شاید شما هم به دلیل تماس با شرکت‌های مختلف طراحی سایت و شنیدن قیمت‌های کاملاً متفاوت از آنها به عنوان تعرفه طراحی سایت در سال 1400 سردرگم یا گیج شده باشید!

این مساله به خاطر آن است که قیمت‌ها و تعرفه‌های ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف واقعاً زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت هستند.

بنابراین ما قصد داریم در این نوشته شما را با دلایل این تفاوت قیمت‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت آشنا کنیم و همچنین به شما کمک کنیم که تصویر بهتری از تعرفه طراحی سایت در سال 1400 داشته باشید.

چرا تعرفه‌های طراحی سایت اینقدر اختلاف دارند

این موضوع بیش از هرچیز به این دلیل است که طراحی سایت یک خدمت کیفی است و عوامل متعددی در قیمت تمام شده برای طراحی سایت دخالت دارند.

برای مثال فرض کنید شرکت طراحی سایت A از طراحان سایت حرفه‌ای تری نسبت به شرکت طراحی سایت B استفاده می‌کند؛ بنابراین طبیعی است که تعرفه طراحی سایت در شرکت A بیشتر از شرکت B باشد؛ زیرا به همان میزان حقوقی که مدیران شرکت A باید به کارمندان و طراحان خود پرداخت کنند بیشتر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای طراحی سایت شرکتی

خرید بهترین هاست و دامنه

چه عواملی در تعرفه طراحی سایت دخالت دارند؟

به طور کلی عواملی که باعث می‌شوند مدیران یک شرکت طراحی سایت، قیمت‌ها و تعرفه‌های خود را بر اساس آن تصویب کنند به شرح زیر است:

1- فضای رقابتی

اینکه شرکت‌های رقیب چه تعرفه‌هایی را برای طراحی وب‌سایت‌های خود تعیین می‌کنند، خود یکی از عوامل مهم در تعیین تعرفه‌ها و قیمت‌های طراحی سایت است. بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت با تماس با رقبای خود (تحت عنوان مشتری) از قیمت‌های آنان خبردار می‌شوند و این موضوع را در تعیین قیمت‌ها و تعرفه‌های طراحی سایت خود نیز لحاظ می‌کنند.

2- شرایط بازار و تورم

طراحی وب‌سایت نیز مثل هر امر دیگری در بازار، تابع شرایط کلی بازار و تورم روز است. برای مثال وقتی تورم در سال 99 در حدود 40% تخمین زده می‌شود، بدیهی است که اکثر شرکت‌های طراحی وب سایت نیز قیمت‌های خود را نسبت به گذشته افزایش داده باشند. (هرچند ما در اکسینو قیمت‌ها و تعرفه‌های اکثر خدمات طراحی وب سایت خود را در سال 99 افزایش ندادیم)

3- نوع وب‌سایت درخواستی مشتری

وقتی صحبت از “طراحی وب سایت” می‌کنیم، خیلی‌ها فکر می‌کنند با یک محصول مشخص طرف هستیم. در حالی که در تعاریف وب‌سایت، یک وبلاگ رزومه‌ای کوچک تک‌صفحه‌ای که با وردپرس بنا شده است هم یک وب‌سایت محسوب می‌شود و وب‌سایت عظیم دیجی‌کالا با امکانات بسیار زیاد از نظر ظاهری و همچنین مدیریتی هم یک وب‌سایت محسوب می‌شود. بنابراین واضح است که نوع وب‌سایت درخواستی مشتری هم یکی از عواملی باشد که در تعیین تعرفه طراحی وب‌سایت دخیل است.

همچنین برخی شرکت‌های طراحی سایت هزینه خدمات سئو و بهینه‌سازی سایت را نیز جزء هزینه‌ها به حساب می‌آورند که این نکته نیز نباید ناگفته بماند.

4- کدنویسی شدن یا استفاده از CMS اوپن سورس

مساله مهم دیگر در تعیین قیمت و تعرفه یک وب‌سایت، این است که آیا وبسایت موردنظر از نوع کدنویسی (برنامه‌نویسی) شده است یا اینکه از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده‌ای مثل وردپرس استفاده می‌کند؟ بدیهی است که هزینه و تعرفه طراحی وب‌سایت‌های وردپرسی در بازار به نسبت وب‌سایت‌های کدنویسی شده بسیار کمتر است، هرچند این به معنای آن نیست که هر سایت وردپرسی از هر سایت کدنویسی‌شده ضعیف‌تر یا نامناسب‌تر است.

تعرفه طراحی سایت در سال 99

تعرفه طراحی وب سایت در سال 1400

با این مقدمه به سراغ بحث تعرفه طراحی سایت در سال 1400 می‌رویم.

بررسی‌های میدانی، تلفنی و اینترنتی کارشناسان ما در اکسینو نشان می‌دهد قیمت‌های ارائه شده در زمینه طراحی وب‌سایت در سال 1400 به شرح زیر است:

تعرفه طراحی وب سایت های معمولی در سال 1400

در این تعریف منظور از وب سایت‌های معمولی یعنی سایت‌های غیرفروشگاهی و همچنین بدون نیاز به کدنویسی (یعنی تحت قالب‌های آماده وردپرسی)

بررسی‌های ما نشان می‌دهد تعرفه طراحی این وبسایت‌ها در سال 1400 در صورتی که طراحی توسط اشخاص انجام شود از حدود 300 هزار تومان توسط طراحان وبسایت مبتدی تا حدود کمتر از 10 میلیون تومان توسط طراحان وبسایت حرفه‌ای می‌باشد.

در صورتی که چنانچه بخواهید طراحی وب‌سایت خود را در یک شرکت طراحی سایت انجام دهید، این هزینه از حدود 1 میلیون تومان شروع شده و تا حدود 20 میلیون تومان هم توسط برخی شرکت‌ها قیمت‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی سایت در کرج چقدر است؟

تعرفه طراحی وب سایت های فروشگاهی در سال 1400

برای وب‌سایت‌های فروشگاهی، چنانچه وبسایت طراحی شده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (و فروشگاه ساز آن یعنی ووکامرس) استفاده کرده باشد، تعرفه طراحی این وب سایت‌ها در سال 1400 در صورتی که این سایت‌ها توسط اشخاص طراحی شود، هزینه طراحی آن از حدود 1 میلیون تومان خواهد بود تا مبلغی در حدود 10 میلیون تومان.

و چنانچه این سایت‌ها توسط شرکت‌های طراحی سایت انجام شود، مبلغی از حدود 2 میلیون تومان تا حدود 30 میلیون تومان را برای شما در برخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی در کرج

تعرفه طراحی وب سایت های اختصاصی (کدنویسی شده)

در این صورت نیز بسته به اینکه وب‌سایت شما چه امکاناتی را موردنیاز داشته باشد، با چه زبانی نوشته شده باشد (PHP ، ASP یا…) و توسط اشخاص طراحی شود یا شرکت‌ها، هزینه‌ای از حدود 5 میلیون تومان تا صدها میلیون تومان را دربر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت و وب سایت با بهترین شرکت طراحی سایت

بیشتر بخوانید: با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنید

بیشتر بخوانید: سئو و ورود به صفحه اول گوگل در کمترین زمان و بهترین کیفیت

سوالات متداول

تعرفه طراحی سایت در سال 1400 چقدر است؟

پاسخ کامل این سوال در مقاله به صورت مفصل توضیح داده شد. ولی به صورت اجمالی لازم است بدانید هزینه طراحی سایت در سال 1400 از کمتر از یک میلیون تومان شروع شده و تا چند ده میلیون تومان ادامه پیدا می کند.

چرا تعرفه طراحی سایت در شرکت ها متفاوت است؟

دلیل این مساله بیش از هرچیز به اعتبار شرکت طراحی سایت، نوع وب سایت تحویل داده شده (پلتفرم آماده یا کد اختصاصی)، نوع آپشن‌هایی که در سایت کار شده است و... بر می‌گردد.

راهنمای رفع گیجی حاصل از اختلاف در تعرفه های طراحی سایت!!

حتماً با این توضیحات و مشاهده این رِنج (محدوده) وسیع از اختلاف قیمت‌ها، شما هم دچار سردرگمی شده‌اید!

بنابراین در انتها قصد داریم به عنوان جمع‌بندی یک توصیه‌نامه جامع برای چگونگی انتخاب شخص یا شرکت طرف قراردادتان در زمینه طراحی سایت را منتشر کنیم.

  1. حتما با جزئیات کامل تصویر یا طرحی از وبسایتی که می‌خواهید داشته باشید را مکتوب کنید.
  2. سپس طرح یا نوشته‌های خود در این زمینه را با یکی از شرکت‌های طراحی سایت درمیان بگذارید و از آنها بخواهید هزینه و زمان موردنیاز برای تحویل پروژه را به شما گزارش دهند.
  3. این کار را با چند شرکت طراحی سایت دیگر هم انجام دهید.
  4. برای هر کدام از شرکت‌های طراحی سایت با توجه به تعرفه و زمان موردنظر آنها یک جدول از معایب و مزایا را یادداشت کنید.
  5. ترجیحاً از مراجعه به طراحان سایت غیرشرکتی (خانگی) خودداری کنید. زیرا احتمال عدم وجود پشتیبانی مناسب از سوی آنها زیاد است.

در نهایت می‌خواهیم به شما این مژده را بدهیم که در هرکجای ایران که باشید می‌توانید در زمینه طراحی سایت خود، تعرفه طراحی وب سایت خود یا مشاوره جهت انتخاب شرکت طراحی سایت خود به صورت کاملاً رایگان با کارشناسان باتجربه اکسینو در تماس باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: قیمت طراحی سایت در سال 1400 ، هزینه طراحی وب سایت ، تعرفه طراحی سایت در 1400

4.7/5 - (3 امتیاز)