین از مهارت های بازاریابی خود بهره برده و متنی را بنویسید که کاربران را به جای کلیک بر روی 9 آیتم دیگر، ترغیب به کلیک بر روی سایت شما کند.

با اینکه شبهاتی درباره تاثیر متا دیسکریپشن بر روی رتبه صفحه وجود دارد، اما اثبات شده است که نرخ کلیک مستقیما بر روی رتبه سایت تاثیر گذار بوده و از جمله پارامترهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد. این مسئله بدین معنیست که متا دیسکریپشن با توجه به میزان وادار کردن کاربران به کلیک بر روی سایت، به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه صفحات تاثیر گذار است.

41. عناوین صفحه و متا دیسکریپشن ها را متفاوت از یکدیگر بنویسید

هنگامی که شما یاد میگیرید هر صفحه نیاز به عنوان و متا دیسکریپشن داشته و می بایست متناسب با یک کلمه کلیدی بهینه سازی شده باشد، شاید اغوا شده تا یک قالب برای این کار درست کنید. به این معنی که یک متن مشخصی برای آن ایجاد کرده و تنها دست به تغییر جزیی آن در صفحات مختلف بزنید.

این کار شاید به ظاهر موجب تسریع در انجام این کار شود، اما با توجه به شبیه بودن آنها در صفحات مختلف از جمله موارد محتوای تکراری و استفاده افراطی از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) می باشد و ممکن است موجب جریمه سایت از طرف گوگل گردد. نوشتن محتوای مستقل برای عنوان و متا دیسکریپشن هر یک از صفحات سایت شاید کمی زمانبر بوده، اما بسیار ارزشمند است.

42. از هدینگ های مناسب در محتوای صفحه استفاده کنید

در کدهای وبسایت شما تگ های هدری وجود داشته که از H1 شروع شده و تا H6 ادامه می یابد. این تگ ها برای اشاره به سر فصل ها و زیرمجموعه هایشان به کار برده می شود. گوگل در هنگام ارزیابی ساختار صفحه از این تگ ها استفاده کرده تا درک بهتری از محتوای آن داشته باشد.

برای بهینه سازی این قسمت می بایست طرح کلی مطلب (سرفصل ها و زیرمجموعه ها) را مشخص کرده و سپس قوانین استفاده از این تگ ها را رعایت کنید. در انتها نیز باید کلمات کلیدی متنوعی را در هر یک از هدینگ ها به کار برده تا شانس کسب رتبه حول این کلمات کلیدی را افزایش دهید.

43. یو آر ال صفحات را بهینه سازی کنید

درباره بهینه سازی یو آر ال ها در مطالب فراوانی صحبت کرده ایم. به صورت خلاصه یو آر ال ها می بایست ثابت، کوتاه و دارای ساختاری مانند بردکرامب باشند تا هدایت کاربران آسانتر شود. اما در سطح صفحه، آنها می بایست توصیف کننده محتوای آن صفحه نیز باشند. به عنوان مثال اگر صفحه ای درباره نحوه درست کردن کیک شکلاتی دارید، یو آر ال مناسب برای آن به شکل “پخت-کیک-شکلاتی” می تواند باشد. عنوان انتخابی توصیف کننده مطلب بوده و مطمئنا بهتر از یو آر الی مانند “دستور-تهیه-3322” می باشد.

در حالت کلی از استفاده از اعداد و کارکترهای خاص در یو آر ال خودداری نموده و به جای آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. حالت ایده آل برای یک یو آر ال اینست که کاربر تنها با نگاه کردن به یو آر ال صفحه به موضوع محتوای آن پی ببرد.

44. در هر صفحه چند صد کلمه محتوای مستقل بنویسید

هر یک از صفحات سایت بهتر است داری مقداری محتوا باشد. در غیر این صورت ممکن است که گوگل آن صفحه را بی ارزش پنداشته و تصور کند که این صفحه برای فریب کاربران و الگوریتم جستجو ایجاد شده است. واضح است که طول محتوای متن به موضوع آن صفحه وابسته است، اما در هر صورت شما می بایست چند صد کلمه درباره آن بنویسید.

همچنین این محتوا می بایست به صورت مستقلی تهیه شده و از جای دیگری کپی نشده باشد، مگر اینکه دلیل مشخصی برای آن وجود داشته باشد. این توضیح برای صفحات محصولات و خدمات قابل برقرار است. برای پست های وبلاگ نیز بهتر است که 1000 کلمه درباره موضوع مورد نظر محتوا تولید کنید.

نگران محتوا در صفحه اصلی سایت نباشید. تنها به این نکته توجه کنید که صفحه اصلی دارای طراحی خوبی بوده تا بتواند کاربران را به صفحات مورد نظرشان هدایت کند.

45. صفحات به خصوص برای کلمات کلیدیتان ایجاد کنید

شاید بعضی از افراد با این کار خیلی موافق نباشند، اما همچنان ما نقاط مثبتی را در این راهکار مشاهده می کنیم. برای برخی از مهمترین عبارات و کلمات کلیدی سایت، صفحات مجزایی به همراه عناوین مرتبط با آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است، اینست که صفحات به وجود آمده می بایست کاملا طبیعی به نظر برسند. به عبارت دیگر اضافه کردن کلمات کلیدی دیگری به عنوان صفحه ای که هیچ ارتباطی با آن ندارد، حتی ممکن است موجب آسیب رساندن به رتبه سایت نیز شود. در هر حال طبیعی عمل کنید.

46. در خلال متن محتوا، کلمات کلیدی را به کار ببرید

قانون مشخصی برای چگونگی محاسبه چگالی یک کلمه کلیدی در یک صفحه توسط گوگل وجود ندارد. در حقیقت گوگل به واسطه الگوریتم مرغ مگسخوار، توجه ویژه ای به عبارات هم معنی و نزدیک به کلمه کلیدی می کند. اما با این حال استفاده چند باره از کلمات کلیدی در درون متن همچنان ایده خوبی محسوب می شود. این کار موجب افزایش ارتباط محتوای سایت با عبارات جستجو شونده توسط کاربران می گردد. در نتیجه گوگل درک بهتری از سایت و برند شما کسب می کند.

با این حال این استفاده از کلمات کلیدی می بایست به صورت کاملا طبیعی باشد. اگر این کار به صورت طبیعی صورت نگیرد، گوگل آن را به منزله استفاده افراطی از کلمات کلیدی تلقی می کند. در نتیجه به خاطر وجود الگوریتم پنگوئن، رتبه آن صفحه از سایت با کاهش شدیدی مواجه خواهد شد.

47. مطالب بلند بنویسید

هیچ قانونی درباره اندازه طول محتوا وجود ندارد. به کرات مشاهده کرده ایم که مطالب کوتاه به صورت گسترده ای به اشتراک گذاشته شده و لینک های زیادی را دریافت کرده اند، در طرف مقابل نیز ایبوک های چند صد صفحه ای نیز در وب وجود دارند که هیچ توجهی به آنها نمی شود.

کیفیت و جذابیت کار شما مهمتر از طول آن می باشد. اما آمارها نشان می دهد که مطالب بلندتر در سئو و جذب بک لینک محبوب تر هستند. این گونه مطالب بلند چند هزار کلمه ای دارای جزییات بیشتری بوده، کاربردی تر و خاصتر از مطالب کوتاهتر هستند و در نتیجه توجهات بیشتری را به سمت خود جلب می کنند.

48. به صورت منظم دست به تولید و انتشار محتوا بزنید

گوگل توجه زیادی به بروز رسانی سایت شما می کند. شاید شما تا همین پنج سال پیش وبلاگ بسیار فعالی داشتید و چندین هزار مطلب در آرشیو سایت شما وجود داشته باشد. اما چند سالیست که دست به کار خاصی نزده اید. در چنین شرایطی احتمالا مشاهده می کنید که ترافیک سایتتان روز به روز در حال کاهش است.

توصیه ما در اینجا سرعت دادن به انتشار محتوا نیست، بلکه انتشار محتوای با کیفیت همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین همواره هفته ای یک بار هم که شده وبلاگ سایت را بروز رسانی کنید.

49. محتوای سایت را کاربردی تر کنید

در طول همین مطلب چندین بار اشاره کردیم که محتوای سایت برای رسیدن به موفقیت بایست از کیفیت بالایی برخوردار باشد. علت آن هم ارزیابی گوگل از کیفیت محتوای شما در هنگام رتبه بندی آن می باشد. اما کیفیت بالای محتوا در چه مواردی خلاصه می شود؟

یکی از مهمترین پارامترهای کیفیت محتوا، کاربردی بودن آن است. محتوای مورد نظر شما چقدر برای کاربران مفید است؟ آیا به دقت به سوالات آنها پاسخ داده می شود؟ آیا راهنمایی های صحیح به آنها داده می شود؟

50. محتوای سایت را خاصتر کنید

محتوای شما جهت گرفتن رتبه بهتر نسبت به رقبا نیاز دارد که کمی متفاوت از آنها باشد. اگر در حال رقابت با سایت های بسیار بزرگی هستید و میخواهید در رتبه بالایی قرار گیرید، اهمیت این مسئله دو چندان می شود و زحمت زیادی را برای تولید هر محتوا بایست بکشید.

اما اگر موضوعات مورد نظر شما در محتوا خیلی خاص بوده و دست روی موضوعات بگذارید که کسی به دنبال آنها نباشد، ممکن است محتوای شما هیچ وقت دیده نشود. در بسیاری از جهات، سئو صرفا بهتر بودن از رقباست. از مزایای این مسئله نهایت بهره را ببرید.

آموزش رایگان افزایش رتبه سایت در گوگل

51. محتوای وب سایت را به طور مرتب بروزرسانی کنید

گوگل به نحوه بروزرسانی سایت شما توجه زیادی می کند و نوع این بروزرسانی ها نیز در نظر این موتور جستجو، دارای اهمیت ویژه ایست. به عنوان مثال بروزرسانی دائم صفحه اصلی سایت با قرار دادن محصولات جدید مطمئنا خیلی بهتر از اعمال تغییرات سالانه حول چند کلمه در این صفحه می باشد.

بروزرسانی دائم وب سایت کاریست که به صرف زمان زیادی نیاز داشته و باعث افزایش اعتبار آن می گردد. همچنین افزودن محتوای جدید به وب سایت موجب افزایش بازدید کاربران و بازگشت مجدد آنها نیز می شود.

52. اشتباهات نگارشی در صفحات را رفع کنید

گوگل دارای سیستم های شناساییست که می توانند در آن واحد به ارزیابی کیفیت محتوای یک صفحه پی ببرند.

به عنوان مثال این سیستم قادر به شناسایی اشتباهات نگارشی محتوا بوده و حتی می تواند قدرت بیان نویسنده آن را ارزیابی کند.

حتی اگر محتوای یک صفحه دارای اطلاعات نابی باشد، اما وجود اشتباهات نگارشی موجب افت رتبه آن توسط گوگل خواهد شد. تنها چند دقیقه بررسی مجدد محتوا از این حیث و رفع این گونه مشکلات می تواند تاثیر خوبی بر روی رتبه آن داشته باشد. بنابرین قبل از انتشار محتوا حتما نسبت به ویرایش آن اقدام کنید.

53. از فایل های مدیا در محتوای متنی استفاده کنید

هر گونه بازاریابی مبتنی بر محتوا می بایست جایگاهی را برای محتوای مدیا (تصویر یا صوت) در نظر داشته باشد. جذابیت محتوای بصری مانند تصویر و ویدئو خیلی بیشتر از محتوای متنیست، چرا که درک آنها نیاز به تمرکز پایین تری داشته و کاربران می توانند آنها را به صورت عمیقی درک کنند.

دقت داشته باشید که پست های سایت حداقل از یک محتوای تصویری برخوردار بوده، حتی اگر این محتوا تنها یک تصویر ساده باشد. این مسئله موجب افزایش اعتبار محتوای سایت شده و مزیت های خود را برای افزایش رتبه سایت به همراه خواهد داشت.

54. از محتوای مکمل بهره ببرید

استفاده از محتوای تکمیلی برای افزایش اعتبار محتوای اصلی چیزیست که این روزها به برگ برنده برخی وب سایت ها تبدیل شده است. استفاده از یک محاسبه گر اتوماتیک هزینه پروژه، چک لیست های مورد نیاز، اینفوگرافیک یا ورک شیت ها می توانند به افزایش مهارت های کاربران کمک زیادی کنند.

با اینکه شواهد مستقیمی برای دخیل بودن این موارد در الگوریتم های رتبه بندی وجود ندارد، اما وجود این محتوای مکمل می تواند کیفیت محتوا را افزایش داده و باعث جذابیت هر چه بیشتر آن گردد. نتیجه همه این تاثیرات، کسب لینک های بیشتر، تکرار بازدید ها، افزایش اشتراک گذاری و در نتیجه افزایش رتبه در گوگل خواهد بود.

55. نرخ کلیک سایت را در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید

به این مسئله به صورت کلی در مورد چهلم اشاره ای داشتیم. اما نیاز است که در اینجا به صورت دقیق تری آن را مورد بحث قرار دهیم. این موضوع سالهاست که مورد بحث بسیاری از کارشناسان سئو قرار دارد، اما داده های اخیر نشان می دهند که رابطه مستقیمی بین نرخ کلیک (نسبت تعداد کلیک به تعداد مشاهده وب سایت در نتایج جستجو) و رتبه سایت در نتایج جستجو وجود دارد.

در حالت کلی می توان گفت اگر نرخ متوسط کلیک (CTR) وب سایت بیشتر باشد، احتمالا جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد. اما فرمول دقیقی برای این مسئله کشف نشده است.

بهینه سازی وب سایت برای افزایش نرخ کلیک حتی اگر تاثیری در اعتبار آن نداشته باشد، باز هم سودمند خواهد بود. بنابریان با ترغیب کاربران به کلیک بر روی سایتتان می توانید نسبت به افزایش CTR اقدام کنید. از جمله این اقدامات می توانیم به بهینه سازی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن اشاره کنیم.

56. لینک های نامعتبر را یافته و حذفشان کنید

گوگل علاقه ای به مشاهده لینک های نا معتبر در وب سایت ندارد. اگر در وب سایت شما لینکی وجود داشته باشد که با دنبال کردن آن به یک صفحه نامعتبر با خطای 404 برسیم، تجربه کاربری مثبتی را ایجاد نخواهیم کرد. این مسئله نشان از اهمیت نداشتن لینک های سایت و همینطور عدم توجه شما به محتوای آن دارد.

این مسائل نشانه های خوبی نیستند و بهتر است که با صرف زمانی اندک، این لینک ها را یافته و آنها را با لینک های صحیح جایگزین کنید. برای انجام این کار می توانید از ابزار Screaming Frog SEO Spider استفاده نمایید.

57. از برچسب های محتوایی استفاده کنید

ایجاد برچسب های محتوایی موجب دسته بندی محتوای سایت شما در ابعاد کوچک تر می شود. با استفاده از دسته بندی ها می توانید محتوای سایت را در موضوعات کلی تقسیم بندی کنید. برچسب ها این اجازه را به شما می دهند تا مولفه های خاص دیگری را تعریف کرده و محتوای سایت را در آنها بگنجانید.

اما دقت داشته باشید که به هیچ وجه در این کار زیاده روی نکنید. تنها به برچسب های کلی تر بسنده کرده و در صورتی از آنها استفاده نمایید که تعداد کافی مطلب در زیرمجموعه آن قرار دارد. در این حوزه پیشنهاد می کنیم که مطلب تاثیر برچسب ها در سئو را مطالعه فرنایید.

58. از لیست های گلوله ای و شماره ای استفاده نمایید

فراهم کردن لیست های گلوله ای و شماره دار روش مناسبی برای جذب مخاطبان سایت است. دقت داشته باشید که همه کاربران حوصله خواندن تک تک کلمات متن محتوای سایت را ندارند. بسیاری آن ها به اسکن محتوای صفحات پرداخته و تنها به قسمت های مهم آن توجه می کنند.

وجود لیست ها به آنها کمک می کند تا موضوع محتوا را بهتر دریافت کرده و همچنین این امکان را به آنها می دهد تا در زمان نیز صرفه جویی کنند. چنین رویکردی موجب تجربه کاربری بهتر نیز می شود. همچنین این راهکار به شما اجازه می دهد تا تیترهای فرعی سایت را نیز در تگ H2 قرار داده و کلمات کلیدی ثانویه را نیز در آنها بگنجانید.

59. از ریدایرکت های 301 به صورت صحیحی بهره ببرید

دلایل متعددی برای استفاده از ریدایرکت 301 می تواند وجود داشته باشد همه آنها به گونه ای با سئو در ارتباطند. به عنوان مثال اگر در سایت شما صفحه ای وجود داشته باشد که بنا به دلیلی بایستی آن را حذف کنید، ریدایرکت 301 آن صفحه به یک صفحه مرتبط می تواند اعتبار آن را به صفحه جدید منتقل کند.

با این کار به پایشگرهای موتورهای جستجو میفهمانید که صفحه قبلی دیگر وجود نداشته و صفحه جدید جایگزین آن شده است. مهمتر از همه اینکه پیاده سازی این ریدایرکت ها، اصلا کار سختی نیست.

60. خطاهای 404 را رفع نمایید

زمانی که کاربران اقدام به باز کردن آدرسی از سایت می کنند که وجود خارجی نداشته و یا احیانا پاک شده است، با خطایی به نام 404 مواجه خواهند شد. شاید دلیل نمایش چنین خطایی وجود اشکال در سرور سایت باشد، اما در اغلب موارد دلیل آن جا به جایی یا حذف کامل صفحه است.

نمایش صحیح صفحه 404 به شکلی که تجربه کاربری منفی به همراه نداشته باشد، راهکار خوبی برای این سناریو است. صفحه سفیدی که کاربر هبچ تعاملی نمی تواند با آن داشته باشد، راهکار صحیحی برای آن نیست. با تصحیح این گونه یو آر ال ها و یا ریدایرکت آن به دیگر صفحات مرتبط، می توانید قدم مثبتی در ارتقا سئو بردارید.

افزایش بازدید سایت در گوگل با لینک سازی

61. پست های مهمان در وب سایت های مرتبط منتشر کنید

یکی از جنبه های اصلی موفقیت سایت شما در حوزه سئو، تعداد بک لینک های سایت و مکان این بک لینک هاست. دامین آتوریتی وب سایت شما کاملا به این مسئله وابسته است، اما این مسئله بدین معنی نیست که بی پروا اقدام به لینک سازی برای سایت کنید.

یکی از روش های خوب لینک سازی انتشار پست مهمان در سایت های مرتبط و قرار دادن لینک سایتتان در آن صفحه است. یکی از بهترین مکان ها برای انتشار پست مهمان، وبلاگ های مرتبط با حوزه کسب و کارتان یا حتی انجمن های گفتگو فعال در این زمینه است.

62. پست مهمان در وب سایت های با آتوریتی بالا منتشر کنید

با افزایش تجربه و اعتبار در کسب و کارتان نیاز است که پست های مهمان را در وب سایت هایی منتشر کنید که دارای آتوریتی بسیار بالایی می باشند. چنین پست هایی موجب دیده شدن هر چه بیشتر شما می گردد. وبلاگ های کوچک مرتبط با حوزه کاری شما فرصت های خوبی برای انتشار محتوا و لینک سازی محسوب می گردند. اما آتوریتی آن ها اغلب پایین است.

در عوض وب سایت هایی که دارای بازدید چند هزار نفره در روز هستند، معمولا آتوریتی بالاتری داشته و اعتبار پست مهمان در آنها بالطبع بیشتر خواهد بود.

63. در انتخاب وب سایت ها برای پست مهمان تنوع ایجاد کنید

بعد از انتشار یک پست مهمان در وب سایت های معتبر، تاثیر مثبت آنها را پس از مدتی مشاهده خواهید کرد. اما با افزایش این پست ها می بینید که این روند دیگر تاثیر خاصی نخواهد داشت. معمولا کسب بیش از سه لینک از یک وب سایت، ضرورتی نخواهد داشت و همین تعداد کافیست.

البته افزایش تعداد پست ها در یک وب سایت از دید سئو شاید اهمیتی نداشته باشد، اما از دید کسب ترافیک بی تاثیر نخواهد بود. بنابراین بهتر است که برای افزایش اعتبار هر چه بیشتر وب سایتتان اقدام به لینک سازی در دیگر وب سایت ها نیز کنید.

64. بک لینک در صفحات بهتر سایت ها ایجاد کنید

صفحات مختلف یک وب سایت برای درج بک لینک از نظر اعتبار با یکدیگر یکسان نیستند.

به عنوان مثال قید شدن لینک سایت شما در وبلاگ سایر سایت ها می تواند گزینه خوبی برای لینک سازی باشد. همچنین درج لینک سایتتان در صفحه ای که به برند شما اختصاص داده شد نیز نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

درح بک لینک در صفحه ای از سایت ها که اولا با سایت شما در ارتباط بوده و جز صفحات معتبر سایت محسوب میشود، به طور سنتی پیج رنک و در نتیجه آتوریتی بیشتری را به سایت شما منتقل خواهد کرد.

65. صفحه هدف برای لینک گرفتن را درست انتخاب کنید

آتوریتی در لینک سازی به دو سطح دامین و صفحه منتقل می شود. بک لینکی که به یک صفحه خاص از سایت شما داده شده است، در حالت کلی آتوریتی را به دامین و در حال خاصتر آتوریتی را به آن صفحه به خصوص منتقل می کند.

اگر می خواهید که رتبه بهتری برای یکی از صفحات سایتتان به دست آورید، بالطبع بهتر است که بک لینک های بیشتری برای آن صفحه ایجاد کنید.

به عنوان مثال اگر یکی از محصولات یا خدمات وب سایتتان بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به سایرین برای شما به همراه دارد، می توانید تمرکز خود در سئو و لینک سازی را بر روی آن گذاشته و بک لینک های با کیفیت تر و بیشتری برای آن ایجاد کنید.

دقت داشت باشید که زیاده روی در این کار ممکن است از نظر گوگل، غیر طبیعی به نظر برسد. بنابراین در لینک سازی تنوع را از یاد نبرید.

66. از انکرتکست های مناسب استفاده کنید

انکر تکست یا به عبارتی متن لینک های شما در لینک سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. فریب دادن گوگل با استفاده از انکرتکست های تکراری در بین بک لینک ها قبل از الگوریتم پاندا (سال 2011) امری رایج بود و نتیجه شگفت انگیزی نیز داشت. در آن روز ها یک کلمه کلیدی ثابت را به عنوان انکر تکست استفاده می کردند.

امروزه این عمل از نظر تئوری مشکلی ندارد، اما ترجیحا نباید به صورت افراطی از آن استفاده کرد. چرا که گوگل از این روش برای شناسایی لینک های اسپم استفاده می کند. برای گوگل بسیار آسان است تا شبیه سازی شما را در چنین فعالیت هایی شناسایی کند. با انجام این کار پنالتی گوگل را به جان خواهید خرید و دقت داشته باشید که خارج شدن از پنالتی گوگل کار بسیار دشواریست.

بنابریان در استفاده از انکر تکست ها کاملا طبیعی عمل کرده و سعی کنید که کلمات کلیدی متنوعی را برای لینک دادن به صفحات سایت به کار ببرید. تنها با این روش است که از امتیازات آن بهره مند خواهید شد.

67. به صورت استراتژیک از تگ های نوفالو استفاده کنید

اگر به صورت منظمی از پست های مهمان بهره می برید، متوجه خواهید که پست های مهمان امتیازاتی را برای وب سایت شما به همراه خواهند داشت که ارتباطی با سئو ندارند. از جمله این موارد می توان به افزایش ترافیک ارجاعی، برندسازی و شهرت اشاره کرد.

اگر قصد انتشار پست مهمان به صورت یک استراتژی دائمی را دارید، بهتر است که برخی از آن ها را با لینک های نوفالو منتشر کنید. در این شرایط بک لینک ها شما به صورت غیرطبیعی دیده نشده و جز مصادیق تبادل بک لینک نیز محسوب نخواهد شد. همچنین می توانید بک لینک هایی که به سایر سایت های خارجی مشکوک می دهید را نیز با تگ نوفالو درج کنید.

68. به سرعت کسب بک لینک ها دقت داشته باشید

مطالب منتشر شده در وب سایت به صورت طبیعی در روزهای ابتدایی بک لینک های بیشتری کسب کرده و در روزهای بعدی این تعداد کاهش خواهد یافت. دقت داشته باشید که گوگل از این سرعت به عنوان شاخص محبوبیت محتوا استفاده می کند.

بنابراین دقت داشته باشید که همواره در بازه‌های زمانی مختلف محتوای قدیمی سایت را از یاد نبرده و لینک هایی به آنها بدهید. با این کار مطلب شما همیشه از دید گوگل مطلب با اعتباری دیده خواهد شد.

69. لینک وب سایت خود را در ویکی پدیا قرار دهید

ویکیپدیا دارای اعتبار بسیار زیادیست و کسب بک لینک از آن تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما به همراه خواهد داشت. ویکیپدیا یک دانشنامه آزاد بوده و در نتیجه می توانید با ویرایش محتوای آن نسبت به درج لینک های سایت خود اقدام کنید.

دقت داشته باشید که جمعیت فعال در ویکیپدیا نسبت به محتوای آن بسیار حساس هستند و در صورتی که لینک شما از ارزش کافی برخوردار نباشد مطمئنا از طرف آن پاک خواهد شد.

70. لینک های بد در بین بک لینک های سایت را یافته و حذفشان کنید

اگر طی قراردادی با یک شرکت سئو اقدام به لینک سازی کرده اید، احتمالا برخی از آن بک لینک ها، بک لینک ها مناسبی نباشند. در چنین شرایط آن بک لینک ها موجب افت رتبه سایت شما خواهند شد. لینک های غیر طبیعی توسط گوگل شناسایی شده و در صورتی که تعداد آن بیش از حد زیاد باشد، موجب جریمه گوگل خواهند شد.

بنابراین بهتر است که به صورت دوره ای اقدام به چک کردن بک لینک های سایت خود کنید. شما می توانید با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول لیستی از بک لینک های سایت خود را دانلود کرده و آنها را با استفاده از ابزارهای مربوطه آنالیز کنید. در صورت یافتن بک لینک های اسپم نسبت به پاک کردن یا disavow کردن آن ها اقدام کنید.

71. لینک های بد غیر قابل حذف را Disavow کنید

بعضا به بک لینک های بدی برخورد خواهید کرد که قابل حذف از طرف شما نیستند. در چنین سناریوهایی می توانید از ابزار Google Disavow Tool استفاده کنید. تنها در شرایطی از این ابزار استفاده کنید که تلاش های شما در جهت حذف بک لینک های مورد نظرتان نافرجام باشد.

72. از تبادل لینک اجتناب کنید

گوگل تبادل بک لینک را به عنوان یکی از روش های فریب الگوریتم رتبه بندی خود محسوب می کند. منظور از تبادل لینک اینست که دو وب سایت با قبول شرایط یکدیگر و با هدف افزایش رتبه، اقدام به لینک دادن به یکدیگر می کنند. در صورتی که اقدام به چنین کاری کرده اید، این لینک ها را حذف یا حداقل با تگ نوفالو منتشر کنید.

در صورتی که گوگل مشکوک به تبادل بک لینک به صورت شبیه سازی شده ای شود، ارزش آن بک لینک را حداقل خنثی کرده و یا در حالتی بدتر هر دو وب سایت را با جریمه هایی رو به رو می کند.

73. بک لینک ها وب سایت رقبا را برررسی نمایید

با استفاده از ابزارهایی همچون Site Explorer به بررسی بک لینک سایت رقبا پرداخته و دقت کنید که آنها از چه وبلاگ هایی بک لینک دریافت کرده اند. آتوریتی وب سایت های بک لینک دهنده چه قدر است و احیانا از چه محتوایی برای لینک دادن استفاده کرده اند.

اگر آنها قادر به انجام چنین کاری هستند، شما نیز احتمالا قادر به انجام چنین کاری خواهید بود. کپی کردن استراتژی های دیگر سایت ها، ایده کاملی محسوب نمی شود، اما ابزار مناسبی برای یافتن بهترین استراتژی لینک سازی در وب سایت شماست.

74. نقل قول های محلی را تصحیح کنید

نقل قول هایی که از وب سایت شما بدون لینک انجام می شود تاثیر به سزایی در آتورتی سایت شما مخصوصا در حوزه سئو محلی خواهد داشت. در حالت کلی اطلاعاتی از شما مانند نام برند، آدرس و شماره تماستان در دیگر وب سایت ها شامل این موضوع می گردند.

بهتر است که به جستسجوی نام خود در وب پرداخته و وب سایت هایی که اقدام به لیست کردن اطلاعت محلی شما کرده اند را بیابید. سپس صحت اطلاعات درج شده را بررسی نموده و در صورت اشکال آن را به وبمستر سایت اطلاع دهید.

75. نقل قول های محلی در وب ایجاد نمایید

نقل قول ها مانند بک لینک ها بیشتر از نظر کیفی اهمیت دارند و وجود تعداد بسیاری از آنها در اولویت نیست. این نقل قول ها موجب افزایش اعتبار شما شده و برند شما را به نهایت دیده شدن می رساند. زمانی را صرف کرده و اقدام به درج وب سایت خود به همراه آدرس و شماره تلفن آن در وب سایت های مربوطه کنید.

برخی از دیرکتوری های مخصوص این کار از بقیه معروف تر بوده و بهتر است که در ابتدا نسبت به درج وب سایت خود در آنها اهتمام بورزید. اغلب این پلتفرم ها رایگان هستند و نهایتا نیاز به هزینه پایینی برای درج آیتم خواهند داشت.

76. کاربران را تشویق به درج نقد و بررسی کنید

در بسیاری از این گونه دیرکتورها، کاربران قادر به درج نقد و بررسی های خود از کسب و کارها می باشند. هر چه نقدهای مثبت شما در این گونه وب سایت ها بیشتر باشد، احتمال کسب رتبه بالاتر در نتایج محلی گوگل برای شما بیشتر خواهد شد. بنابراین زمان را به این کار اختصاص داده و کاربران خود را تشویق به درج نظرات کنید.

به عنوان مثال تشکر از کاربرانی که اقدام به درج نقدهای مثبت کرده و پاسخ به نقدهای منفی می تواند از جمله اقداماتی باشد که کاربران را تشویق به درج پاسخ و نظرات جدید کند.

77. محتواهای محبوب منتشر کنید

به جای لینک سازی های بی مورد می توانید با متا تگ ها، دیگر کاربران و وبمسترها را ترغیب به به اشتراک گذاری لینک خود کنید. نتایج این روش قابل پیش بینی نیست، اما در صورتی که محتوای شما به شدت مورد توجه کاربران قرار گیرد، در حجم زیادی می تواند به اشتراک گذاشته شود.

فاکتورهایی مانند اضافه کردن جزییات بیشتر به یک مطلب، استفاده از سبک های نوشتاری ساده و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس محبوب شدن محتوا را افزایش دهد.

78. زیرکانه درخواست نقل قول کنید

در صورتی که محتوای جامعی را در وب سایت خود منتشر کرده اید که کاربران زیادی از آن بازدید می کنند، کمی توانید در جایی از آن محتوا به صورت زیرکانه از آنها بخواهید که در تحقیقات خود به این محتوا استناد کنند. چنین حرکتی میتواند آنها را ترغیب به انجام این کار کند.

به عنوان مثال در پایان محتوا می توانید از خوانندگان خود به صورت محترمانه بخواهید که در صورت بهره بردن از اطلاعات این محتوا، نسبت به درج منبع آن نیز اقداماتی را انجام دهند.

79. برای مشاهده نتایج تلاش های خود صبور باشید

مشاهده نتایج حاصل از لینک سازی نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و این طور نیست که فردای آن روز نتایج را تمام و کمال مشاهده کنید. در واقع لینک سازی بایستی به عنوان یکی از استراتزی های دراز مدت شما محسوب گردد و همواره به صورت آرامی از آن بهره ببرید.

80. پر بازدید ترین مطالب سایت را بررسی کنید

با استفاده از پلتفرم های آمارگیر مانند گوگل آنالیتیکس اقدام به ردیابی بهترین پست های خود کنید. کدام سبک از محتوای سایت بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند؟ کدام یک از کانال های خارجی موجب ایجاد بیشترین ترافیک به سایت شده اند؟ کدام یک از ویژگی های شاخص محتوا موجب کسب بیشترین بک لینک برای آن شده است؟

از پاسخ این پرسش ها بهره برده و از نتایج آن در تولید محتواهای بعدی استفاده کنید.

افزایش بازدید سایت در گوگل به کمک شبکه‌های اجتماعی

81. پروفایل های شبکه های اجتماعی را بهینه سازی کنید

بهینه سازی پروفایل های شبکه های اجتماعی موجب ارتقا اعتبار دامنه وب سایت شما نخواهد شد. اما احتمال دیده شدن صفحات شبکه های اجتماعی‌تان را در نتایج جستجو افزایش می هد. به عنون مثال اگر از کلمات کلیدی صحیح در پروفایل فیسبوک خود استفاده کنید، احتمال افزایش دیده شدن آن در برخی از جستجوها (هم در گوگل و هم در فیسبوک) افزایش می یابد.

علاوه بر آن ایجاد شبکه های اجتماعی قوی موجب دیده شدن آنها در هنگام جستجوی نام برند شما می گردد. این گونه تمام صفحات اول جستجو در نام برند خود را متعلق به خود خواهید کرد. در این راستا سعی کنید در پلتفرم های موجود ثبت نام کرده و توضیحات دقیقی از برند خود در درج کنید.

82. یافتن شبکه های اجتماعیتان را برای کاربران ساده تر کنید

داشتن فالوور های بیشتر به طور مستقیم بر روی رتبه سایت شما تاثیر گذار نیست. اما با وجود چنین شرایطی احتمال اشتراک گذاری محتوای شما بیشتر شده و این مسئله موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا ها می گردد. اشتراک گذاری بیشتر و لینک های بیشتر در شبکه های اجتماعی از جمله فاکتورهاییست که به طور غیر مستقیم بر روی رتبه سایت شما می تواند تاثیر گذار باشد.

بنابراین لینک شبکه های اجتماعی خود را در در دسترس کاربران قرار داده تا آنها به راحتی شبکه های اجتماعی شما را بیابند. قرار دادن لینک این شبکه ها در فوتر و سایدبار سایت و همینطور انتهای ایمیل ها می تواند شما را به این هدف نزدیکتر کند.

83. دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی را در محتوا قرار دهید

در راستای نکته قبلی آیکون های اشتراک در شبکه های اجتماعی را در دسترس کاربران قرار دهید تا آنها به راحتی اقدام به انجام این کار کنند. اغلب افراد حتی در صورت پسندیدن محتوا آن را به اشتراک نمی گذارند، مگر اینکه انجام این کار برایشان بسیار ساده باشد.

ایجاد این آیکون ها بسیار آسان بوده و عذر و بهانه ای برای عدم انجام این کار وجود ندارد. همانطور که در وب سایت رادزاد هم قابل مشاهده است، ما آیکون های اشتراک در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را در سمت چپ (و سمت پایین در نسخه موبایل) قرار داده ایم.

84. لینک محتوای سایت را تا آنجا که ممکن است به اشتراک بگذارید

بزرگترین امتیازی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند امکان انتشار پست های وبلاگ شما در محیطی بسیار بزرگ است که این امر موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا و افزایش شانس گرفتن لینک می شود. با انتشار هر مطلب در وب سایت، آن را در تمام شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنید.

علاوه بر این می توانید از سایت های دیگری نیز که امکان اشتراک گذاری لینک به شما می دهند نیز استفاده کنید. می توانید یک چک لیست از این وب سایت ها ایجاد کرده و در هر بار انتشار محتوا، آن را در تمام این وب سایت ها به اشتراک بگذارید.

85. از دیگران درخواست کنید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند

خیلی مودبانه می توانید از کاربران خود وب سایت و شبکه های اجتماعی درخواست کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند. دقت داشته باشید که این درخواست را معطوف به بهترین محتواهای سایت کنید. این گونه فالوور ها و اشتراک گذاری های بیشتری نصیبتان میشود.

86. محتواهای قدیمی سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی نباید صرفا معطوف به آخرین پست های وب سایت باشد. شما می توانید از این طریق به اشتراک گذاری و احیای دوباره محتواهای قدیمی خود مشغول شوید. در انتخاب این محتواهای قدیمی دقت کرده و آنهایی را برگزینید که مربوط به زمان خاصی نباشند.

87. با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید

اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کسانی هستند که دنبال کنندگان و اعتبار زیادی در حوزه کاری خود دارند. آنها از این پتانسیل برخوردارند که تنها با معرفی شما، هزاران نفر را به سمتتان سوق دهند. بنابراین این گونه بیشتر دیده شده و فالوورهای بیشتری کسب خواهید کرد.

از اینفلوئنسرها سوال بپرسید، به بحث های آنها پاسخ دهید یا پست های آنها را به اشتراک بگذارید. با ایجاد مشوق هایی آنها را ترغیب به اشتراک گذاری مطالب سایت خود کنید. با جلب توجه آنها به سوی خود می توانید بیشتر دیده شده و از این طریق لینک های بیشتری به دست بیاورید.

88. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

به جای درخواست از آنها با اینفلوئنسرها برای تولید یک محتوا همکاری کنید. به عنوان مثال می توانید با انجام یک مصاحبه یا مبادله کردن اطلاعات مربوط به یک تحقیق، امتیازاتی به دست آورید. این گونه احتمال دیده شدن شما بیشتر شده و از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

89. به دنبال پتانسیل های جدید جذب فالوور باشید

یکی از بهترین و آسان ترین روش ها یافتن افراد جدیدیست که احتمالا به برند شما علاقه مند خواهند شد. شرکت های مشابه با خود را یافته و با دست یابی به فالوورهای آنها، سعی در جذب آنها کنید. به عنوان مثال می توانید آنها را فالو کنید. در بسیاری از مواقع دیده می شود که این افراد در پاسخ به شما، صفحه تان را فالو خواهند کرد.

آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل

90. از طریق فعالیت گسترده مخاطبین جدیدی به دست بیاورید

با افزایش فعالیت خود در شبکه های اجتماعی می توانید فالوور های جدید کسب کنید. منظور ما از فعالیت در اینجا هر گونه اقدامیست که در ارتباط با مخاطبینتان در شبکه های اجتماعی صورت میگیرد.

به عنوان مثال پاسخ دادن به کامنت افراد و تشکر از آنها فعالیت مثبتی محسوب می شود. یافتن بحث های مرتبط و شرکت در آنها به عنوان یک متخصصین کار می تواند کاربران زیادی را به سمت صفحه شما بکشاند. هر چقدر فعالیت های شما در این راستا بیشتر باشد، دنبال کنندگان بیشتری کسب خواهید کرد.

91. ویدئوهای خود در سایت های اشتراک ویدئو را بهینه سازی کنید

بیشتر محتوای این مطلب در ارتباط با گوگل و سئو است. گوگل بیش از دو سوم سهم تمام جستجو در دنیا را در اختیار دارد. اما در عین حال موتورهای جستجو دیگری نیز برای بهینه سازی وجود دارند. به عنوان مثال یوتیوب داری سیستم رتبه بندی مختص خود است. این سیستم شبیه سیستم گوگل می باشد و وابسته و به کیفیت محتوا و عنوان و توضیحات ویدئو می باشد.

بهینه سازی این ویدئوها بی اهمیت نیست، چرا که نحوه بهینه سازی شما بر روی نمایش این ویدئوها در نتایج جستجوی گوگل تاثیر گذار است. پیشنهاد می کنیم که به طور منظمی اقدام به انتشار پست در یوتیوب و سایر وب سایت های اشتراک ویدئو کرده و بهینه سازی برای آنها را از یاد نبرید.

92. برندهای شخصی ایجاد کنید

ایجاد برندهای شخصی برای برند شما (مانند خود شما یا کارمندتان) در شبکه های اجتماعی ایده خوبی می تواند باشد. چرا که این گونه بیشتر دیده شده و از مزایای این کار بهره مند خواهید شد. این گونه محتواهای شما به شیوه های مختلفی به اشتراک گذاشته شده و مخاطبین بسیار بیشتری از پست های شما آگاه خواهند شد.

افزایش بازدید سایت در گوگل به کمک استراتژی‌های اصلاحی

93. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا را کاهش دهید

در بخش های قبلی این مطلب اشاره ای به اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در بدنه محتوا داشتیم. این تاکتیک برای کسب رتبه بالاتر کاملا ضروریست. با این وجود این احتمال وجود دارد که در صورت عدم دقت، در بهینه سازی افراط کنید. تمرکز بر روی استفاده از کلمات کلیدی بعضا منجر به افزایش استفاده از آن می گردد. بنابراین همیشه محتوا را قبل از انتشار مجددا بررسی کرده تا از استفاده های بی مورد از آن خودداری نمایید.

94. لینک های خارجی به سایت های اسپم را از بین ببرید

منظور از سایت های اسپم سایت هایی هستند که ار تکنیک های غیر مجاز در وب سایت خود استفاده می کنند. با اینکه احتمال این موضوع از نظر شما در ابتدا می تواند صفر باشد، اما گاها دیده شده که وب سایت ها بدون آنکه صاحب وب سایت از این موضوع اطلاعی داشت باشد، هک می شوند. در این مواقع دیده میشود که هکر لینک های خارجی را در وب سایت قرار می دهد.

گوگل به این موضع توجه کرده و ممکن است قبل از ورود کاربران به سایت آنها را با اخطار هک شدن سایت مواجه کند. در چنین شرایطی ترافیک وب سایت شما به شدت افت خواهد کرد. رفع مشکل هک شدن سایت در اغلب مواقع کار زمان بر و پر هزینه ایست. بنابراین با ایجاد سیستم های امنیتی در وب سایتتان از هک شدن آن جلوگیری نمایید.

95. اسپانسرها و فرایندهای همکاری در فروش را علنی کنید

اگر وب سایت شما اسپانسر مشخص دارد یا اینکه از سیستمهای همکاری در فروش استفاده می کنید، یا حتی اگر محصولی جهت نقد و بررسی به طور رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، این موضوع را برای کاربران خود علنی نمایید. گوگل در سال های گذشته بارها قوانین خود در این زمینه را تصحیح کرده است و در صورت تخطی از آن با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد.

به عنوان مثال تصور می کنیم که تبلتی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا به نقد و بررسی آن بپردازید. بهتر است که در متن این بررسی حتما به صورت واضحی بیان کنید که این تبلت چرا و چگونه در اختیار شما قرار گرفته است. در صورت لینک دادن به وب سایت تبلت نیز بهتر است که از لینک های با اتربیوت sponsored استفاده کنید.

96. از ریدایرکت های غیر اصولی استفاده نکنید

یکی از تکنیک های قدیمی برای افزایش فروش یک محصول این بود که صاحبین وب سایت ها کاربران خود در هنگام صفحات پربازدید خود را به صفحه آن محصول ریدایرکت می کردند. در نتیجه ترافیک صفحه محصول به صورت غیر طبیعی افزایش می یافت.

این کار نقض قوانین گوگل محسوب می شود و این گونه اعتماد کاربران به شما نیز از بین خواهد رفت. در صورت شناسایی این حرکت توسط گوگل، خیلی سریع از کار خود پشیمان خواهید شد، چرا که گوگل جریمه های سختی برای این گونه تاکتیک ها در نظر گرفته است. در صورت یافتن این گونه ریدایرکت ها در وب سایت خود فورا آنها را حذف کنید.

97. تبلیغ های وب سایت را در مکان های مناسب قرار دهید

هیچ ایرادی در استفاده از بنرهای تبلیغاتی در وب سایت وجود ندارد. حتی غالب درامد گوگل از تبلیغات است. با این حال نوع تبلیغ و زمان استفاده از آن بر روی تجربه کاربری تاثیر گذار است. به عنوان مثال تبلیغ محصولات مرتبط با محتوای صفحه در فوتر یا سایدبار بسیار ایده آل است. خسته کردن کاربران با استفاده از تبلیغات پاپ آپ مکرر مخصوصا در دستگاه های موبایل موجب افت تجربه کاربری و همچنین کاهش رتبه سایت شما در نتایج گوگل خواهد شد. این موضع چیزی فراتر از ارتقا رتبه در نتایج جستجوست و هدف کسب رضایت کاربران می باشد.

98. از تولید محتوای اتوماتیک خودداری کنید

بسیاری از وبمسترها از اهمیت تولید محتوا آگاهند، اما حاضر به صرف هزینه و انرژی برای آن نیستند. بعضا مشاهده می شود که آنها به محتوای ارزان تولید شده توسط ربات ها اکتفا می کنند. حتی بعضی از آنها محتواها را ویرایش و با تعویض چند کلمه با مترادفاتشان محتوای به دست آمده را به اسم محتوای جدید و اورجینال در وب سایت منتشر می کنند. خوشبختانه الگوریتم پاندا گوگل برای شناسایی این گونه محتوا طراحی شده و به سادگی آنها را شناسایی می کند. نتیجه این شبیه سازی ها پنالتی شدن وب سایت خواهد بود.

99. به طور حداقلی از متا تگ استفاده نمایید

استفاده غیر اصولی از متا تگ ها می تواند در آینده گریبانگیر شما شود. زمانی که شما متا تگ هایی را برای توصیف محتوا استفاده می نمایید، به طور معمول از کلمات کلیدی استفاده می کنید. معمولا نیز محدودیت هایی برای طول کاراکترهای این متا تگ ها وجود دارد. با این حال زیاده روی در به کاربردن کلمات کلیدی در متا تگ ها نه تنها از دید گوگل اقدامی غیر طبیعی به نظر می رسد، بلکه می تواند کلمات کلیدی هدف شما را برای رقبایتان نیز به نمایش بگذارید، چرا که متا تگ ها از دید کاربران مخفی نیستند و در کدهای HTML قابل مشاهده اند.

100. در صورت پنالتی شدن، درخواست بررسی مجدد سایت ارسال نمایید

در صورتی که از تمام راهکارهای این مطلب استفاده نمایید، احتمال پنالنی شدن سایت شما نزدیک به صفر خواهد بود. اما در هر صورت انتخاب استراتژی های سئو نامناسب از طرف شرکت سئو شما یا شبیه سازی فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی در بسیاری از مواقع منجر به پنالتی شدن سایتتان خواهد شد. در صورتی که این پنالتی از نوع Manual باشد، می توانید پس از رفع ایرادات، درخواستی مبنی بر بررسی مجدد سایت به گوگل ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت و وب سایت با بهترین شرکت طراحی سایت

بیشتر بخوانید: با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنید

بیشتر بخوانید: سئو و ورود به صفحه اول گوگل در کمترین زمان و بهترین کیفیت

سفارش سئو سایت اصولی و ارزان قیمت

در صورتی که برای استفاده از راهکارهای فوق تسلط کافی ندارید، می‌توانید همین حالا از طریق تماس با شماره‌های زیر از خدمات رایگان مشاوره سئو ما استفاده کنید:

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

منبع: رادزاد

4.3/5 - (3 امتیاز)