تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه هک اینستاگرام انجام می گیرد؟ اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب است که روزانه تعداد زیادی از افراد در آن وقت میگذرانند و همین طور کسب درآمد می کنند، امروزه پیج های زیادی هستند که از این طریق درآمد کسب می کنند و دارای فالوور های زیاد می باشند و بازدید زیادی هم دارند.

به همین دلایل ممکن است که افرادی قصد داشته باشند که این صفحات را هک کنند. در این مقاله می خواهیم در این خصوص مطالبی را برای تان قرار دهیم.

یکی از مواردی که هکر ها را متمایل میکند که صفحه یک شخص و یا کسب و کار را هک کنند، بدست آوردن اطلاعات هست. دیگر مثل گذشته نیست که اگر بخواهی اطلاعات یک شخص را بدست آوری تنها به دنبال این باشید که برای او جاسوس بگذارید بلکه با هک کردن شبکه های اجتماعی که در آن عضو هست می توانند اطلاعات زیادی را بدست آورند.


تبلیغات آنلاین بهتر است یا تبلیغات آفلاین؟


از چه راه هایی اینستاگرام هک می شود؟

اگر فرد معروفی در اینستاگرام هستید و همین طور پیج مهمی را دارید و یا ممکن است که دارای فالوور های زیادی باشید در این حالت احتمال این که پیج شما مورد حمله هکر ها قرار بگیرد بیشتر است، پس باید بیشتر مراقب باشید.

در این مقاله معروف ترین روش های هک را با هم بررسی می کنیم.

استفاده از کوکی ها

در این روش هکر باید ابتدا بتواند به مرورگر فرد دسترسی داشته باشد، که این موضوع هم نیازمند چند شرط است:

1- مرورگر دارای آسیب پذیری بالایی باشد، یا هکر از طریق ارتباطی که با فرد داشته و مهندسی اجتماعی دسترسی لازم را ایجاد کند یا فرد دیگری این مهندسی اجتماعی را بدست آورده باشد تا بتوانند کوکی های لازم را بدست آورند. شاید الان بگویید مهندسی اجتماعی چیست؟! پس با ما همراه باشید.

هک اینستاگرام

2- شرط مهم تری که هست این است که فرد حتما از مرورگر برای وارد شدن اینستاگرام استفاده کند.

بعد از این که به هر طریقی توانستند کوکی ها را بدست آورند لازم است که آن را به جای کوکی های خود جایگذاری کنند.


چگونه افزایش فالوور داشته باشیم؟


مهندسی اجتماعی

مهندسی اجتماعی یا فریب دادن یک فرد رایج ترین روش و اولین قدم ها برای هک کردن می باشد. در این روش هکر از راه هایی خود را به فرد نزدیک می کند و ممکن است خود را به عنوان یک دوست به فرد نزدیک کند!

در این دوستی سعی دارد خیلی از اطلاعات را از شما بدست آورد به ویژه اطلاعاتی که حدس می زند احتمالش بیشتر است که شما به عنوان رمز از آن استفاده کنید، اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، علایق شما، اسم، فامیل و … .

به یاد داشته باشید گوشی خود را هرگز به کسانی که اعتماد کامل به آن ها ندارید ندهید، زیرا که برای یک هکر فرصت خوبی است که به اطلاعات شما دست یابد.

کیلاگر ها

کیلاگر ها ابزاری هستند که برای مانیتورینگ و جاسوسی استفاده می شود و معادل نظارت دیجیتالی است و بعد از این که بر روی هر سیستمی نصب می شود تمامی اعمالی که در سیستم انجام می شود را گزارش می دهدو در صورتی که کیلاگر بر روی هر سیستمی نصب باشد نه تنها رمز اینستاگرام بلکه خیلی از اطلاعات را فاش می کند، اطلاعاتی نظیر ورود به هر شبکه اجتماعی، ورود به اکانت های شما در هر سایتی، ایمیل، رمز های بانک تان و … .

استفاده از حملات فیشینگ

روش هک فیشینگ نیز باز برمیگردد به مهندسی اجتماعی زیرا که در روش فیشینگ هکر که خود را به عنوان یک فرد معتبر و مورد اعتماد نشان داده است تا الان با فرستادن یک لینک برای فرد قربانی سعی دارد که اطلاعات را به این صورت دریافت کند. فرد قربانی با توجه بر این که فرد را می شناسد می آید و به این پیام توجه می کند و اطلاعات خود را در اختیار می گذارد.

هک اینستاگرام با روش کرک

در این روش که بیشتر تمرکز بر روی پسورد های ضعیف می باشد و بدین صورت کار می کند که تست و خطا بسیار انجام می شود تا در نهایت رمز بدست بیاید.

ابزار های زیادی برای این کار وجود دارد اما هرکدام از آن ها دارای نواقصی بوده اند.

هک اینستاگرام

 اکسپلویت های روز صفر

اینستاگرام هم مانند خیلی از نرم افزار ها و اپلیکیشن ها دارای نقاط ضعفی هستند که باعث می شود آسیب پذیر شود که به برخی از آن ها حمله روز صفر می گویند.

در این حمله این هکر ها هستند که اطلاع از باگ نرم افزار دارند و خیلی راحت می توانند از آن در جهت های مخرب استفاده کنند.

سفارش تولید محتوا

اما لازم است که بدانید این حمله خیلی کم پبش می آید که اتفاق بیوفتد زیرا نیاز به یک تخصص بالا دارد.


استراتژی تولید محتوای اینستاگرام چیست ؟


چگونه از هک جلوگیری کنید؟

اکنون که متوجه شدید روش ها هک به چه صورت هایی هست، باید روش های جلوگیری از هک را نیز بدانید تا در مقابل این موارد خود را واکسینه کنید.

  • انتخاب یک پسورد سخت و خیلی قوی
  • به طور مداوم پسورد را عوض کنید
  • تایید دو مرحله اینستاگرام
  • در صورتی که با دستگاه دیگری وارد شدید، به محض خروج به صورت کامل لاگ اوت کنید.
  • بر روی رمز ایمیل و روش های حفاظتی از آن تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • از نسخه اصلی اینستاگرام استفاده کنید
  • پسورد خود را به هیچ وجه به کسی ندهید.
  • اینستاگرام را مداوم آپدیت کنید.

جمع بندی

در این مقاله ما سعی داشتیم که انواع روش ها هک را بدانید زیرا وقتی خود روش های هک را بدانید تا حد زیادی می توانید از آن جلوگیری کنید و همین طور سعی داشتیم که روش های افزایش امنیت را هم بدانید تا در حد ممکن از هک اینستاگرام شما جلوگیری بشود.

پانوشت: هک اینستاگرام, روش های هک اینستاگرام, روش های جلوگیری از هک اینستاگرام, چگونه اینستاگرام را هک کنیم؟, چگونه در مقابل حمله هکر ها در امان باشیم؟ 

4/5 - (1 امتیاز)