مراحل طراحی سایت از پیچیدگی های فنی و ریزه کاری های بسیار زیادی برخوردار است و بسیار مهم هست که در انجام طراحی سایت همه ی این مراحل طی بشود. اگر که به دنبال تهیه یک سایتی هستید که هم از نظر کارایی و هم از نظر بصری مناسب باشد. نادیده گرفتن هر یک از مراحل طراحی سایت در آینده می تواند منجر به مشکلاتی در کارکرد سایت و یا اهدافی که شما برای آن تعریف کرده اید بشود. در این مقاله از سری مقاله های اکسینو با مراحل طراحی سایت آشنا خواهیم شد.

در ادامه مراحل مختلفی را که برای طراحی هر سایتی طی می شود را مختصرا توضیح می دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

خلاصه ای از مطالب:

  • مرحله اول: تحقیق و جستجو در خصوص نیازمندی های مشتری
  • مرحله دوم: برنامه ریزی صحیح و اصولی
  • مرحله سوم: شروع به طراحی سایت
  • چند نوع سایت داریم؟

  • سایت های استاتیک

  • سایت های پویا (داینامیک)

  • سایت های نیمه پویا (داینامیک)

  • مرحله چهارم: برنامه نویسی یک سایت
  • مرحله پنجم: نصب و راه اندازی یک سایت
  • مرحله ششم: پشیتیبانی سایت
  • تماس با طراحی سایت اکسینو

مرحله اول:

در اولین مرحله از طراحی سایت برای یک مشتری شما باید اطلاعاتی را در خصوص کسب و کار مشتری و بازار هدفش بدست آورید. اطلاعاتی کلی در خصوص این که علاقه دارد ظاهر سایتش به چه شکل باشد و برای آن چه بودجه ای در نظر گرفته است.

برای دیدن انواع طراحی سایت و وب سایت در شرکت اکسینو کلیک کنید

رابطه سایت و برندسازی اصولی چگونه است؟

در ادامه به صورت خلاصه اطلاعاتی که در خصوص یک طراحی سایت باید جستجو شود را قرارداده ایم که عبارتند از:

1- مشتریان و کاربران شما را چه افرادی تشکیل می دهند؟

2- چه بودجه ای را برای سایتتان در نظر گرفته اید؟

3- هدف شما از طراحی سایت چیست و به چه منظور سایت می خواهید؟

4-  نقطه تفاوت و تمایز شما با سایر مشتریانتان در چیست؟

5- آیا سایت مشتری نیاز به سئو دارد؟

همه ی این اطلاعات را با کمک جلساتی که با مشتریان قبل از طراحی سایت می گذارید متوجه خواهید شد. در واقع میتوان گفت پایه و اساس طراحی سایت در همین مرحله ریخته می شود و اگر به درستی انجام نشود در ادامه کار به مشکل خواهیم خرد بنابراین میتوان گفت این مرحله یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت می باشد.

در این مرحله بسیار مهم است که شما بتوانید از این طریق نظر و هدف مشتری را از طراحی سایت درک کنید و از این طریق بتوانید سایتی که مناسب و در خور کارایی باشد که مشتری در نظر دارد را طراحی فرمایید.

برخی از طراحان سایت و یا شرکت های طراحی سایت هستند که معمولا این مرحله اولیه را نادیده می گیرند. اما در نظر نگرفتن این مرحله موجب این می شود که در مراحل بعدی کار شما زیادتر شود و وقت شما را در جاهای دیگه هدر بدهد.

مرحله دوم :

در مرحله دوم بعد از این که متوجه نیاز های مشتری شده اید شما باید اقدام به طراحی سایت کنید. اما قبل از آن باید به طور صحیح و اصولی برنامه ریزی بکنید.

طراحی سایت برای کدام یک از مشاغل تهرانی مناسب تر است؟

یک طراحی سایت شرکتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

داشتن برنامه ریزی به این دلیل مهم است که باعث می شود کار را با دقت بیشتری تحویل بدهید.

و در نهایت در وقت شما هم صرفه جویی می شود و به این ترتیب می توانید در صورتی که سایت مشتری نیاز به سئو و تولید محتوا دارد وقتتان را صرف آن بکنید.

مرحله سوم:

در این مرحله کار را برای طراحی سایت آغاز می کنیم. بنا به این که مشتری چه نیاز داشته است و این که چه بودجه ای را مدنظر داشته است یکی از انواع سایت را برای او شروع ب طراحی می کنیم. اگر در خصوص انواع سایت اطلاعی ندارید در ادامه با ما همراه باشید تا انواع سایت را برای شما توضیح دهیم.

چند نوع سایت داریم؟

به طور کلی می توان گفت که ما سه نوع سایت داریم:

1- سایت های استاتیک

2- سایت های پویا (داینامیک)

3- سایت های نیمه پویا (داینامیک)

سایت های استاتیک:

این گونه از سایت ها همانند یک کاتالوگ برای مشتریان هستند.

که یک سری اطلاعات را به کاربرانشان می دهد و با استفاده از html و css و گاهاً با javascript طراحی شده اند.

هیچ گونه پنلی به عنوان پنل مدیریتی ندارند و معمولا تعامل این گونه سایت ها با کاربران کم است.

رابطه سایت و برندسازی اصولی چگونه است؟

برای دیدن انواع طراحی سایت و وب سایت در شرکت اکسینو کلیک کنید

سایت های پویا (داینامیک):

این گونه از سایت ها دارای پنل مدیریتی می باشند و هنگامی که اطلاعات دسترسی را به مشتری می دهیم خودش می تواند اطلاعاتی نظیر محتوا را وارد کند و تغییرات را بدون محدودیت انجام دهد.

این گونه از سایت با برنامه نویسی زبان هایی چون php و asp.net به وجود می آیند و دارای تعامل بیشتری با کاربر می باشند و کارهایی نظیر ثبت کاربران جدید و یا فروشگاهی شدن را دارند.

سایت های نیمه پویا (داینامیک):

این گونه از سایت ها امروزه رو به افول هستند زیرا که اکثر مرورگر ها در نسخه های جدیدشان از آن ها پشتیبانی نمی کنند.

سایت های نیمه پویا با استفاده از فلش flash یا اکشن اسکریپت ساخته می شوند.

این گونه از سایت ها دارای ظاهری جذاب و زیبا هستند.

بعد از اتمام کار طراحی اینگونه سایت ها، مشتری که به عنوان مدیر سایت در آن فعالیت می کند می تواند تغییرات جزئی را بدهد ولی همانند سایت های پویایی که با زبان های برنامه نویسی مخصوص به سایت هستند امکانات به شما نمی دهد.

لازم به ذکر است که این دسته بندی را نیز لحاظ کنیم:

1- طراحی سایت با کدنویسی

2- طراحی سایت بدون کد نویسی

برای طراحی سایت ها بدون کد نویسی از cms ها که مناسب برای مدیریت محتوا هستند استفاده می کنیم از محبوب ترین این cms ها می توان به وردپرس اشاره کرد.

برای طراحی سایت باید با هماهنگی کامل المان هایی نظیر هدر، فوتر و قسمت اصلی موجود باشد.

در هنگام طراحی یک طراح سایت باید با توجه به هدفی که مشتری از طراحی سایت دارد و همین طور این که محتوای سایت در چه خصوصی است طراحی را انجام دهد.

برای این که یک طراحی سایت موفق و متناسب با سلیقه مشتری را داشته باشیم باید به گونه ای عمل کرد که حتما نظر مشتری را بخواهیم و بر اساس آن گام برداریم.

هنگامی که طراحی سایت را انجام می دهیم در نسخه های ابتدایی که معمولا با کمک فتوشاپ و یا ادوب ایکس دی کار می شود.

یک طرح ابتدایی برای طراحی سایت می زنیم و آن را به مشتری نشان می دهیم در صورتی که رضایت داشت همان را انجام می دهیم در غیر اینصورت تغییرات را اعمال می کنیم.

خرید بهترین هاست و دامنه

مرحله چهارم:

در این مرحله در صورتی که برنامه نویسی داشته باشیم و نیازی به زدن کد برای سایت باشد، بعد از طراحی ظاهر آن شروع یه برنامه نویسی می کنیم اگر چه این مرحله زمان بر ترین مرحله است به همین سبب تمامی مواردی که نیاز است به مشتری اطلاع بدهید را باید در نظر داشته باشید:

1- کارهایی که تاکنون انجام شده است.

2- کارهایی که قرار است انجام دهید.

3- وضعیت سایت در چه مرحله ای است.

برای کارهای کد نویسی نیز باید در هر مرحله مهمی که به پایان میرسد از مشتری بخواهیم که نظر خود را بدهد که آی از عملکرد آن راضی هست یا خیر.

مرحله پنجم:

بعد از مرحله چهارم که مربوط به برنامه نویسی است اگر تمامی خواسته های مشتری انجام شود و رضایت کامل داشته باشد. به سراغ راه اندازی سایت می رویم که برای این کار یک سری مقدمات نظیر خرید هاست و دامنه را داشته باشیم بعد از این که نظر مشتری را در خصوص خرید نام دامنه بدست آوردیم، سراغ نصب آن و انتقال به روی دامنه می رویم.

مرحله ششم :

در این مرحله دیگر کار های مربوط به طراحی و راه اندازی سایت انجام شده است. بعد از این مرحله بخش های مربوط به پشتیبانی و تولید محتوا و همین طور سئو مطرح می شود. در مرحله پشتیبانی در صورتی که مشتری باز هم نیاز به سفارشی سازی داشته باشد انجام می شود. یک سری از کارها همانند تولید محتوا و کارهای مرتبط با سئو صورت می گیرد.

در این مرحله کارهایی نظیر مراحل عنوان شده در پایین بر روی پروژه انجام می شود.

1- برطرف سازی مشکلات موجود در بخش امنیتی.

2- برطرف سازی ایراد های و مشکلات در سرور و سرعت لود هست.

3- در صورتی که لازم باشد به روزرسانی هایی انجام بگیرد.

4- بکاپ گیری به طور کامل و مستمر.

در صورتی که تمامی مراحل را به درستی طی کنید این تضمین به شما داده می شود که یک طراحی سایت راحت و کم دردسر را خواهید داشت.

در عینی که رضایت مشتری را هم بدست می آورید.

سئو چه اهمیتی برای سایت دارد؟

چرا باید یک سایت فروشگاهی داشته باشیم؟

یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مراحل اجرای طراحی سایت

سؤالات متداول

مراحل طراحی سایت کدامند؟

تعیین استراتژی متناسب با نیاز های سایت و مخاطبین، شروع به کار طراحی سایت و در نهایت کارهای مرتبط با پشتیبانی سایت

انواع سایت هایی که میتوان طراحی کرد کدامند؟

طراحی سایت به سه شکل استاتیک، نیمه پویا و پویا صورت میگیرد. البته امروزه حالت پویا از محبوبیت بیشتری برخوردار است و دو حالت دیگر تقریباً منسوخ شده اند.

برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است؟

برای طراحی یک سایت و به نمایش درآوردن آن برای مخاطبین (بر روی بستر اینترنت) نیاز به سه جزء دامنه، هاست و طراحی سایت بر روی آنهاست

برای انجام طراحی سایت خودم چکار کنم؟

در صورتی که خودتان میخواهید کار طراحی سایتتان را انجام دهید میتوانید از فایل های آموزشی قرار داده شده در سایت به این منظور استفاده کنید. در غیر اینصورت میتوانید با ما تماس بگیرید تا در خصوص نحوه انجام طراحی سایت مشاوره لازم صورت بگیرد. شماره تلفن مشاوره: 09124222529

تماس با طراحی سایت اکسینو

شرکت طراحی سایت اکسینو دارای چندین سال سابقه در زمینه سایت و سئو می باشد. اکسینو سابقه طراحی انواع سایت ها اعم از استاتیک و داینامیک و طراحی با وردپرس را داراست. شرکت اکسینو رزومه بسیار خوبی در زمینه سئو سایت ها با کلمات کلیدی سخت را داراست. برای ارتباط بیشتر و بهتر در زمینه هزینه های طراحی سایت و سئو با این شماه ها در ارتباط باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: مراحل طراحی سایت, طراحی یک سایت حرفه ای, طراحی وب سایت حرفه ای, مراحل طراحی وب سایت, فرآیند طراحی وب سایت, صفر تا صد طراحی سایت

4.1/5 - (25 امتیاز)