چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ سوالی است که خیلی از افرادی که دارای پیج در اینستاگرام هستند ممکن است داشته باشند؛ زیرا با آمدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام، شما می توانید تعداد زیادی فالوور و بازدید کننده پیدا کنید. بنابراین آمدن و دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام می تواند فایده ی زیادی برای شما داشته باشد. برای این که در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید فقط کافی است که یک سری نکات و روش ها را رعایت کنید، در این صورت خیلی راحت می توانید نتیجه کار خود را ببینید.

اما ابتدا بیاییم و به این نگاهی بیندازیم که اکسپلور اینستاگرام چیست؟ پس با ما همراه باشید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام Explore جایی است که در آن تعداد خیلی زیادی پست می بینید که ممکن است هیچ کدام از آن اکانت ها را فالو نکرده باشید و در نتایج اکسپلور شما می آید. اما چگونه این پست ها در اکسپلور شما به نمایش در می آید؟ اینستاگرام با استفاده از الگوریتم هایی که دارد بر اساس فعالیت های شما این پست ها را از سراسر دنیا به نمایش می گذارد. اگر چه تنها مربوط به فعالیت شما نمی شود بلکه فعالیت فالویینگ های شما نیز بر روی نتایج اکسپلور شما تاثیر میگذارد.

برای این که بتوانید از اکسپلور استفاده کنید و ببینید اکسپلور کجاست در پایین صفحه آیکنی که به شکل ذره بین هست را کافی است که بر روی آن ضربه بزنید تا بتوانید وارد اکسپلور اینستاگرام شوید.

وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام یکی از خواسته های هر صاحب کسب و کار می باشد، زیرا با وارد شدن به اکسپلور اینستاگرام می توانید فالور بیشتری را پیدا کنید و همین طور این که بیشتر دیده شوید، در نتیجه موجب می شود مشتری های بیشتری را نیز پیدا کنید.

همان طور که پیش تر گفتیم صفحه اکسپلور هر شخصی با دیگری متفاوت است و این بر اساس علایق شما و فالویینگ هایتان می باشد. یعنی بر طبق لایک ها و پست هایی که ذخیره کرده اید، پیج هایی که آن ها را سرچ کرده اید، صفحاتی را که شما دنبال می کنید، محتواهایی را که برای سایر دوستانتان می فرستید و حتی منطقه جغرافیایی نیز بر روی نتایج اکسپلور شما تاثیر میگذارد.

البته به یاد داشته باشید در اکسپلور اینستاگرام تنها پست ها و محتواهایی می آید که در پیج های عمومی باشد.


بیشتر بخوانید: چرا باید پیج اینستاگرام خود را پرایوت کنید؟


به طور خلاصه می توان گفت که هر صفحه اکسپلور اینستاگرام بر این اساس چیده شده است:

  • پست هایی که تعامل بالایی دارند.
  • پست هایی که قبلا ذخیره شده است.
  • محتواهایی که لایک کرده اید و آن ها را پسندیده اید.
  • صفحاتی که آن ها را دنبال می کنید.
  • فعالیت های فالویینگ هایتان.
  • مکان جغرافیایی شما.

اینستاگرام برای این که این محتواها را در بخش اکسپلور نمایش دهد از سیستم رتبه بندی فید اکسپلور استفاده می کند، این سیستم که اینستاگرام از آن بهره می گیرد با کمک یادگیری ماشین (machine learning ) می باشد. این فناوری به این شکل کار می کند که با کمک منابع که از کاربران بدست می آورد و با استفاده از سیگنال های رتبه بندی می تواند شکل نهایی اکسپلور را برای ما به وجود بیاورد.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

برخی معتقد هستند وارد شدن در اکسپلور اینستاگرام راهی برای یک شبه پولدار شدن می باشد و با استفاده از آن می توانید خیلی زود به نتیجه برسید و درآمد کسب کنید. با توجه بر این که زود دست پیدا کردن به درآمد زیاد کار راحتی نیست و باید برای آن تلاش کرد. در خصوص اینستاگرام هم این چنین شرایطی وجود دارد و شما باید به طور منظم تولید محتوای خوب انجام دهید تا به نتیجه برسید و به غیر از این مورد یک سری نکات دیگر وجود دارد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم پس با ما همراه باشید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

تولید محتوای خوب

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید بکنید تا هر چه زودتر به صفحه اکسپلور اینستاگرام بیایید، تولید محتوای خوب است. تولید محتوای خوب باعث می شود کاربران اینستاگرام تشویق شوند و از مطالب که شما می گذارید بیشتر استقبال کنند.

محتوایی که خوب باشد و مورد پسند کاربر باشد آن را لایک می کند و یا حتی اگر دنبال لایک کردن نباشد آن را به اشتراک میگذارد و آن را ذخیره می کند. این موارد هم تاثیری زیادی می تواند بگذارد که شما زودتر و همین طور بیشتر در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید.

یکی دیگر از کارهایی که شما باید حتما آن را انجام دهید آنالیز صفحه اینستاگرام تان و بازخورد کاربران تان می باشد. بعد از این که هر محتوایی را منتشر کردید بروید و نتایج را ببینید و در نظر داشته باشید که کدام یکی از محتواهایی که شما منتشر کردید بیشتر مورد پسند کاربران تان واقع شده است، این گونه است که متوجه می شوید که مخاطبان شما چه سبکی از مطالب را می پسندند.

در تهیه پست ها و استوری های خود زیبایی بصری تا حد خیلی زیاد مورد توجه قرار دهید، پست ها و استوری هایی تهیه کنید که از نظر ظاهری مناسب باشند زیرا که اینستاگرام مکانی است که عکس ها و تصاویر حرف اول را می زنند.

از هر نوع تولید محتوایی که هست استفاده کنید، یعنی تنها به گذاشتن پست اکتفا نکنید. بلکه استوری و همین طور IGTV  و یکی از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام گذاشتن پست به صورت Reels می باشد.

به همین علت در اسرع وقت بیایید و اینستاگرام تان آپدیت کنید، تا از جدیدترین قابلیت های آن استفاده کنید. بهره گرفتن از جدیدترین امکانات اینستاگرام باعث می شود که شما سریع تر وارد اکسپلور اینستاگرام بشوید.


بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنید؟


مخاطب هدف خود را بیابید

یکی دیگر از مهم ترین کارهایی که باید بکنید و حتی می توان گفت از ابتدایی ترین کارهایی که باید بکنید، این است که بیایید و مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و بر اساس علایق و سلایق آن ها تولید محتوا بکنید. وقتی بر اساس علاقه و سلیقه آن ها باشد، زودتر وارد اکسپلور می شوید.

یکی از راه هایی که بفهید کاربران شما از چه نوع محتواهایی خوششان می آید استفاده از ابزار های آنالیز اینستاگرام می باشد. شما با کمک آن ها می فهمید که کدام محتوای شما بیشتر مورد توجه واقع شده است و کم کم به همان سمت سوق پیدا می کنید.

البته به این موضوع هم توجه کنید که حتما محتوای با کیفیت بگذارید، و از نظر گرافیکی هم جذاب به نظر بیاید.

به زمان انتشار پست ها توجه کنید

یکی از عوامل مهمی که باعث می شود شما زودتر به اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنید ، این است که در زمان مناسب تولید محتوا کنید و آن را منتشر کنید. این یکی از نکاتی است که خیلی از مواقع به آن توجه نمی شود.

شما وقتی بتوانید زمان مناسب را برای کاربران هدف خود پیدا کنید و در همان زمان هم پست های خود را منتشر کنید، می بینید که بازخورد خیلی بالاتر و بهتر خواهید داشت.

باز هم برای این کار نیاز به این دارید که از ابزار های آنالیز استفاده کنید. علاوه بر این امکان که اینستاگرام برای شما مهیا کرده است، یکی دیگر از امکاناتش که می توانید از آن بهره بگیرید این است که تعیین زمان بندی برای انتشار پست و محتوا؛ این قابلیت سبب می شود که شما وقتی آنلاین نیستید هم با زمان بندی این کار را بکنید.

استفاده از هشتگ گذاری مناسب

هشتگ گذاری یکی دیگر از نکاتی است که بیشتر و زودتر دیده شوید. اما باید برای هشتگ گذاری هایتان توجه داشته باشید که یک سری از نکات را رعایت کنید. اولین نکته این است که از هشتگ های کاملا مرتبط با محتوا و موضوعات صفحه تان استفاده کنید؛ استفاده کردن از هشتگ های غیر مرتبط هیچ تاثیری نمی تواند داشته باشد و حتی ممکن است تاثیر بدی هم داشته باشد.

از هشتگ های پر سرچ استفاده کنید که البته مرتبط با موضوع شما است. به یاد داشته باشید که از هشتگ ها بیش از اندازه استفاده نکنید.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

از فرمت های جدید اینستاگرام استفاده کنید

همان طور که پیش تر هم گفتیم استفاده کردن از فرمت های جدید اینستاگرام سبب می شود که از حمایت اینستاگرام بهره گرفته و زودتر نتیجه دلخواه را بگیرید. از قابلیت های جدید و جذاب اینستاگرام می توان به ریلز و همین طور IGTV اشاره داشت.

ریلز که از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام است و استفاده از آن این اطمینان را به شما می دهد که زودتر وارد نتایج اکسپلور بشوید.

در خصوص IGTV  هم عده ی زیادی از کاربران تاکنون از آن استقبال کرده اند،  زیرا که محتوایی را که در اختیار شما قرار می دهد به صورت کامل است؛ و این می تواند فرصت مناسبی برای شما باشد که ویدیو هایی را بگذارید که از کسب و کار شما به صورت مفصل و کامل توضیح ارائه می دهد.

از ابزار تحلیل اینستاگرام استفاده کنید

ابزار تحلیل اینستاگرام که با نام Insights  شناخته می شود، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های اینستاگرام می باشد که شما با استفاده صحیح و منظم از آن متوجه می شوید که کاربران شما در مواجه با محتواهایی که شما گذاشته اید چه واکنشی داشته اند آیا این محتوا بازخورد خوبی داشته است یا نه؟

با آنالیز کردن این نتایج می توانید علایق کاربران تان را بشناسید و بر این اساس عمل کنید.


بیشنر بخوانید: چگونه می توانید از insights به بهترین حالت استفاده کنید؟


ارتباط با اکانت های تاثیر گذار در حوزه کاری خودتان

یکی دیگر از روش هایی که سبب می شود شما دیده شوید ارتباط داشتن با اینفلوئنسر های حوزه کاری خودتان است، به این صورت که شما حتما باید افرادی که در کار شما فعال هستند را فالو کرده باشید و از این طریق با آن ها ارتباط برقرار کنید.

می توانید بیایید و جدیدترین پست های آن ها را که البته از دید شما جذاب و موضوع خوبی دارد را معرفی کنید برای فالوور های خودتان و صفحه آن ها را هم تگ کنید. بعد از این موضوع آن فرد هم حتما معرفی شما را در استوری خودش می گذارد و به این طریق شما را به فالوور هایش معرفی می کند.

استفاده کردن از CTA

از جمله روش های مهمی که سبب ورود شما به اکسپلور اینستاگرام می شود بهره گیری از مشارکت کاربران می باشد. شما برای این که این مشارکت را داشته باشید باید از یک سری عوامل مانند پرسیدن سوال و یا مطرح کردن موضوعی بحث برانگیز استفاده تا این گونه مخاطبان شما تشویق شوند که برای شما کامنت بگذارند.

به این که شما مخاطبانتان را تشویق کنید به این کار که فعالیت بیشتری داشته باشند و با محتوای شما تعامل برقرار کنند CTA می گویند.

برای مثال می توانید یک مسابقه داشته باشید و از آن طریق از کاربران تان بخواهید که برای شما کامنت بگذارند و یا این که دوستان شان را در زیر پست شما تگ کنند و یا این که این پست را به اشتراک بگذارند.

وارد شدن به اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

اگر به این مقاله رسیدید قطعا در این فکر بوده اید که وارد اکسپلور اینستاگرام شوید و فروش خود را بیشتر کنید ولی وارد شدن به بخش اکسپلور اینستاگرام تنها برای فروش بیشتر نیست بلکه سود های بیشتری را هم برای شما به ارمغان می آورد که در ادامه به آن ها میپردازیم.

چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

افزایش فالوورها

از مهم ترین مزیت هایی که ورود به بخش اکسپلور اینستاگرام دارد افزایش فالوور می باشد، وقتی که محتوای شما وارد بخش اکسپلور می شود؛ کاربران زیادی می آیند و وارد صفحه شما می شوند و اگر محتوای خوب و جذابی هم داشته باشید در آن صورت شما را فالو می کنند.

پس به یاد داشته باشید که نکته این کار این است که محتوای خوبی را تولید کنید.


بیشتر بخوانید: چگونه افزایش فالوور داشته باشیم؟


برندسازی

یکی از فواید مهم ورود به بخش اکسپلور این است که برند شما شناخته می شود و راهی خوب برای برند سازی می باشد. بدین طریق شما در نزد افرادی که در حوزه کاری خودتان است شناخته می شوید، در نتیجه سبب می شود که فروش بیشتری و در نهایت درآمد بیشتری داشته باشید.

افزایش فروش

تمامی این مسیر را برای این طی می کنیم که فروش بیشتر و همین طور درآمد بیشتری را داشته باشید، وقتی شما در اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرید، تعداد خیلی بالایی بیننده شما خواهند بود که در صورتی که محتوای خوبی داشته باشید و بتوانید به درستی محصولات و خدماتتان را معرفی کنید می توانید شاهد افزایش فروش خود باشید.

سفارش تولید محتوا

نتیجه گیری

خب در نهایت باید گفت که دنیای الان دنیای اینترنت شده است و بسیاری از کارهای که در روز انجام می دهید توسط اینترنت انجام می گیرد. حضور فعال در شبکه های اجتماعی می تواند برای کسب و کار شما بسیار پر فایده باشد و سبب شناخته تر شدن و افزایش فروش شما شود علاوه بر این که اگر دارای سایت باشید حضور فعال شما در شبکه های اجتماعی بر روی سئو سایت شما تاثیر بالایی می گذارد.

به جرئت می توان گفت که محبوب ترین شبکه اجتماعی ایران اینستاگرام است، نزدیک به 40 میلیون نفر در آن اکانت دارند و در نتیجه محلی خوب برای این است که به درستی در آن تبلیغ کنید و دیده شوید.

اگر به درستی و به شکلی بهینه بر روی صفحه خود کار کنید می توانید شاهد این باشید، که به زودی محتوای شما داخل اکسپلور دیده شود. برای این که هر چه زودتر و بهتر در اینستاگرام دیده شوید می توانید از خدمات اینستاگرام اکسینو استفاده کنید.

اکسینو دارای 15 سال سابقه در زمینه طراحی سایت و سئو سایت و تولید محتوای اینستاگرام می باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: تولید محتوای اینستاگرام ، چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟ ، افزایش فالوور 

4/5 - (1 امتیاز)