رفع بلاک اینستاگرام چه جوری صورت می گیرد ؟ اول از همه باید بدانید در صورتی که لایک می کنید و لایک شما درج نمی شود و یا هر تعامل دیگری که انجام می دهید اما این واکنش شما ثبت نمی شود، نشان دهنده این است که شما بلاک شده اید.

زمانی که اینستاگرام حس کند که فعالیت شما بیش از حد شده است و به صورت غیر عادی کاربرش فعالیت دارد در این صورت بلاک صورت میگیرد. در صورتی که اکانت شما بلاک شود قادر نخواهید بود که عملیاتی مثل لایک و کامنت را انجام دهید.  وقتی که شما بلاک می شوید پیامی برای شما می آید با عنوان Action Blocked که بعد از این پیام فعالیت شما تا مدت زمانی ممکن نخواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با علت بلاک شدن و راه هایی برای رها شدن از بلاک آشنا کنیم، با ما همراه باشید.


نرخ تعامل و یا همان اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟


بلاک اینستاگرام چیست و به چه دلیلی صورت میگیرد؟

همان طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم بلاک شدن اینستاگرام زمانی انجام می شود که شما به صورت غیر عادی و اصطلاحا به شیوه ای که اینستاگرام خوشش نیاید فعالیت کنید که در این حالت اینستاگرام شما را بلاک می کند.

شما زمانی می فهمید بلاک شده اید که نمی توانید هیچ فعالیتی را داشته باشید و تعامل برقرار کنید و به یک باره متوجه می شوید که شما بلاک شده اید.

بلاک شدن اینستاگرام یک دلیل مشخص و واضحی ندارد و به دلایلی مختلف ممکن است که به وجود بیاید. دلایلی همچون:

1- تعداد زیاد فالو و آنفالو کردن در یک روز موجب می شود که اینستاگرام شما را بلاک کند در صورتی که قصد دارید فالو کنید و یا آنفالو کنید توجه کنید که در یک روز تعدادی مشخص را فالو و یا آنفالو کنید.

2- تعداد بالای لایک در یک روز هم می تواند سبب شود که شما بلاک شوید در انجام هر یک از مواردی که به تعامل ختم می شود رعایت کنید که  بیش از حد آن را انجام ندهید که در نهایت سبب می شود که بلاک شوید.

رفع بلاک اینستاگرام

3- درج کردن یک کامنت به صورت عینا کپی شده در زیر یک پست و یا حتی در پست های مختلف موجب می شود که از طرف اینستاگرام بلاک شوید.

4- استفاده بیش از حد از هشتگ به ویژه هشتگ های غیر مرتبط نیز موجب بلاک اینستاگرام می شود.

5- ریپورت شدن که توسط کاربران دیگر انجام می شود هم می تواند دلیلی بر بلاک شدن شما باشد.

6- به یاد داشته باشید که به هیچ وجه کپی نکنید، رعایت حق کپی رایت بسیار با اهمیت است در صورتی می توانید یک پست را کپی کنید که خود صاحب پیج این اجازه را داده باشد در غیر این صورت اگر این کار را بکنید صاحب پیج می تواند از شما شکایت بکند علاوه بر این که بلاک شدن را همراه خواهد داشت.

7-  وقتی که از فیلتر شکن استفاده می کنید، به علت این که مداوم ای پی شما تغییر می کند موجب می شود که اینستاگرام تصور کند که شما هکر هستید و اکانت شما را بلاک می کند.

8-  سعی کنید به هیچ وجه از ربات های اینستاگرام که برای افزایش لایک و یا فالوور و … می باشد استفاده نکنید زیرا که این کار هم موجب می شود که شما بلاک شوید.


 چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟


8 روش برای خارج شدن از بلاک اینستاگرام (رفع بلاک اینستاگرام )

با استفاده از این چند روش شما به احتمال خیلی زیاد می توانید از بلاک اینستاگرام بیرون بیایید.

1- تغییر اطلاعات پروفایل 

یکی از روش ها که روش خیلی راحتی هم هست این هست که در صورتی که برای پروفایل خودتان عکسی را انتخاب نکرده اید و یا این که اطلاعاتی در قسمت بیوگرافی نگذاشته اید و یا اگر هم گذاشته اید به صورت ناقص بوده بیایید و این نقص ها و کاستی ها را کم کنید.

این کار باعث می شود که اینستاگرام متوجه شد که اکانت شما حقیقی است.

2- استفاده از یک دستگاه دیگر برای ورود به اینستاگرام

این روش یکی از روش هایی است که تاثیر بسیار زیادی برای رفع بلاک اینستاگرام می گذارد. اگر شما از یک گوشی و یا یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر برای استفاده از اینستاگرام و ورود به اکانت تان استفاده کنید امکان این که از طریق این دستگاه شما بلاک نباشید بسیار زیاد است. زیرا که ممکن است اینستاگرام فعالیت شما را تنها از طریق همین دستگاه محدود کرده باشد.

3- مدت زمانی فعالیت نداشته باشید

یکی دیگر از راه ها که راحت ترین راه هم می باشد این است که تا یک مدت در اینستاگرام فعالیت نداشته باشید. برای مثال هیچ یک از تعامل ها را با پست های که در بخش feed می آید نداشته باشید علاوه بر این که فعالیت هایی نظیر فالو و یا دایرکت را هم نداشته باشید. اگر چه این کار را نباید به تنهایی انجام دهید بلکه این کار را در کنار راه کار های دیگری که قرار گرفته است، انجام دهید. به یاد داشته باشید که با انجام این اعمال یعنی لایک و یا کامنت و … مدت زمان بلاک شما بیشتر می شود؛ معمولا توصیه می شود مدت 24 الی 48 ساعت فعالیتی در اینستاگرام نداشته باشید.

4-  استفاده از اینترنتی دیگر

یکی دیگر از راه حل ها این است که از اینترنت دیگری استفاده کنید، اگر همیشه از اینترنت همراه و یا همان دیتا استفاده می کنید در این هنگام خیلی بهتر هست که بیاید و از اینترنت وای فای استفاده کنید و نوع اینترنت خود را تغییر دهید.

معمولا این روش هم یکی از روش هایی است که خیلی خوب جواب می دهد.

5- حذف ربات ها

استفاده از ربات یکی از مخرب ترین کارهایی می باشد که شما ممکن است برای پیج اینستاگرام تان استفاده کنید.همان طور پیش از این گفتیم استفاده از ربات ها سبب می شود که خیلی زود بلاک شوید. پس اگر از ربات استفاده کردید و بلاک شدید اولین کاری که می کنید این است که بیاید و دسترسی ربات ها را از بین می برید.

اگر این کار را نکنید احتمال این که مدت زمان بلاک شما بیشتر شود افزایش می یابد.

رفع بلاک اینستاگرام

6- از همه حساب های کاربری خارج شوید در باقی دستگاه ها

این مشکل هم به عبارتی ربط پیدا می کند به این که شما با وارد شدن از طریق دستگاه های مختلف،با ip های گوناگونی وارد اکانت خود می شوید. اگر شما بیایید و از تمام اکانت های اینستاگرام خود در کامپیوتر و لپ تاپ و دیگر موبایل ها خارج شوید و تنها از یک دستگاه وصل شوید احتمال این که مشکل بلاک شما حل شود زیاد هست. زیرا تنها با یک ip به اکانت خود می روید.

7- پاک کردن برخی از پست ها

همان طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم رعایت حق کپی رایت بسیار مهم است، به همین دلیل نگاه کنید اگر پستی داخل سایت شما بوده است و حق کپی رایت آن را رعایت نکرده اید و از جایی آن را برداشته اید سریعا آن را بردارید. در صورت برداشتن محتوای کپی شده معمولا خیلی زود از حالت بلاک در می آیید.


چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟


8- عوض کردن پسورد اکانت

بر اساس تجربه برخی از کاربران که از این راه نتیجه گرفته اند توصیه می کنیم که پسورد اکانت تان را عوض کنید، البته در صورتی که روش های دیگر را انجام داده باشید اما نتیجه نگرفته باشید.

چند نوع بلاک داریم ؟

بلاک شدن از جانب اینستاگرام مدل های متفاوت و شرایط گوناگونی دارد؛ که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

اکشن بلاک

اکشن بلاک و یا همان بلاک برای همیشه که در این مورد پیج شما برای مدت زیادی و یا می توان گفت برای همیشه در حالت بلاک می ماند که به دلیل نقض قوانین اینستاگرام می باشد. اگر مشکل را برطرف کنید معمولا خیلی زود اکانت شما به حالت عادی بر میگردد.

رفع بلاک اینستاگرام

بلاک شدن موقت

این نوع بلاک شدن که همانطور که از نامش هم پیداست به صورت موقت هست و به احتمال زیاد به این دلیل بوده است که یک عمل را به تعداد بالایی انجام داده اید.

رفع بلاک اینستاگرام

بلاک شدن با مدتی معین

در این نوع بلاک شدن، اینستاگرام شما را بلاک می کند اما دارای مدتی معینی می باشد مثلا به مدت 24 الی 48 ساعت ممکن است که شما را بلاک کند. به یاد داشته باشید که وقتی بلاک با مدت زمانی معین و یا اصطلاحا با تاریخ انقضا داشتید، اصلا قوانین را نقض نکنید و هر عملی که ممکن است مدت را تمدید کند بپرهیزید که زودتر تمام شود.

رفع بلاک اینستاگرام

چیکار کنیم که اصلا از طرف اینستاگرام بلاک نشویم؟

امکان این که هیچ گاه از طرف اینستاگرام بلاک نشوید کم هست اما با رعایت قوانین و مقررات اینستاگرام و رعایت یک سری از نکات شما می توانید این احتمال را پایین بیاورید.

 پروفایل خود را کامل کنید.

به محض این که حساب خود را راه اندازی کردید، عکس پروفایل و سایر اطلاعات که برای پروفایل شما لازم است را قرار دهید در صورتی که این کار را انجام ندهید، اینستاگرام شما را به عنوان ربات تشخیص می دهد و ممکن است شما را بلاک کند.

توجه بسیار زیاد به قوانین اینستاگرام

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید و به آن دقت کنید، توجه بسیار زیاد به قوانین اینستاگرام می باشد. در صورتی که به قوانین نظیر کپی رایت توجه کنید احتمال این که بلاک شوید بسیار پایین می آید.

بیش از حد پست نگذارید

منظور از بیش از حد پست گذاشتن این است که در مدتی کم و معین نباید بیش از حد پست بگذارید. این کار باعث می شود که اینستاگرام شما را به عنوان ربات اسپمر بشناسد. منظور از بیش از حد این است که در مدت یک ساعت تعدادی بیش از 10 تا پست بگذارید.

پانوشت: رفع بلاک اینستاگرام، چگونگی رفع بلاک اینستاگرام، خارج شدن از بلاک اینستاگرام ، چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شوید

4.5/5 - (2 امتیاز)