طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین نیاز ها برای اکثر کسب و کار ها می باشد، به ویژه در این شرایط که داشتن کسب و کار آنلاین این کمک را به شما می کند که در ایام قرنطینه بتوانید راحت تر و بهتر با مشتریانتان در ارتباط باشید و میزان فروش تان هم بیشتر می شود.

همان طور که وقتی وارد یک فروشگاه می شوید ظاهر و همین طور نوع برخورد بسیار مهم است در فروشگاه های اینترنتی نیز این موضوع بسیار مهم است و باید به گونه ای طراحی بشود که در لحظه اول حس خوبی را به کاربر القا کند.

در نتیجه طراحی سایت و ظاهر گرافیکی دارد بسیار مهم است و باید ترکیب رنگ بر اساس اصول روانشناسی باشد، در این حالت است وقتی کاربر وارد سایت شما می شود می تواند به آن اعتماد کند.

نکته ی دیگری هم که وجود دارد این است که هر چه قدر که هم سایت شما زیبا و اصطلاحا کاربر پسند باشد و سرعت خوبی هم داشته باشد، اما تا زمانی که بهینه سازی یا همان سئو بر روی آن انجام نشده باشد نمی توانید از آن کسب درآمد کنید.

پس موضوعی دیگر که در کنار طراحی سایت فروشگاهی باید به آن فکر کنید سئو سایت فروشگاهی است که به شدت بر روی فروش شما تاثیر میگذارد.

داشتن یک سایت فروشگاهی مزایای زیادی دارد، برای مثال در روز های تعطیل که فروشگاه شما باز  نیست و یا در ساعاتی از شبانه روز که ممکن است فروشگاه شما تعطیل باشد و فروش نداشته باشید، از طریق سایت در هر ساعت از شبانه روز فروش دارید.

طراحی سایت فروشگاهی

در جهان خیلی از کسب و کار ها ابتدا به صورت آنلاین کار خود را شروع کردند و بعد از این که در این زمینه معروف شدند، اقدام به فروش حضوری کردند.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

خب همان طور که از ابتدای مقاله متوجه شدید در این مقاله از اکسینو قصد داریم که در خصوص سایت فروشگاهی و نکاتی که باید در ساخت یک سایت فروشگاهی بدان توجه کرد مطالبی را برای شما عزیزان قرار دهیم.

خرید و فروش راحت

مهم ترین چیزی که در ساخت یک سایت فروشگاهی باید به آن توجه کنید امکان خرید راحت را برای مشتریانتان فراهم کنید، زیرا که وقتی فردی می آید و به صورت اینترنتی خرید می کند قصد دارد که کارش سریعتر و راحت تر راه بیوفتد. پس اگر شما بیاید و پروسه خرید را سخت و دشوار بکنید اینگونه مشتریانتان را از دست می دهید.

صفحه فرود کاربر پسند

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم ظاهر سایت بسیار مهم است در جذب کابران، از همه هم مهم تر صفحه فرود یا همان Landing Page می باشد.

یکی دیگر از کارهایی که در آینده می تواند به شما خیلی کمک بکند گرفتن اطلاعات مشتریان می باشد، اطلاعاتی نظیر ایمیل یا شماره تماس اما در ازای گرفتن این اطلاعات باید یکی سری امتیازات را به کاربران بدهید زیرا که ممکن است کاربران به خودی خود تمایلی نداشته باشند که این اطلاعات را در اختیار شما بگذارند.

می توانید برای آن ها کد تخفیف، امکان شرکت در قرعه کشی و … را قراردهید که در ازایش آن ها به شما ایمیل و شماره تماس را بدهند.

طراحی سایت فروشگاهی

حالا ممکن است با خود فکر کنید که داشتن این اطلاعات به چه دردتان میخورد؟! باید بگویم که این اطلاعات را می توانید در آینده برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و از این طریق مشتریانتان را از اتفاقاتی نظیر حراج، فروش ویژه بعضی از محصولات باخبر کنید.

سازگاری با انواع دستگاه ها

امروزه بیشتر جستجو ها و وب گردی ها با استفاده اسمارت فون ها می باشد و همین طور علاوه بر گوشی، تبلت هم هست که با استفاده از  آن ها جستجو می کنند. که خب کاملا دلیلش هم مشخص است، سهولت و راحتی که در حمل و نقل دارد.

پس سایت شما باید به گونه ای باشد که در موبایل و تبلت هم زیبا به نظر برسد.

توضیحات کامل

چون در سایت فروشنده ای وجود ندارد پس شما باید داخل سایت به صورت کامل و درست توضیحات هر محصول را وارد کنید، چون مشتریان با استفاده از توضیحات هست که متوجه می شوند کدام محصول برای آن ها مناسب است.

استفاده از اینماد

وقتی که یک کاربر وارد سایت شما می شود و می خواهد از شما خرید کند ممکن است که اعتماد کامل را به شما نداشته باشد که باید در این زمینه به مشتریان حق بدهید زیرا که در چند وقته اخیر تعداد زیادی کلاه برداری به این صورت انجام شده.

در نتیجه باید یک راه درست را اتخاذ کنید که این راه چیز نیست جز استفاده از اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک که یک نشان دیجیتالی است.

اینماد از طرف وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی داده می شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص اینماد توصیه می کنم که مقاله ی اینماد اکسینو را بخوانید.


برای دریافت نشان اینماد باید چه کرد؟


نتیجه گیری

طراحی سایت فروشگاهی کمک شایان توجهی به کسب و کار و درآمد شما می کند ولی باید حتما در هنگام طراحی یک سری از نکات توجه کنید که سعی کردیم در این مقاله مهم ترین آن ها را برای شما بگوییم. شما می توانید بدون هزینه ی خاصی تنها با استفاده از سیستم هایی نظیر وردپرس، جوملا، پرستاشاپ بیایید و یک سایت فروشگاهی را خودتان طراحی کنید که قطعا باید پس از آموزش این کار را انجام دهید.


راه اندازی سایت چگونه است و چه میزان هزینه دارد ؟


اما ممکن است زمان وحوصله چنین کاری را نداشته باشید در این حالت توصیه می شود بیایید و از یک شرکت طراحی سایت معتبر استفاده کنید همانند اکسینو.

اکسینو نزدیک به 15 سال تجربه کاری در این زمینه دارد و تاکنون سایت های فروشگاهی زیادی را هم طراحی کرده است و هم در زمینه سئو آن ها بسیار فعال بوده.

اسکینو این تضمین را به شما می دهد که به بهترین شکل ممکن در اسرع وقت سایت فروشگاهی با تمامی المان ها لازم برای شما طراحی می کند که کاملا هم سفارشی سازی شده با سلیقه شما باشد.

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره های زیر در ارتباط باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: شرکت طراحی سایت فروشگاهی, هزینه طراحی سایت فروشگاهی,مقاله طراحی سایت فروشگاهی, بهترین طراحی سایت فروشگاهی

4.4/5 - (16 امتیاز)