تعامل اینستاگرام چیست ؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در بین این همه پست و محتوای منتشر شده چگونه برترین محتوا از دید اینستاگرام مشخص می شود؟ محتوایی که بیشترین بازخورد را از دید کاربران داشته است یا اصطلاحا بیشترین میزان تعامل را داشته باشد می تواند به عنوان محتوایی باشد که در اکسپلور ظاهر می شود (اگر چه موارد دیگری نیز در ظاهر شدن در اکسپلور تاثیر گذار خواهد بود).

نرخ تعامل باعث شده که یک فاکتور پایه و اساسی برای موفق بودن یک پست محسوب شود، نام دیگر نرخ تعامل engagement rate می باشد.

نرخ تعامل باعث می شود که به شما هم نشان دهند که محتوایی که منتشر کردید در چه حدی محبوب بوده است و توانسته توجه مخاطبین را جلب کند. اگرچه این که پست های شما دیده شود، عامل بسیار مهمی است و اما ارتباط گرفتن کاربران با پست شما مانند کامنت گذاشتن و یا لایک کردن می تواند تاثیر بیشتری بر روی این که پست شما بیشتر دیده شود، داشته باشد.


بیشتر بخوانید: چگونه باید بهترین زمان را برای انتشار پست را پیدا کنیم؟


نرخ تعامل و یا همان اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

نرخ تعامل در اینستاگرام مجموع لایک ها و کامنت ها و همین طور فعالیت کاربران برای پست ها و محتواهای تولید شده می باشد. همانطور که از نام مشخص است برای بدست آوردن این نرخ باید از یک فرمول استفاده کنید تا بتوانید این مقدار را محاسبه کنید.

فرمول نرخ تعامل بر این اساس است:

۱۰۰ * (تعداد کل فالور ها / مجموع لایک+تعداد کامنت+ تعداد ذخیره)

اگر می خواهید که درصد تعامل هر یکی از پست هایتان را در بیاورید، باید این فرمول را برای هر کدام از آن ها بکار ببرید. اما شاید فکر کنید این کار زمان بر باشد و یا این که با گذر زمان به هر حال تعداد لایک ها و کامنت های شما افزایش یابد و دوباره باید آن را محاسبه کنید. شما یک راه حل خوب و عالی در پیش رو دارید که می توانید پیج خود را به حالت بیزنس در بیاورید و در این حالت این نرخ برای هر پست شما به صورت جداگانه محاسبه می شود و با گذشت زمان نیز این نرخ را برای شما بدست می آورد.

لازم به ذکر است که در مخرج این فرمول می توان به جای تعداد فالوور، تعداد بازدید را گذاشت.

تعامل اینستاگرام چیست ؟

نرخ تعامل همان طور پیش تر هم گفتیم یکی از مهم ترین فاکتور ها در تحلیل اینستاگرام می باشد، شما با در نظر گرفتن نرخ تعامل پیج خودتان می توانید متوجه شوید که پیج شما در چه وضعیتی قرار دارد. هر چه نرخ تعامل شما بالاتر برود شما می توانید فالوور بیشتری را جذب کنید علاوه بر این که می توانید سریعتر هم به اکسپلور ورود کنید.

چگونه می توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را بالا ببرید؟

برای این که بتوانید نرخ تعامل خود را بالا ببرید باید کاری کنید که تعداد لایک و کامنت و همین طور ذخیره و اشتراک گذاری شما بیشتر شود. قطعا باید برای چنین کاری شما بیایید و محتوایی را تولید کنید که بازخورد مناسبی را برای کاربران داشته باشد.

در ادامه 10 تا از بهترین راه کارهایی را که می توانید انجام دهید تا نرخ تعامل بیشتری را داشته باشید، توضیح می دهیم. پس با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید: چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟


1- ساخت محتوای با کیفیت

از اصلی ترین و مهم ترین کارهایی که می توانید برای افزایش نرخ تعامل تان داشته باشید و یا حتی برای افزایش فالوور هم داشته باشید این است که بیایید و بهترین خودتان را در تولید محتوا ارائه دهید چه از نظر گرافیکی و چه از نظر نوشتاری.

کاربران حتما محتوای خوب را به اشتراک میگذارند و ذخیره می کنند و ممکن است برای تشویق شما و یا پرسش سوال کامنت هم بگذارند. پس محتوا می تواند مهم ترین کاری باشد که شما انجام دهید و برخی از موارد دیگری که ما به شما می گوییم نیز زیر مجموعه ای از داشتن یک محتوای خوب می باشد.

تعامل اینستاگرام چیست ؟

2- پیدا کردن علایق فالوور های تان و مخاطبان تان

کار دیگری که مهم و خوب است که شما انجام دهید این است که تولید محتوای خود را بر اساس سلیقه و علایق کاربران تان انجام دهید، برای این موضوع شما لازم دارید که مدتی پست بگذارید و بعد از آن با توجه به بازخورد هایی که دارید متوجه شوید که کدام نوع از محتوا ها برای کاربران شما خوب است. راه دیگری که متوجه این موضوع شوید استفاده از قسمت Insights اینستاگرام می باشد، به این صورت که با توجه به آمارهایی که به شما ارائه می دهد می توانید متوجه شوید که علاوه بر میزان لایک، کامنت، ذخیره سازی و اشتراک گذاری ؛ کاربران شما دارای چه سن و جنسیتی هستند و از چه شهر هایی از پست های شما دیدن کرده اند.

در نهایت با جمع آوری اطلاعات می توانید متوجه شوید چه نوع تولید محتوایی مناسب کاربران شما هست.

3- زمان مناسب برای پست گذاشتن

روش دیگری که کمک می کند شما بتوانید ارتباط و تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید این است که زمان مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب کنید. انتخاب زمان مناسب نیز معمولا برای هر پیج با محتوای های مختلف می تواند تفاوت داشته باشد به همین جهت لازم هستش که شما مدتی تولید محتوا را انجام دهید و بعد از آن مدت با تحلیل آمار و نتایج می توانید متوجه شوید که زمان مناسب برای انتشار محتوای شما کی هست.

همان طور که گفتیم طبق تجربه برخی از ساعات را می گویند که برای انتشار محتوا مناسب هست مانند 6 بعد از ظهر و یا تایم 12 الی 2 بعد از ظهر که اکثر کارمندان در ساعت استراحت خود هستند. اما شما نمی توانید فقط به این ساعات استناد کنید، بلکه باید خودتان متوجه شوید که ساعت مناسب برای انتشار محتوای شما کی می باشد.

4- انتشار محتوایی که قابل ذخیره سازی باشد

یکی از فاکتور های تاثیر گذار در افزایش نرخ تعامل انتشار محتوایی می باشد که برای کاربران قابل ذخیره سازی می باشد. برای این که در این مورد به خوبی عمل کنید همچنان باید به تولید محتوای خوب فکر کنید و محتوایی را بسازید که کاربران در زمان های دیگری به آن نیاز داشته باشد.


بیشتر بخوانید: چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم ؟


5- ساخت محتوایی که برای اشتراک گذاری مناسب باشد

همان طور که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید باید این را متوجه شده باشید که هر چه قدر میزان اشتراک گذاری بیشتر باشد هم نرخ تعامل شما بیشتر می شود هم سبب می شود که بیشتر دیده شوید و هم نرخ بازدید شما افزایش می یابد. اشتراک گذاری پست های اینستاگرام در پیشرفت پیج شما می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به طور مثال یکی از دلایلی که پیج های سرگرمی و فان که مطالب جالب و طنز میگذارند،  خیلی زود رشد می کنند این است که این مطالب خیلی زود به اشتراک گذاشته می شود. پس داشتن مطالبی که جالب باشد و قابلیت اشتراک گذاری بالایی داشته باشد هم می تواند نرخ تعامل شما را بالا ببرد.

6- داشتن هشتگ های مناسب برای افزایش تعامل

هشتگ ها یکی از مواردی است که هم بر نرخ تعامل هم بر افزایش فالوور شما تاثیر میگذارد، هشتگ گذاری مناسب باعث می شود که هنگامی که کاربران کلمه ای را سرچ می کنند در صورتی که شما آن کلمه را داخل پست گذاشته باشید را ببینند و ممکن است که شما را فالو کند و یا آن محتوا را ذخیره کند و یا به اشتراک بگذارد؛ در نهایت موجب می شود که نرخ تعامل شما بالا برود.

به یاد بسپارید که استفاده درست از هشتگ ها خیلی مهم است، این که حتما هشتگ ها کاملا مرتبط با موضوع باشند. تعداد زیادی از هشتگ ها داخل هر پست نباشد و هشتگ ها تکراری نباشد.

با رعایت یک سری اصول در استفاده از هشتگ ها می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

7- استفاده از نظرات و تجربیات مخاطبانتان

در صورتی که می توانید در موضوعاتی از نظرات کاربران استفاده کنید حتما این کار را انجام دهید. برای مثال از تجربیات آنان و یا پیام هایی که آنان میگذارند به خوبی استفادده کنید. نتیجه نهایی این کار هم باعث بالا رفتن نرخ تعامل می شود.

8- استفاده از کردن از قابلیت های جدید مانند لایو اینستاگرام

استفاده از کردن از ویدئو های لایو سبب می شود که ارتباط بیشتری با کاربران تان داشته باشید و با آن ها صمیمی شوید. در لایو می توانید راحت تر و بازدهی بیشتر با کاربران تان ارتباط برقرار کنید و پرسش های آن ها را پاسخ دهید؛ یا می توانید در لایو خود موضوعاتی را توضیح دهید که برای کاربران تان می تواند مفید باشد برای مثال محتواهایی آموزشی را قرار دهید. این کار نیز بر افزایش نرخ تعامل شما تاثیر میگذارد.

9- برگزاری مسابقات راهی برای افزایش تعامل

برگزاری مسابقات و یا قرعه کشی راهی خوب برای این هست که شما بتوانید فالوور ها و همین طور نرخ تعامل بیشتری داشته باشید علاوه بر این که می توانید ارتباط بهتری با فالوور های خود داشته باشید و به آن ها هدیه یا یادگاری بدهید. در نهایت برگزاری مسابقه و چالش و نظر سنجی راهی خوب برای افزایش تعامل می باشد .

10- بهره گرفتن از تبلیغات

تبلیغات همیشه راهی برای بهتر و بیشتر دیده شدن هست، در زمینه افزایش بازدید و فالوور و نرخ تعامل نیز این موضوع وجود دارد و شما می توانید با دادن تبلیغات مخاطبین بیشتری را جذب کنید. به یاد بسپارید تبلیغات برای پیج اینستاگرام کار راحتی نیست و باید به یک سری موارد دقت کنید تا بتوانید نتیجه خوبی داشته باشید.

 

چرا باید به نرخ تعامل توجه بیشتری داشته باشید؟

معمولا برای افزایش بازدید اینستاگرام در خصوص افزایش فالوور تبلیغات انجام می دهند، در حالی که یکی از مهم ترین قسمت ها برای این که صفحه شما دیده شود این است نرخ تعامل بالا داشته باشید.

نرخ تعامل یا همان Engagement Rate فاکتور بسیار مهمی می باشد، زیرا که نشان می دهد کاربران تان چه قدر با محتوای شما ارتباط برقرار کردن. پس برای این که این نرخ بالا باشد باید محتوایی خوب تولید کنید و نکاتی که گفته شد را رعایت کنید.

در صورتی که بخواهند به پیج شما تبلیغات بدهند، نرخ تعامل را می بینند و تنها به میزان و تعداد فالور نگاه نمی کنند. به همین دلیل داشتن فالوور فیک به شما ضرر می رساند. زیرا که با داشتن فالور زیاد تعداد لایک ، کامنت، ذخیره سازی و اشتراک گذاری شما کم می باشد و در نهایت نرخ تعامل شما با توجه به فرمول گفته شده میزان کمی را پیدا می کند که این اصلا برای سایت شما خوب نیست و موجب می شود اصلا به اکسپلور راهی پیدا نکنید.

فالور فیک آسیبی جدی به نرخ تعامل پیج شما می زند همواره از آن پرهیز کنید

ارتباط با بخش تولید محتوا اینستاگرام اکسینو

در صورتی که تمایل به سفارش و اطلاع از هزینه های تولید محتوای اینستاگرام دارید می توانید با شماره های مندرج تماس بگیرید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

سفارش تولید محتوا

پانوشت: نرخ تعامل بالا، نرخ تعامل اینستاگرام، راه های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، افزایش بازدید در اینستاگرام ، افزایش فالوور اینستاگرام، نرخ تعامل باید چه قدر باشد، تعامل اینستاگرام چیست

4.1/5 - (12 امتیاز)