طراحی سایت با وردپرس که در چند ساله اخیر بسیار فراگیر شده است موضوع مقاله ما می باشد، اما چرا طراحی سایت با وردپرس اینقدر محبوب شده است. وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که با زبان php برنامه نویسی شده است و همین طور رایگان و open source است.

تعداد زیادی از سایت ها چیزی در حدود 28 درصد از آن ها با استفاده از وردپرس طراحی شده اند. با توجه به نظر سنجی های انجام شده می توان گفت که علت محبوبیت وردپرس این است که علاوه بر این که بسیار پر قدرت است شما خیلی راحت می توانید از آن استفاده کنید و هر نوع سایتی را نظیر وبلاگ ها، سایت های شرکتی، سایت های فروشگاهی و … را با استفاده از آن راه اندازی کنید.

تاریخچه وردپرس

اما اگر بخواهید از تاریخچه وردپرس بدانید باید بدانید که وردپرس از سال 2003 شکل گرفت، نام آن را کریستیان اسلک پیشنهاد داد. از سال 2003 تا به کنون وردپرس به شدت پیشرفت کرده است و به یکی از پر کاربردترین ابزار ها برای ساخت سایت تبدیل شده است.

طراحی سایت با وردپرس

بیش از 73 میلیون سایت در جهان وجود دارد که با استفاده از وردپرس ساخته و راه اندازی شده اند که این خود نشانگر این است که وردپرس چه قدر محبوب است .

در دنیا حدود 100 سیستم مدیریت محتوا وجود دارد ولی در میان همه ی این ها این وردپرس هست که بیشترین مصرف و کارایی را دارد از سیستم های مدیریت محتوا دیگر در دنیا که پرطرفدار و معروف هستند می توان به جوملا و دروپال هم اشاره کرد.

اما چرا طراحی سایت با وردپرس اینقدر محبوب شده است.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

در این قسمت می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا اینقدر وردپرس محبوب شده است.


طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟


راحتی و سهولت در هنگام کار کردن و مدیریت سایت

اگر تجربه کار با وردپرس و همین طور طراحی آن را داشته باشید و در کنارش تجربه طراحی سایت و کار کردن با سایت هایی که کد نویسی شده اند را داشته باشید در چنین حالتی است که می فهمید مدیریت سایت با وردپرس چه قدر راحت و خوب است. زیرا که با استفاده از یک رابط بصری شما می توانید یک صفحه جدید طراحی کنید و یا یک بلاگ را به راحتی راه اندازی کنید.


چرا باید وب سایت داشته باشیم؟


امکان توسعه پذیری بالا

با کمک وردپرس شما می توانید سایت تان را به یک سایت فروشگاهی تبدیل کنید، که این کار با استفاده از کد نویسی و برنامه نویسی بسیار سخت است و همین طور زمان بر هم می باشد.

شما با کمک افزونه ها و همچنین پوسته هایی که اکنون وجود دارد می توانید هر نوع سایتی را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

وردپرس بسیار قابلیت این موضوع را دارد که برای وبلاگ نویسی مورد مصرف قرار بگیرد، برای مثال وردپرس این قابلیت را دارد که ثبت کامنت و همین طور اشتراک گذاری از طریق ایمیل را برای شما ایجاد کند.

طراحی سایت با وردپرس

نیازی به کد نویسی و یا ویرایش کد های html ندارید

در طراحی سایت با وردپرس همه چیز از قبل برنامه نویسی شده است و نیازی به این نیست که کد های جدیدی را بنویسید و یا این که برخی از کد های را ویرایش کنید چون از پیش وردپرس برای نیاز شما همه ی فکر ها را کرده است.

تنوع بالا در افزونه ها

در وردپرس شما با کمک افزونه ها می توانید سایت هایی مختلفی و با امکانات متنوعی ایجاد کنید. امروزه تعداد خیلی زیادی افزونه ساخته و برنامه نویسی شده است. که می تواند یک سایت فروشگاهی را برای شما بسازد و یا این که در بهینه سازی سرعت سایت شما تاثیر بگذارد و یا حتی در سئو به شما کمک کند.


نحوه بکاپ گیری و بازگردانی بکاپ در وردپرس چگونه است؟


اما به یاد داشته باشید اگر چه که افزونه های در پیشرفت و افزایش قابلیت های سایت ما تاثیر مثبتی میگذارد اما  اگر بیش از حد افزونه نصب کنید سرعت سایت شما پایین می آید و همچنین ممکن است که به علت تداخل افزونه ها با هم سایت شما از کار بیوفتد.

ایجاد کاربر با دسترسی مختلف

شما در سایت های وردپرسی به راحتی می توانید کاربر های مختلفی را تعریف کنید با سطح دسترسی های مختلفی که می توانند و اجازه دارند فقط از برخی از قابلیت ها استفاده کنند.

چگونه می توانید یک سایت وردپرسی را ایجاد کنید؟

اولین قدم برای ایجاد یک سایت وردپرسی این است که شما باید برای آن یک دامنه و یک هاست تهیه کنید.

برای انتخاب نام دامنه خود حتما به یاد داشته باشید نامی را انتخاب کنید که کوتاه و جذاب باشد. اکثر سایت های شرکتی معمولا نام برند خود را برای دامنه انتخاب می کنند.

اما اگر قصد ندارید که نام برند خودتان را بگذارید یک نامی را برای دامنه خود انتخاب کنید که حالتی عام و کلی را داشته باشد زیرا که بعدا برای سئوی شما بسیار خوب است.


چه ویژگی هایی یک سایت را حرفه ای می کند؟


بعد از انتخاب نام دامنه باید به دنبال یک شرکت میزبانی خوب باشید. شما می توانید هاست اختصاصی بگیرد و یا می توانید که از هاست اشتراکی استفاده کنید. که توصیه ما این است که از هاست اشتراکی استفاده البته در صورتی که در ابتدای کار هستید.

بعد از این که این کار را کردید حالا نوبت این است که به مدیریت هاست خودتان بروید و در آن جا یک پایگاه داده بسازید، بعد نوبت این است که وردپرس را از سایت wordpress.org دریافت کنید و یا برای این که بتوانید سایت فارسی وردپرسی داشته باشدی از سایت www.fa.wordpress.org دریافت کنید و داخل هاست تان آپلود کنید.

بعد از این مرحله باید فایل بارگذاری شده را از حالت زیپ خارج کنید.

در چنین حالتی بعد از عبور از این مراحل وقت این است که نام سایت خود را در کنار wp-admin بزنید و بعد ادامه مراحل نصب سایت از قبلی این که چه نامی برای پایگاه داده گذاشتید و چه رمزی دارد و بعد از آن انتخاب زبان سایت است و در ادامه از شما می خواهد که نام و رمز عبور و همچنین یک ایمیل به او بدهید تا بعدا با آن وارد سایت بشوید.

بعد از گذر از این مراحل نوبت این است که شما وارد پنل مدیرت سایت تان بشید و از آن استفاده کنید.

قیمت طراحی سایت اکسینو

اگر به دنبال این هستید که سایت خود را راه اندازی کنید و یا این که این آموزش ها را به صورت کامل تری یاد بگیرد شرکت طراحی سایت اکسینو می تواند به شما کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت طراحی سایت با وردپرس و همچنین آموزش با شماره زیر در تماس باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: طراحی سایت با وردپرس حرفه ای ، طراحی سایت با وردپرس قیمت، طراحی سایت با وردپرس در کرج 

4/5 - (1 امتیاز)