تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که زمان انتشار محتوا برای اینستاگرام چه قدر می تواند بر روی افزایش فالوور و دیده شدن تاثیر بگذارد؟ بله زمان انتشار محتوا بسیار مهم است و می تواند در آینده صفحه شما سرنوشت ساز باشد.

اگر به زمان انتشار محتوایتان توجه نکنید باعث می شود که پست و یا هر محتوایی که آن را گذاشته اید کم تر دیده شود که در نهایت منجر می شود، نرخ تعامل شما کم شود و فالوور کمتری را هم بدست بیاورید.

البته در این جا لازم هست که دو نکته را برای شما بازگو کنیم اول این که با فرض این که شما بهترین زمان را برای انتشار پست ها و محتواهای خود پیدا کنید، اما اگر محتوای بد و بی کیفیت بگذارید باعث می شود که خیلی هم تاثیر رعایت این موضوع را نبینید.

پس طبق معمول همیشه بهترین و اولین راه برای دیده شدن شما تولید محتوای با کیفیت می باشد.

مورد دوم این که در برخی از آموزش های مرتبط با اینستاگرام شاید ببینید که به شما بگویند که فلان ساعت برای گذاشتن استوری و پست خوب است، اما باید به این موضوع توجه کامل را داشته باشید که ساعت انتشار محتوا کاملا به حوزه فعالیت پیج شما بستگی دارد. که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.


بیشتر بخوانید: چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟


چرا زمان انتشار پست در اینستاگرام اینقدر اهمیت دارد؟

تا چند سال گذشته شما در هر زمان که پست های خود را منتشر می کردید، بر اساس الگوریتم زمانی که داشت، تمامی پست ها را بر طبق زمان به کاربران نشان میداد؛ اصلا مهم نبود که شما چه زمانی پست خود را منتشر کرده اید.

اما با گذشت زمان و تغییر در الگوریتم های اینستاگرام و آمدن الگوریتم های جدید دیگر بر اساس زمان محتوا ها را به کاربران نشان میداد و بلکه بر طبق این که رفتار و علایق کاربر چی بوده است، آن ها را نشان میدهد.

و به همین خاطر ممکن است که محتواهایی که برای کسب و کار می باشد را کمتر نشان دهد و بیشتر در Feed اینستاگرام شما محتواهایی می آید که شما در دفعات قبلی با آن و یا پست های مشابه آن تعامل داشته اید.

زمان انتشار محتوا برای اینستاگرام

به همین جهت ممکن است که پست های و استوری های دوستان شما در اولویت بالاتری قرار گیرند، تا محتواهای کسب و کارهای دیگر. به همین دلیل شما باید زمان مناسب را برای انتشار پست های خودتان در نظر داشته باشید تا بتوانید بیشترین نتیجه را دریافت کنید.

چگونه باید بهترین زمان را برای انتشار پست را پیدا کنیم؟

بهترین زمان چیزی نیست که بتوان برای هر پیج با هر موضوعی پیشنهاد داد، بلکه بسته به این که صفحه شما دارای چه موضوعی می باشد می تواند ساعت انتشار محتوا متفاوت باشد. پس اولین نکته برای پیدا کردن زمان مناسب این هست که ببینید صفحه شما در چه حوزه ای دارد فعالیت می کند.

برای این که بفهمید بهترین زمان برای صفحه شما چه زمانی هست، لازم هست که تا یک مدتی پست بگذارید و یا انواع محتواها را منتشر کنید، بعد از یه مدتی باید آنالیز داشته باشید و ببینید که برای چه ساعاتی در روز که محتوا را انتشار دادید بیشترین بازخورد را داشتید و با محتوای شما تعامل برقرار کردند.

به غیر از این مورد باید به یک سری نکات توجه کنید، مثلا به این که اکثرا افراد بعد از بیدار شدن علاقه دارند که اینستاگرام خود را چک کنند. پس ساعات اولیه روز به شما کمک می کند  که نتیجه ی بهتری داشته باشید و کاربران محتوای شما را ببینند البته این موضوع در خصوص صبح های شنبه خیلی تاثیری ندارد زیرا که عده ی زیادی در روز شنبه می خواهند هر چه سریعتر خود را به محل کار برسانند. همچنین اگر می خواهید در اول صبح محتوایی را متشر کنید یادتان باشد که در روز های تعطیل این ساعت متفاوت خواهد بود و به این موضوع توجه کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم ؟


یک روش دیگر که می توانید از آن استفاده کنید، بهره گرفتن از ابزار اینسایت (Insight) می باشد. این ابزار می تواند یک تحلیل خوب و جامع را در اختیار شما بگذارد. با آنالیز و تحلیل آن می توانید بفهمید که بیشترین تعامل در چه ساعاتی صورت گرفته است علاوه بر این که به اطلاعات دیگری هم دست پیدا می کنید که می تواند در تولید محتوای هدفمند به شما کمک کند.

بهترین زمان با توجه به نوع صفحه شما

1- زمان انتشار محتوا در پیج فروشگاهی: اگر دارای یک صفحه فروشگاهی هستید زمان خاصی مهم و مد نظر نیست اما بهتر هست برای تعیین ساعت در شبانه روز در ساعاتی پست های خود را منتشر کنید که اکثر افراد حوصله و زمان دیدن پست هایی که برای معرفی محصولاتتان گذاشتید را داشته باشند مانند 12 ظهر تا 10 شب اما در خصوص صفحات فروشگاهی بهتر هست که حتما به روز های ماه توجه کنید.

سعی کنید که در روز های آخر ماه پست های محصولات را نگذارید فقط به معرفی بسنده کنید و یا این که محصولاتی که حراج خورده اند را نشان دهید چون در آخر ماه ممکن است افراد پول زیادی برای شان باقی نمانده باشد.

بهتر هست برای این کار در اول ماه پست های خود را قرار دهید زیرا که اکثر افراد حقوق شان را دریافت کرده اند و پول لازم را برای خرید دارند.

زمان انتشار پست در اینستاگرام

2- زمان انتشار محتوا در پیج های آموزشی: خب قطعا پیج های آموزشی زمانی باید پست خود را منتشر کنند که اغلب دنبال کنندگان و همچنین کسانی که به دنبال چنین آموزش هایی هستند، حوصله و تمرکز لازم را برای آموزش داشته باشند به همین جهت است که روز های ابتدایی هفته زمان خوبی برای انتشار این مطالب می تواند باشد.

3- زمان انتشار محتوا در پیج های حوزه دیجیتال مارکتینگ و مباحث وب: اگر دارای چنین صفحاتی هستید، توصیه می شود که در روز های تعطیلات این کار رو انجام ندهند.

4- زمان انتشار محتوا در پیج های گردشگری: این گونه از صفحات بهتر هست که در روز های پایانی هفته و قبل از آغاز تعطیلات آخر هفته فعالیت خودشان را آغاز کنند، به طور کلی این گونه از صفحات بهتر هست که همواره از چند روز قبل از تعطیلات پست های و محتوای خود را بگذارند و در خصوص مقاصد گردشگری که قرار است بروند تبلیغات کنند.


بیشتر بخوانید: نرخ تعامل و یا همان اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟


5- زمان انتشار محتوا در صفحات آشپزی: برای این گونه از صفحات نیز هیچ محدودیتی در روز وجود ندارد، علاوه بر آن بهتر هست در روز های پایانی هفته فعالیت خود را بیشتر کنید.  در خصوص ساعت از 12 ظهر تا 10 شب و به طور کلی بهتر هست که قبل از زمان صرف غذا باشد.

6- زمان انتشار محتوا در صفحات آرایشی و زیبایی: برای این گونه از صفحات نیز چون آموزش و همین طور معرفی بعضی از محصولات می باشد که افراد هر روز از آن استفاده می کنند، محدودیت در روز های هفته وجود ندارد و برای ساعت خوب هست که در ابتدای روز و همچنین عصر ها انتشار محتوا انجام شود.

نتیجه نهایی

همان طور که خودتان هم فهمیدید امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی را در زندگی مردم گذاشته اند و روزانه ساعات زیادی را در صفحات مجازی سپری می کنیم. یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین شبکه های اجتماعی می توان به اینستاگرام اشاره کرد، که در ایران هم محبوبیت بالایی دارد.

سفارش تولید محتوا

اینستاگرام دیگر تنها محیطی برای گذاشتن عکس ها و ثبت خاطرات شما نیست بلکه الان جایگاهی متفاوت تری را گرفته است به این صورت که شما برای توسعه و معرفی کسب و کارتان می توانید از آن استفاده کنید و یا حتی می توانید با آن یک کسب و کار و آنلاین شاپ را راه اندازی کنید و با آن کسب درآمد کنید.

اما کار به این راحتی ها هم نیست برا این که بهتر و بیشتر و همین طور سریعتر نتیجه بگیرید، باید به یک سری از نکات توجه کنید و یا به عبارتی باید بگوییم که باید مهارت مدیریت صفحات اینستاگرامی خود را داشته باشید. مواردی همانند این که چطور نرخ تعامل خود را بالا ببرید، چگونه افزایش دنبال کننده و بازدید کننده داشته باشید و یا همین زمان انتشار محتوا برای اینستاگرام که بازدید و تعامل بیشتری را داشته باشد همگی عواملی هستند که اگر رعایت کنید می توانید نتیجه بسیار خوبی را بگیرید.

پانوشت: زمان انتشار محتوا برای اینستاگرام، آموزش مجازی اینستاگرام، آموزش اینستاگرام حرفه ای، ساعت طلایی اینستاگرام، ساعت اوج اینستاگرام

5/5 - (1 امتیاز)