همان طور که خودتان هم خوب میدانید امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار رایج شده است و اکثر افراد دارای حداقل یک اکانت در یکی از شبکه های اجتماعی هستن و برخی از افراد با استفاده از همین شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را راه اندازی می کنند و آن را به درآمد می رسانند در نتیجه همواره در این فکر هستند که چگونه امنیت پیج اینستاگرام خود را بالا ببریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم ترین راه کار های افزایش امنیت شما را به خواسته تان برسانیم.

مهم ترین نکته در تمامی این مراحل این است که هیچوقت اطلاعات محرمانه ای از اکانت خود را به هیچ فردی نگویید و از پسورد قوی استفاده کنید و در صورت امکان هویت دو مرحله ای را فعال کنیم.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

در این مقاله قصد داریم قدم به قدم به شما افزایش امنیت پیج های اینستاگرام را یاد بدهیم. با ما همراه باشید.

1- فعال سازی دو مرحله ای ورود به اینستاگرام

یکی از مهم ترین قابلیت های اینستاگرام برای افزایش امنیت این هست که شما بیایید و از تایید دو مرحله ای استفاده کنید. در این حالت اگر کسی یوزرنیم و حتی به پسورد شما دست پیدا کند نمی تواند به حساب شما وارد شود زیرا که نیاز به تاییدی از شما دارد. در این روش هم شما همچنان نیاز به یک پسور بسیار قوی دارید علاوه بر آن ،این را بدانید که هر بار بخواهید وارد حساب خود شوید برای شما یک پیامک حاوی کد می آید تا با زدن آن کد می توانید وارد حساب خود بشوید.

اما چگونه باید آن را فعال کنید؟

برای فعال کردن این ویژگی و قابلیت باید مراحل زیر را تایید کنید.

1- بعد از ورود به پروفایل خود بر روی منوی همبرگری ضربه بزنید و گزینه تنظیمات یا setting را انتخاب کنید.

2- در قسمت Privacy and security بر روی گزینه Two-Factor-Authentication کلیک کنید

3- get started را بزنید.

4- در این مرحله برای شما یک پیامک می آید که درآن کدی برای شما فرستاده شده است. سپس با زدن کدی که برای شما فرستاده شده شماره خود را تایید می کنید و بعد از این اتفاق هر بار که از هر گوشی وارد پیج شما بخواهند بشوند یک پیامک تایید می آید.

2- انتخاب پسوردی قوی

انتخاب یک پسورد قوی اولین دیوار محافظتی برای شما می باشد، هیچ گاه از تاریخ تولد و اسم خودتان برای ساخت رمز استفاده نکنید. همچنین استفاده از رمز هایی که دارای شماره های نظیر 1234…  و همچنین تکرار یک عدد مانند 11111 است خودداری کنید.

یکی از روش های متداول برای هک اینستاگرام شما حدس پسورد شما می باشد که این کار با استفاده از نرم افزار هایی می باشد که با تعداد خیلی زیادی از پسورد و امتحان کردن آن ها می باشد که در نهایت منجر می شود که صفحه شما هک شود.

شما با استفاده از یک رمز قوی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک لاتین و اعداد و کاراکتر هایی نظیر @# … می باشد می توانید امنیت خود را تا سطح بالایی زیاد کنید. سایت هایی هستند که می توانند برای شما از این گونه رمز ها بسازند که یکی از معروف ترین آن ها  passwordsgenerator.net می باشد.

بعد از ساخت این رمز ها چون به خاطر سپردن آن ها راحت نمی باشد می توانید آن را در جایی امن ذخیره کنید.

3- تنظیم و ثبت شماره تلفن و ایمیل در اکانت اینستاگرام

یکی دیگر از کارهایی که امنیت اکانت شما را بالا می برد ثبت ایمیل و همین طور شماره تماس می باشد که در وهله اول حتما ایمیل خود را ثبت کنید. علت این است که اگر رمز خود را فراموش کردید و یا این که هر اتفاقی بیوفتد برای شما ایمیل فرستاده می شود.

علاوه بر ایمیل، ثبت شماره تلفن نیز می تواند برای امنیت شما مفید واقع شود، تنظیم کردن شماره تلفن برای اینستاگرام می تواند این امکان را به شما بدهد در صورتی که دسترسی به ایمیل تان نداشته باشید از طریق پیامک برای شما کد بفرستد.

نحوه درست کردن ایمیل اینستاگرام (تغییر ایمیل اینستاگرام)

برای ثبت ایمیل بر روی اینستاگرام تان باید مراحل زیر را طی کنید.

1-  بعد از این وارد اکانت اینستاگرام خود شدید وارد قسمت ادیت پروفایل شوید .

2- سپس personal Information Settings را انتخاب کنید.

3- در ما بین سایر مواردی که وجود دارد E-mail Address را انتخاب کرده.

4- ادرس ایمیل قبلی را پاک می کنیم و ایمیل جدید را وارد می کنیم.

5- بعد از این مرحله باید بروید و ایمیل خود را چک کنید و بر روی لینکی که از طرف اینستاگرام فرستاده شده ضربه بزنید.

ثبت شماره تلفن در اینستاگرام

1- بعد از این وارد اینستاگرام و سپس اکانت مربوطه خود شدید؛ وارد بخش پروفایل می شوید جایی که پست های شما در آن دیده می شود.

2- گزینه edit profile را انتخاب کنید.

3- در این مرحله بر روی گزینه Personal Information Settings ضربه بزنید.

4- در بخش Phone Number شماره تلفن قبلی را پاک می کنید و شماره جدید را وارد می کنید و بعد بر روی next کلیک می کنیم.

5-در این قسمت اینستاگرام یک شماره 6 رقمی برای شما می فرستد و شما باید آن کد شش رقمی را وارد کنید.

4- دانلود اینستاگرام از مراجع مطمئن نظیر گوگل پلی و اپ استور

به یاد داشته باشید که همواره برای دریافت برنامه هایی نظیر اینستاگرام برای گوشی خود حتما آن را از جاهای مطمئن تهیه کنید زیرا در حال حاضر سایت های زیادی هستند که می آیند و لینک دانلود اینستاگرام را میگذارند ولی ممکن است که حاوی کد های مخرب باشد و قصد سو استفاده از اطلاعات کاربران را داشته باشند. به همین جهت برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما از منابع معتبر آن را تهیه کنید.


حتما بخوانید: چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟


5- همیشه اینستاگرام خود را به روز نگه داری کنید

هر زمان که آپدیت جدید از اینستاگرام می آید بسیار خوب است که آن را دانلود کنید و از آن استفاده کنید زیرا که در هر نسخه جدید که عرضه می کند معمولا ایرادات و حفره های امنیتی را که دارد را برطرف می کند.

6- حذف فالوور های فیک

یکی دیگر از کارهایی که خیلی خوب است انجام بدهید این است که فالور های خود را چک کنید و فالور هایی که به ظاهر معلوم است که فیک هستند و هویت جعلی را دارند را ریموو و یا بلاک کنید. این کار برای امنیت بیشتر شما خوب است.

7- استفاده نکردن از آنفالویاب های غیر معتبر

آنفالویاب ها برنامه هایی هستند که با استفاده از آن ها می توانید افرادی که شما را فالو نکرده اند اما فالویینگ شما هستند را پیدا کنید و در صورت نیاز می توانید آن ها را آنفالو کنید و برخی از این برنامه ها می توانند به صورت خودکار تعداد زیادی از این اکانت ها را آنفالو کنند. قاعدتا چنین برنامه ای که به این صورت برنامه نویسی شده است رایگان نیست و یا حتی اگر رایگان باشد تمامی بخش های آن به ویژه بخش هایی که آنفالو خودکار دارند رایگان نیست و اگر شما به صورت رایگان توانستید آن را پیدا کنید ممکن است حاوی کد مخرب باشد.

8- رعایت کردن قوانین و مقررات اینستاگرام

اگر از کاربران فعال در اینستاگرام باشید قطعا می دانید که اینستاگرام یکی سری قوانین دارد که اگر آن ها را رعایت نکنید؛ اینستاگرام شما را جریمه می کند و بنا به شدت تخلف شما جریمه های مختلفی دارد.

ممکن است که صفحه شما disable شود و صفحه شما کاملا غیر فعال شود و صفحه تان را از دست دهید که بعدا باید مراحلی را طی کنید تا بتوانید صفحه خود را پس بگیرید.

از جمله کارهایی که نباید انجام بدید:

  • تعداد خیلی بالای فالو و آنفالو
  • تعداد بیش از اندازه لایک و کامنت گذاشتن
  • تعداد خیلی بالا بلاک کردن در یک روز
  • دایرکت بیش از حد

از جمله از مهم ترین مواردی هست که نباید انجام بدهید در این حالت امکان جریمه شدن از طرف اینستاگرام کم می شود.

9- ذخیره نکردن اطلاعات ورود اینستاگرام در مرورگرها

هنگامی که می خواهید از نسخه وب اینستاگرام استفاده کنید وقتی وارد اکانت خود می شوید ، از شما می خواهد که یوزرنیم و پسورد شما را ذخیره کند که توصیه می شود هیچ گاه این کار را انجام ندهید زیرا امنیت شما را به خطر می اندازد به ویژه وقتی که از یک سیستم عمومی استفاده می کنید که به هیچ وجه توصیه نمی شود.

10- اکانت خود را خصوصی کنید.

یکی دیگر از راه هایی که برای حفظ حریم شخصی توصیه می شود که بهتر است انجام دهید خصوصی کردن پیج تان یا همان قفل کردن آن می باشد در این حالت فقط فالور های شما می تواند مطالبی که به اشتراک میگذارید را ببینند. علاوه بر این که شما خودتان انتخاب می کنید که چه کسانی می توانند فالوور شما باشند. برا این که بتوانید اکانت اینستاگرام خود را پرایوت کنید می توانید از مقاله ی موجود در سایت ما استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه اکانت خود را پرایوت کنیم ؟

بیشتر بخوانید: پیج خصوصی بهتر هست یا عمومی ؟


لازم به ذکر است که اگر صفحه شما یک صفحه برای کسب و کار است باید حتما در حالت عمومی و یا همان public باشد که بتوانید از قابلیت هایی نظیر اینسایت استفاده کنید.

11- کنترل کردن فعالیت های ورودی

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر روی امنیت شما تاثیر مثبتی بگذارد، کنترل کردن فعالیت های ورودی می باشد. برای این کار به بخش Security می رویم و بعد از آن به بخش Login Activity رفته، در آن جا می توانید ببینید که چه مکان هایی را رفته اید و مکان هایی که می خواهید را تایید کنید. در این حالت اگر مکانی را پیدا کنید که شما آن را نمی شناسید باید برای شما یک زنگ خطر باشد در این حالت حتما رمز خود را عوض کنید.

12- دستی کردن تگ های عکس

ممکن است که پس از این که با دوستان خود عکسی را می اندازید عکسی را دوست نداشته باشید که برای فالور های تان به نمایش در بیایید که این موضوع با تگ کردن شما بر روی آن عکس پیش می آید به همین منظور شما می توانید تنظیماتی را انجام دهید که این اتفاق نیوفتد.

اگر تگ کردن عکس ها را به صورت دستی تغییر دهید دیگر چنین اتفاقی نمی افتد و این شما هستید که تعیین می کنید که در کدام عکس تگ شوید و در کدام عکس نباشید.

1- به این منظور وارد پروفایل خود بشوید.

2- وارد بخش تنظیمات شوید.

3- در بخش Privacy and security گزینه ای وجود دارد به نام Photos and videos of you که باید آن را انتخاب کنید.

4- Add Automatically را خاموش کنید.

نتیجه گیری

همان طور که در ابتدای این مقاله هم گفتیم امروزه اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است و عده ی خیلی زیادی از آن استفاده می کنند به ویژه در ایران که به محبوب ترین و پر استفاده ترین شبکه اجتماعی تبدیل شده است و در این مقاله ما سعی داشتیم که پاسخ پرسش چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟ را به شما بدهیم.

سفارش تولید محتوا

عده ی خیلی زیادی هستند که از این شبکه اجتماعی به عنوان منبعی برای کسب درآمد و معرفی کسب و کار خود استفاده می کنند و ممکن است که چندین سال برای این صفحه زحمت بکشند و تعدادخیلی زیاد محتوا و فالور داشته باشند قطعا برای چنین افرادی بسیار مهم است که امنیت صفحه خود را تامین کنند.

شرکت اکسینو نزدیک به 15 سال سابقه دارد و در زمینه هایی چون طراحی سایت و سئو و تولید محتوای اینستاگرام فعالیت می کند. شما می توانید نمونه کارهای ما را در سایت ببینید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر و همین طور مشاوره از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: طراحی سایت در کرج ، امنیت پیج اینستاگرام ، افزایش امنیت صفحه اینستاگرام ، آموزش افزایش امنیت اینستاگرام، چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

5/5 - (1 امتیاز)