طراحی سایت فروشگاهی یکی از پرطرفدارترین انواع طراحی سایت است و بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ به دنبال داشتن یک سایت فروشگاهی خوب هستند.

در این قسمت شما با طراحی سایت فروشگاهی بیشتر آشنا می‌شوید، ویژگی‌های یک سایت فروشگاه اینترنتی خوب را می‌بینید و با قیمت و هزینه طراحی سایت فروشگاهی و همچنین تعرفه‌های مربوط به نگهداری آن آشنا می‌شوید.

چرا طراحی سایت فروشگاهی؟

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، به دلایل مختلف برای بسیاری از افراد جذاب و حتی ضروری است.

اگر شما هم جزو یکی از دسته‌های زیر هستید، باید به شما بگوییم که شما هم به یک وب سایت فروشگاهی خوب احتیاج دارید:

  1.  مغازه دار هستید و محصولات فیزیکی برای فروش دارید
  2. صاحب یک شرکت یا کارخانه هستید و می‌خواهید بدون واسطه با مشتریان خود معامله خرد داشته باشید
  3. عمده‌فروش هستید و می‌خواهید محصولات خود را به صورت عمده به تمام نقاط کشور عرضه کنید
  4. در اینستاگرام یا تلگرام صفحه یا کانال فروش محصول دارید و می‌خواهید فروش خود را گسترش دهید
  5. مهارتی را بلد هستید و می‌خواهید از طریق تولید محتوای نوشتاری (مثل جزوه، کتاب یا…) یا محتوای چندرسانه‌ای (مثل فیلم، وویس و…) به مخاطبان خود کسب درآمد کنید
  6. بازاریاب یک کسب و کار دیگر هستید و می‌خواهید محصولات بیشتری بفروشید
  7. و…

بنابراین همانطور که می‌بینید طیف گسترده‌ای از مردم و فعالان بازار کسب و کار نیاز به طراحی سایت فروشگاهی دارند.

طراحی سایت فروشگاهی خوب

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی خوب

پیش از هرچیز توجه داشته باشید شاید نزدیک به 80 درصد افرادی که یک وب سایت فروشگاهی خریداری می‌کنند، پس از مدت زمان بسیار کوتاهی آن را رها می‌کنند و در واقع در کار خود شکست می‌خورند.

دلیل این مساله بیش از هرچیز به این برمی‌گردد که برای طراحی سایت فروشگاهی خود به یک شرکت معتبر و مسلط به همه جوانب کار مراجعه نکرده‌اند.

توجه داشته باشید که یک طراحی سایت فروشگاهی خوب و ایده‌آل:

سایت فروشگاهی خوب بهینه سازی شده است

استفاده از قالب‌های قدیمی و ناکارآمد، استفاده از کدنویسی‌های دارای خطا، سرعت پایین لود وبسایت، عدم بهینه‌سازی تصاویر وبسایت، عدم واکنشگرایی سایت (یعنی نمایش نامناسب در گوشی‌های موبایل) و… از مهمترین ویژگی‌های وبسایت‌هایی است که بهینه سازی نشده‌اند.

بنابراین یکی از مهمترین ویژگی‌های یک وب سایت فروشگاهی خوب، این است که بهینه‌سازی شده باشد.

در سایت فروشگاهی خوب فرایند خرید آسان است

یک تحقیق نشان داده است که برای خریدهای هیجانی مخاطبان، در صورتی که فرایند خرید حداکثر 40 ثانیه به طول بیانجامد، بیشترین شانس برای خرید موفق را خواهد داشت.

ما می‌دانیم که بخش مهمی از خریدهایی که خودمان یا دیگران در طول روز انجام می‌دهیم، خریدهای ضروری و عاقلانه نیستند و بیشتر از احساسات و هیجانات ما ناشی می‌شوند.

این موضوع در مورد مخاطبان ما هم صدق می‌کند. بنابراین در طراحی سایت فروشگاهی به شکل ایده‌آل باید این مساله رعایت شود و فرایند خرید خیلی پیچیده و طولانی نباشد (چون در این صورت مشتری از خرید خود ممکن است پشیمان شود)

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در یک سایت فروشگاهی خوب، مشتریان پنل کاربری دارند

خیلی خوب است که مشتری بعد از اینکه خرید کند، وارد پنل کاربری خود شود و بتواند محصولاتی که خریداری کرده است را ببیند، وضعیت سفارش خود را مشاهده کند و از شرایط فعلی سفارش خود مطلع شود. اینطور نیست؟

در بعضی از سایت‌های فروشگاهی این امکانات لحاظ نشده است که این مساله در درازمدت باعث عدم تمایل مشتریان به خرید مجدد از سایت می‌شود.

سایت فروشگاهی خوب سئوی قدرتمندی دارد

قبل از هرچیز لازم است بدانید سئو یا SEO به معنی بهینه‌سازی یک وبسایت برای حضور موفق در موتورهای جستجو، به طور مشخص موتور جستجوی گوگل است.

برای این کار هم باید وب سایت فروشگاهی موردنظر بهینه سازی شده باشد که درباره آن صحبت کردیم، هم باید محصولات به شکل صحیح در سایت تعریف شوند.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی خوب همین حالا با ما تماس بگیرید تا مشاوره کاملی را دریافت کنید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

آیا طراحی سایت فروشگاهی ارزان قیمت قابل اطمینان است؟

سوال خیلی مهمی که بسیاری از مشتریان ما از ما می‌پرسند این است که چرا اینقدر تفاوت قیمت در طراحی وبسایت‌های فروشگاهی وجود دارد؟

یک جستجوی ساده در گوگل نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها قیمت‌های عجیب و غریب و بسیار ارزانی را برای طراحی سایت‌های فروشگاه اینترنتی به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. اما آیا می‌شود به آنها اطمینان کرد؟

در پاسخ باید بگوییم هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست! توجه داشته باشید اگر شما مثلا با صرف هزینه 300 هزار تومان بخواهید یک سایت فروشگاهی داشته باشید، احتمالا به همان اندازه هم سایتتان امکانات خواهد داشت و خدمات پشتیبانی دریافت خواهید کرد.

توصیه ما به شما این است که به شرکت‌هایی که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را با قیمت‌های خیلی پایین توصیه می‌کنند، کاملا با دیده تردید بنگرید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان قیمت قابل اطمینان نیست

شما ممکن است 300 هزار تومان خرج یک وبسایت فروشگاهی کنید، ولی هیچ‌وقت آن وبسایت به توسعه کسب و کار شما کمکی نکند، در این صورت پول خود را دور انداخته‌اید.

ولی ممکن است با صرف هزینه‌ای بیشتر، یک سایت عمری داشته باشید که در ماه‌ها و سالهای آینده به کمک کسب و کار شما بیاید و حتی روش اصلی بازاریابی و ارتباط شما با مشتریان شود.

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی

انواع طراحی سایت فروشگاهی

نکته مهم دیگر، انواع روش‌های طراحی سایت فروشگاه-محور است.

به طور کلی دو روش برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد:

الف) طراحی سایت از طریق قالب‌های آماده فروشگاهی

در این حالت، معمولاً از سیستم مدیریت محتوا یا CMS موسوم به وردپرس (و بخش فروشگاه‌ساز آن یعنی ووکامرس Woocommerce) استفاده می‌شود. وردپرس و فروشگاه ساز ووکامرس آن مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در یک مقاله دیگر به تفصیل به آن پرداخته‌ایم: مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس.

در این حالت هزینه طراحی سایت معمولا کمتر است، سایت شما امکانات قابل توجهی خواهد داشت، ولی اگر امکانات خاصی را مدنظر داشته باشید که جزو امکانات تعریف شده در ووکامرس و افزونه‌های آن نباشد، کار زیادی در زمینه شخصی‌سازی آن نمی‌شود انجام داد.

ب) طراحی سایت کدنویسی شده فروشگاهی

در این حالت، شرکت طراحی سایت موردنظر یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی را برای فروشگاه شما درنظر می‌گیرد.

مزایا و معایب طراحی سایت فروشگاهی کدنویسی شده نیز کم نیستند، ولی به طور کلی سایت فروشگاهی کدنویسی شده معمولا گران‌تر است، ممکن است سئوی بهتر یا بدتری داشته باشند و از همه مهمتر برای کسب و کارهای فروشگاهی کوچک به صرفه نیستند.

نکات افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

عوامل متعددی می‌توانند در افزایش فروش یک فروشگاه اینترنتی دخیل باشند. ولی مهمترین آنها عبارتند از:

طراحی سایت فروشگاهی به شکل صحیح و بهینه سازی شده انجام شده باشد. این موضوع اهمیت مراجعه به یک شرکت طراحی سایت معتبر را دوچندان می‌کند. چون طراحی نادرست یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد.

محصولات به شکل صحیح و بهینه در سایت تعریف شوند. این مورد بسته به طراحی سایت موردنظر متفاوت است و حتماً از شرکتی که برای طراحی سایت به آن مراجعه می‌کنید بخواهید آموزش‌های کاملی را در این مورد به شما ارائه کند.

محصولات زیادی تعریف شود. سعی کنید برای هر محصول خود حتماً یک محتوای جداگانه بسازید. این موضوع باعث افزایش بازدید صفحات سایت شما در گوگل و درنتیجه افزایش بازدید سایت و افزایش فروش شما می‌شود.

در تعریف محصولات خود در سایت پیوستگی را حفظ کنید. ما همیشه توصیه می‌کنیم اگر شما 100 محصول دارید و در یکسال آینده قرار نیست محصولات شما بیشتر شود، سعی کنید به صورت پیوسته محصولات را در سایت تعریف کنید. نه اینکه در یک هفته 100 محصول تعریف کنید و در تمام یکسال آینده هیچ محصولی در سایت تعریف نکنید!!

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

از بخش وبلاگ سایت خود استفاده بهینه کنید. معمولا سایت‌های فروشگاهی دارای یک بخش بلاگ، وبلاگ، مجله یا… هستند که در آن می‌توانید مقاله‌هایی را که مربوط به کسب و کار خودتان هست را درج کنید. سعی کنید این بخش را نیز به صورت پیوسته به روز کنید (مثلاً هر روز 10 پست، هر روز 1 پست، هفته‌ای یک پست یا…) و از صفحات مقاله‌های موردنظر به محصولات خود لینک بدهید.

در صورت امکان سایت فروشگاهی خود را سئو کنید. اصطلاح “سئو کردن یک سایت” یعنی اینکه با استفاده از روشهای تخصصی، یک شرکت سئو سایت بتواند کاری کند که سایت فروشگاهی شما در کلمه‌های کلیدی موردنظرتان به صورت تضمینی به صفحه اول گوگل راه پیدا کند. برای مثال ممکن است شما یک فروشگاه اینترنتی تایر خودرو داشته باشید. آیا ایده‌آل نیست که وقتی جستجو می‌کنند “خرید لاستیک ارزان” شما در صفحه اول گوگل باشید؟

بیشتر بخوانید: طراحی سایت وکالت حرفه ای با قیمت مناسب

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

همانطور که گفته شد قیمت طراحی سایت فروشگاهی می‌تواند خیلی متفاوت باشد. ما در اینجا سعی می‌کنیم شما را با قیمت روز طراحی سایت فروشگاهی و رنج طبیعی قیمت آن آشنا کنیم.

در صورتی که سایت فروشگاهی شما از سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده کند (یعنی وردپرسی باشد) قیمت طبیعی برای آن از حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و تا 3 میلیون تومان پیش می‌رود (در صورتی که شرکتی قیمت طراحی این سایت‌ها را کمتر یا بیشتر از این محدوده پیشنهاد کرد، به دیده تردید به پیشنهاد او بیاندیشید.)

در صورتی که طراحی سایت فروشگاهی شما به صورت کدنویسی شده انجام شود، هزینه آن کاملاً می‌تواند متغیر باشد.

ولی رنج قیمتی که ما توصیه می‌کنیم بین حداقل 3 میلیون تومان تا حداکثر صدها میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: تعرفه طراحی سایت در سال 99 چقدر است

توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و قیمت‌گذاری دقیق حتماً به کارشناسان خودتان در اکسینو اعتماد کنید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

امکانات سایت فروشگاهی اکسینو

سایت فروشگاهی اکسینو، که ما به شما توصیه می‌کنیم، با یک قیمت فوق‌العاده دارای امکانات کاملی به شرح زیر است:

🔸 امکان تعریف بی‌نهایت محصول

🔸 امکان تعریف بی‌نهایت ویژگی برای هر محصول (قیمت، قیمت با تخفیف، وزن، رنگ، ابعاد، گارانتی، برند شرکت سازنده و…)

🔸 امکان تغییر قیمت بر اساس ویژگی (مثلاً با تغییر رنگ یا گارانتی قیمت تغییر کند)

🔸 امکان ارسال پیامک دلخواه به مشتری و مدیریت در هنگام ثبت سفارش

🔸 دارای کنترل پنل ویژه مشتریان

🔸 امکان تعریف روش ارسال محصول به مشتری بر اساس استان مشتری و نیز قیمت کالا

🔸 امکان انبارداری برای کالاها (تعیین تعداد موجودی)

🔸 ویژگی “وقتی موجود شد خبرم کن” برای محصولات ناموجود

🔸 سیستم اشتراک در خبرنامه ایمیلی

🔸 امکان شخصی‌سازی ایمیل‌های ارسالی به مشتریان

🔸 نمایش عالی در لپ‌تاپ، تبلت و موبایل

🔸 سرعت بالا و سئو عالی

🔸 متصل به درگاه بانکی زرین‌پال

🔸 قابل اتصال درگاه بانکی بانک‌های عضو شتاب

🔸 پشتیبانی از پروتکل امنیتی SSL

🔸 هاست رایگان

🔸 دامنه ir رایگان

🔸 سه ماه پشتیبانی رایگان

🔸 یک عمر خدمات پس از فروش

طراحی سایت فروشگاهی ارزان قیمت

سوالات متداول

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه طراحی سایت های فروشگاهی بین 2 میلیون تومان تا صدها میلیون تومان متغیر است. قیمت دقیق بسته به این است که شما چه امکاناتی از سایت را مدنظر دارید

طراحی سایت فروشگاهی، خوب و بد دارد؟

بله. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ممکن است به روش کاملا نادرست و غیرصحیح انجام شود که در این صورت می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را برای سایت شما به همراه داشته باشد. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم از مراجعه به اشخاص یا شرکت‌های غیرمعتبر اکیداً بپرهیزید.

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی چقدر طول می‌کشد؟

برای طراحی یک سایت فروشگاه اینترنتی، زمانی در حدود 1 تا 2 هفته برای سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوای آماده استفاده می‌کنند و در حدود 2 هفته تا 3 ماه برای سایت‌هایی که کدنویسی شده اند زمان موردنیاز است.

سفارش طراحی سایت فروشگاهی

در صورتی که هرگونه سوالی درباره طراحی سایت فروشگاه اینترنتی دارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر به رایگان به پاسخ سوالات خود برسید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت فروشگاهی در تهران ، طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای ، طراحی سایت فروشگاهی ارزان قیمت

4.5/5 - (4 امتیاز)