در دنیای امروز که اینترنت و فضای وب جایگاه پر رنگی را پیدا کرده است و خیلی از صاحبین کسب و کار از فضای وب برای فروش کالاها و یا خدمات خود استفاده می کنند.  خیلی از خریداران با توجه به سهولت و صرفه جویی که در زمان می شود ترجیح می دهند که از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنند.

اما خیلی از وقت ها ممکن است که شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید ولی فروش و درآمد زیادی را از آن بدست نیاورید، در چنین حالتی یکی از دلایل می تواند این باشد که کاربران نمی توانند به شما اعتماد پیدا کند، ممکن است کاربران برایشان سوال پیش بیایند که آیا این سایت قابل اعتماد هست که من برای خرید محصول هزینه کنم یا نه؟ یا ممکن است دچار شک بشوند که آیا اصلا محصولی وجود دارد ؟ آیا بعد از خرید من می توانم کالا را مرجوع کنم؟

به همین علت شما باید بیایید و اعتماد آن ها را جلب کنید به این طریق که می توانید از اینماد استفاده کنید. اینماد می تواند تا حد خیلی زیادی اعتماد کاربران شما را جلب کند.

الان ممکن است که برای شما سوال پیش بیاید که اینماد چیست ؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست؟

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به فروشگاه های مجازی و اینترنتی داده می شود تا از این طریق اعتبار خود را ثابت کنند. بعد از دریافت اینماد، دارندگان فروشگاه های اینترنتی آن را داخل سایت شان قرار می دهند. مدت اعتبار اینماد تنها یک سال می باشد. بعد از این که اعتبارش تمام شد دارندگان باید دوباره به سایت اینماد بروند و درصدد تمدید آن باشند و مجددا احراز هویت بشوند.


بیشتر بخوانید: چرا باید وب سایت داشته باشیم؟


کاربران سایت با کلیک کردن بر روی اینماد شما می توانند به اطلاعاتی مانند آدرس شرکت شما، آدرس سایت، میزان اعتبار، ایمیل و تلفن شما دسترسی پیدا کنند.

اینماد چیست

در صورتی که وضعیت اینماد در حالت معتبر باشد، نشان دهنده این است که وب سایت به صورت کاملا قانونی و تحت نظارت در حال کار کردن است. لازم به ذکر است که ممکن است برخی از افراد تنها لوگو و نشان اعتماد الکتریکی را در سایت شان قرار دهند، که در این حالت این افراد نشان اینماد را ندارند و شما برای این که مطمئن بشوید باید حتما برروی آن کلیک کنید.

گذاشتن عکس و لوگوی اینماد کاری خلاف قانون است و قابل پیگیری است. بعد از این که کلیک کردید بر روی اینماد و وارد سایت اینماد شدید باید وارد قسمت کسب و کارهای که دارای نماد الکترونیکی هستند بشوید، در آن صفحه دامنه سایت را وارد می کنید و می توانید بببنید سایت مورد نظرتان در چه حالتی است.

برای دریافت نشان اینماد باید چه کرد؟

برای این که شما بتوانید اینماد را دریافت کنید باید به سایت enamad.ir مراجعه کنید. برای دریافت اینماد شما تمامی مراحل را به صورت مجازی انجام می دهید و اصلا نیازی نیست که مراجعه حضوری داشته باشید. اگر شما دچار سوال و اشکالی شدید می توانید با شماره های درج شده در سایت ارتباط برقرار کنید.

هنگامی که شما برای اولین بار و همچنین دریافت نماد اعتماد الکترونیکی وارد سایت می شوید باید بر روی گزینه درخواست دریافت اینماد کلیکی کنید و بعد در سایت ثبت نام کنید و چون برای سایت و فروشگاه تان هست باید با نام و ایمیل فروشگاه ثبت نام را نجام دهید.

بعد از این که اطلاعاتتان را تکمیل کردید، نیاز است که مدارک تان را برای سایت ارسال فرمایید، در آن سوی سایت نشان اعتماد الکتریکی مسئولانی هستند که مدارک شما را بازبینی می کنند و در صورتی که تایید کنند و یا این که آن را رد کنند از طریق پیام به شما اطلاع می دهند.


بیشتر بخوانید: چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟


برای این که شما بتوانید درگاه خرید بانکی داشته باشید یعنی پول هایی که از فروشگاه شما از طریق فروش اینترنتی بدست می آیند مستقیما وارد حساب بانکی خودتان شود نیاز است که حتما اینماد داشته باشید.

چه سایت هایی واجد شرایط دریافت اینماد هستند ؟

برای این که سایت شما بتواند این نشان اعتماد را دریافت کند باید یک سری ویژگی ها را داشته باشد یکی از آن ها این است که سایت شما به شکل فروشگاهی طراحی شده باشد یعنی این که تمامی مراحل سفارش و پرداخت وجه را به صورت آنلاین داشته باشد، لازمه ی دیگر این است که دامنه شما به صورت قانونی ثبت شده باشد و اطلاعات و مدارک ثبت آن را داشته باشید. یعنی این که دامنه باید در اختیار مالک سایت باشد. در صورتی که نماینده حقوقی شرکت هستید، باید مدارک حقوقی وکالت را داشته باشید.

اینماد چیست

اگر که سایت شما یک سایت شرکتی هست که تنها برای معرفی شرکت و محصولات و خدماتتان هست و قرار نیست چیزی در آن بفروشید نیازی نیست برای گرفتن اینماد اقدام کنید.

همچنین اگر به دنبال دریافت نشان اعتماد دو ستاره هستید باید علاوه بر شرایط ذکر شده گواهی امنیت SSL را هم داشته باشید، به همین دلیل طراحی سایت در گرفتن اینماد بسیار تاثیر دارد. سایت باید به صورت حرفه ای و اصولی ساخته شود.

به همین جهت بهتر هست طراحی سایت تان را به شرکت های معتبر  معروف بسپارید.


بیشتر بدانید: قیمت عکاسی صنعتی در کرج چه قدر هست؟


شرکت طراحی سایت اکسینو دارای چندین سال سابقه در طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می باشد و چندین سایت فروشگاهی با دریافت نشان الکترونیکی را در رزومه خود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت خدمات طراحی سایت و سئو با شماره زیر در تماس باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

انواع مختلف نماد اعتماد الکترونیکی

در اینجا می توان به نماد اعتماد الکترونیکی به دو صورت اشاره کرد:

اینماد یک ستاره: بعد از این که شما اطلاعات تان را ثبت کردید و بررسی های لازمه انجام شد در صورتی که شرایط لازمه را داشته باشید به وب سایت شما نشان اعتماد تک ستاره داده می شود.

اینماد دو ستاره: برای دریافت نشان اعتماد الکترونیکی دو ستاره تمامی مراحل مانند قبل هست اما با این تفاوت که سایت شما حتما باید گواهی SSL را داشته باشد تا بتوانید گواهی دو ستاره را دریافت کنید.

اینماد موقت: اینماد موقت مناسب برای سایت های فروشگاهی است که حداقل معیار ها را داشته باشد و خیلی سریع تر اینماد به این گونه سایت ها داده می شود اما به صورت موقتی است.

پانوشت: اینماد, اینماد چیست؟, نشان الکترونیکی, دریافت اینماد, دریافت نشان الکترونیکی, چگونه اینماد بگیریم, شرایط دریافت اینماد 

4.3/5 - (15 امتیاز)