پیج خصوصی بهتر هست یا عمومی ؟ باز یا بسته بودن پیج اینستاگرام کدام بهتر هست ؟ اگر دارای یک پیج اینستاگرام هستید که با استفاده از آن دارید کسب و کار خود را گسترش می دهید و یا این که کسب و کار شما از طریق همین پیج قرار است شروع به کار کند و سپس رشد کند پس حتما برای شما بسیار مهم هست که بدانید باز بودن و بسته بودن پیج شما چه تاثیری بر سرنوشت صفحه تان می گذارد. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید.

پرایوت یا همان بسته بودن پیج شما می تواند راه خوبی برای امنیت و یا حتی افزایش فالوور باشد اما شما باید بدانید که چه موقع این کار را بکنید که بیشترین نتیجه را بگیرید. زیرا که وقتی یک پیج بسته است وقتی هر فردی صفحه شما را می بیند شاید با یک سد رو به رو شود و چندان برایش خوشایند نباشد اما از طرفی هم گاهی همین موضوع سبب می شود که فرد از روی کنجکاوی صفحه شما را فالو کند تا بتواند ببیند در این پیج چه میگذرد.


بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنید؟


وقتی صحبت از این می شود که چه موقع باید پیج شما باز باشد و چه موقع باید بسته باشد دقیقا این شرایط را برای شما فراهم می کند که اگر به موقع پیج را ببندید افراد که به صفحه شما مراجعه می کنند از روی کنجکاوی و یا برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر صفحه شما را فالو می کنند اما اگر این کار را به درستی انجام ندهید گاهی اوقات سبب می شود که نتیجه عکس بگیرید.

پیج خصوصی بهتر هست یا عمومی

چرا باید پیج اینستاگرام خود را پرایوت کنید؟ (چرا باید صفحه اینستاگرام خود را ببندید؟ )

اگر یکی از کاربرهای فعال در اینستاگرام باشید حتما تا به حال پیج هایی را دیده اید که با داشتن تعداد خیلی زیاد فالوور پیج آن ها بسته هست اما چرا ؟ یکی از دلایل این که این پیج ها با فالوور زیاد اقدام به این می کنند که مدتی صفحه شان را ببندند این است می خواهند فالوور بیشتری بدست آورند که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

1- افزایش فالوور

افزایش فالوور یکی از مهم ترین قسمت های کار کردن با اینستاگرام می باشد به ویژه برای پیج هایی که می خواهند با استفاده از آن به درآمد برسند. برای این که به این مهم دست پیدا کنند شگرد های مختلفی را به کار می گیرند یکی از این راه ها این است که بیایند و پیج را ببندند.

بسته بودن پیج برای بعضی از صفحات مانند صفحات سرگرمی و مطالب طنز و یا حتی صفحاتی که در کار فروش لباس هستند و به دنبال آن کاربران می آیند و برخی از پست ها و استوری های آنان را برای دوستان شان می فرستند و در صورتی که پیج بسته باشد آن فرد مجبور می شود برای دیدن آن صفحه را فالو کند.

علاوه بر آن، بسته بودن یک صفحه سبب می شود که حس از دست دادن به افراد دست دهد و همچنین اگر یک بیوی خوب داشته باشید و یا اصلا پیج تان را برای تبلیغ داده باشید، وقتی کاربر می آید و صفحه شما را بسته می بیند از سر کنجکاوی می آید و شما را فالو می کند تا از مطالب سایت تان استفاده کند.

به همین دلایل است که هر چند مدت یک بار صفحاتی که دارای تعداد زیادی فالور هم هستند صفحه را پرایوت می کنند و در همان مدت می توانند فالور شان را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: چگونه افزایش فالوور داشته باشیم؟


2- حفظ کردن فالوور ها

وقتی صفحه شما در حالت خصوصی است و یکی از فالوور هایتان قصد دارد که شما را آنفالو کند پیامی برای او ظاهر می شود که آیا می خواهید این صفحه را آنفالو کنید؟ در این حالت کاربر یک بار دیگه با خود فکر می کند آیا چنین قصدی دارد و در صورتی که مطالب شما مناسب باشد ممکن است از تصمیم اش منصرف شود و این که ممکن است که با خود فکر کند شاید دیگر نتواند به این صفحه دست پیدا کند و حس از دست دادن مانع از این بشود که صفحه شما را آنفالو کند.

3- ایجاد کنترل بر روی محتوا و همچنین فالوور هایتان

از دیگر مزایایی که یک صفحه بسته و پرایوت دارد این است که شما کنترل بیشتری بر روی فالوور هایتان و همچنین محتوا دارید به این صورت که اگر پیج شما باز باشد افراد زیادی وارد صفحه شما می شوند و گاهی ممکن است با گذاشتن کامنت هایی فضای دلخواهی که شما به وجود آوردید را بهم بزنند. پس بسته بودن یک پیج این مزیت را دارد که فضا صمیمی می ماند و افرادی داخل صفحه شما فعالیت می کنند که شما خودتان آن ها را انتخاب کردید و به آن ها اجازه دادید.

علاوه بر موضوع فالوور ها، موضوعی دیگر هم هست و آن این است که شما ممکن است محتواهایی را بگذارید که علاقه  ندارید این محتوا را در جای دیگری منتشر بشود به همین خاطر  شما می توانید از این قابلیت یعنی بسته بودن استفاده کنید تا مطالب شما تنها توسط فالوور هایتان که خودتان آن ها را انتخاب کردید مشاهده شود.

پیج خصوصی بهتر هست یا عمومی

4- ایجاد احساس با ارزش بودن به فالوور ها

وقتی شما یک پیج خصوصی را درست می کنید و در آن تولید محتوا می کنید افرادی که شما را فالو می کنند تقریبا این حس درون آن ها ایجاد می شود که شما به دنبال ساختن یک صفحه با محتوای با کیفیت هستید که در آن کیفیت محتوا برای شما مهم تر هست تا افزایش فالوور به همین سبب احساس ارزشمند بودن در مخاطب به وجود می آید.

معایب پرایوت بودن پیج اینستاگرام چیست ؟

تا الان که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید ما سعی داشتیم به شما بگوییم که پرایوت بودن چه مزیت هایی دارد اما پرایوت گذاشتن پیج تان همیشه هم پر از فایده نیست و گاهی اوقات می تواند به شما ضرر و زیان برساند. با ما همراه باشید تا معایب آن را بررسی کنیم.

1- کاهش مخاطب و در مواقعی کاهش فالوور

وقتی که این عنوان را دیدید شاید با خودتان بگویید که ما از مزیت های پیج پرایوت این را گفتیم که باعث افزایش فالوور می شود، پس چطور الان می گوییم که سبب کاهش فالوور هم می شود؟

علت این است که وقتی شما پیج تان را می بندید تنها در مواقعی می تواند باعث افزایش فالوور شود، مواقعی که فرد حس کنجکاوی بهش دست می دهد که این حالت مربوط به وقتی هست که شما در پیج های دیگر تبلیغات می دهید و وقتی فرد صفحه شما را می بیند بنا بر اون حس ها صفحه شما را فالو می کند در حقیقت شما با استفاده از یک محرک آن ها را مجاب کرده اید که صفحه شما را دنبال کنند و اگر اون محرک نبود شاید آن فرد هیچگاه با صفحه شما نه آشنا می شود و نه آن را دنبال می کرد.

سفارش تولید محتوا

وقتی صفحه شما بسته است ممکن نیست که صفحه شما در اکسپلور بیاید و از این طریق بتوانید مخاطب های زیادی را پیدا کنید؛ که به دنبال آن تبدیل به فالوور شود. همچنین تگ گذاری هایی که می کنید فایده ای ندارد و در سرچ ها نمایش داده نمی شود  و همچنین گذاشتن لوکیشن هم تاثیری در افزایش مخاطب شما ندارد چون وقتی صفحه شما پرایوت است در هیچ جایی نشان داده نمی شود.

و به همین دلیل است که مخاطب های شما کم می شود.

2- دسترسی نداشتن به قابلیت های اینسایت Insights 

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است شما را از داشتن یک صفحه پرایوت منصرف کند عدم دسترسی به قابلیت Insights می باشد. برای این که شما بتوانید از قابلیت اینسایت و تجزیه و تحلیل اینستاگرام استفاده کنید حتما لازم هست که صفحه شما در حالت عمومی یا همان public باشد.


بیشتر بخوانید: چگونه می توانید از insights به بهترین حالت استفاده کنید؟


نتیجه گیری

بعد از گفتن مزیت ها و معایب بسته بودن یا همان پرایوت بودن پیج اینستاگرام آخر سر این سوال پیش می آید که آیا بسته بودن صفحه شما می تواند برای شما مفید باشد یا خیر ؟ پاسخ به این سوال نسبی است زیرا که در برخی مواقع لازم است که شما صفحه تان را در حالت خصوصی نگه دارید و برخی اوقات آن را برای عموم باز بگذارید بیشتر توصیه می شود وقتی که تبلیغات دادید مدتی صفحه خود را در حالت خصوصی قرار دهید که موجب شود فالوور های شما زیاد شود.

در صورتی که دارای صفحه ای هستید که مطالب طنز و سرگرمی دارد هم باز توصیه می گردد که بهتر هست این گونه از صفحات در بیشتر مواقع در حالت خصوصی قرار داشته باشند.

در غیر این صورت یعنی در زمانی که صفحه شما فالوور زیادی ندارد و همین طور در حوزه هایی نظیر مطالب طنز هم فعالیت ندارید پس لزومی ندارد که صفحه شما در حالت خصوصی قرار داشته باشد.

داشتن یک پیج با حالت پابلیک که هر کسی می تواند مطالب صفحه شما را ببیند و به غیر از آن با گذشت زمان و حضور مستمر صفحه شما در اکسپلور به نمایش در میاد که همان باعث می شود فالوور و همچنین بازدید بالاتری بگیرید.

پانوشت: پیج خصوصی بهتر هست یا عمومیباز یا بسته بودن پیج اینستاگرام , پیج باز بهتره یا بسته , پرایوت یا عمومی کدام برای اینستاگرام بهتر هست, اکانت خصوصی یا عمومی 

 

3.8/5 - (5 امتیاز)