آموزش تولید محتوای اینستاگرام چه تاثیری بر روی کسب و کار شما خواهد گذاشت؟ در این مقاله از اکسینو که به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت در کرج است می خواهیم در مورد این موضوع مطالبی را قرار دهیم که واقعا تولید محتوا برای اینستاگرام و آموزش دیدن در این حوزه برای شما چه تاثیری می گذارد.

اگر به خودتان و همین طور اطرافیانتان نگاهی بندازید و یک نظر سنجی و تحقیقی انجام دهید متوجه خواهید شد که اکثر افراد امروزه ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذارانند و یکی از شبکه های اجتماعی که در ایران بسیار پر طرفدار است اینستاگرام هست که بالغ بر 24 میلیون نفر کاربر ایرانی در آن هستند.

و در نتیجه وقتی شما یک مطلب را در آن قرار می دهید، احتمال این که بازدید و همین طور بازتاب بیشتری داشته باشد بیشتر می شود.

پس در این که در اینستاگرام تولید محتوا داشته باشید تا کسب و کارتان رونق بیشتری بگیرد، هیچ جای شک و تردیدی به خودتان راه ندهید.

اما به یاد داشته باشید که در اینستاگرام رقابت زیاد است و بدست آوردن بازدید و فالور زیاد کار راحتی نیست، در نتیجه شما باید کاملا اصولی و همراه با تکنیک پیش بروید.

در ادامه ما مهم ترین نکات برای تولید محتوای اینستاگرام را آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید;)

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنید؟

تولید محتوا در اینستاگرام روش های مختلفی دارد ولی آن چه که مهم است و باید بدانید این است که حتما در حوزه کاری که انتخاب کردید فعالیت کنید و همین طور این که با توجه به حوزه ای که انتخاب کرده اید، باید به درست ترین آن شیوه عمل کنید یعنی این که اگر صفحه شما یک صفحه خبری می باشد باید حتما کپشن های درست و اصولی را بنوبسید.

اگر پیج شما عکاسی هست، باید عکس های تان را به گونه ای قرار بدهید که جذابیت بصری خوبی را ایجاد کند به ویژه این که در نگاه اول طوری به نظر بینندگان بیاید که مدت زمان بیشتری را در صفحه شما بگذرانند.

همین طور این که اگر صفحه شما حالتی دارد که فروشگاهی است و شما از طریق این پیج محصولاتتان را می فروشید، در این حالت هم باید حتما عکس های جذاب و با کیفیتی قرار دهید اما به یاد داشته باشید که برای هر محصول به اندازه عکس بگذارید و زیاد عکس نگذارید که باعث دلزدگی کاربران شود.

ولی یک نکته که همه ی صفحات باید به آن توجه کند و حتما آن را در اولویت قرار بدهند این است که حتما خلاقیت داشته باشند و با توجه به موضوعی که در صفحات شان دارند، ساعت مناسبی را برای انتشار پست ها انتخاب کنند.

آموزش تولید محتوای اینستاگرام

خلاقیت بسیار خوب است و بهترین برند ها و شرکت ها با داشتن خلاقیت و متفاوت بودن توانستند به این مقام و شهرت برسند. پس شما هم از خلاقیت استفاده کنید ولی به گونه ای که محتوای تان ساده و جذاب باشد و به طور اغراق شده ای متفاوت نباشید که اگر این کار را کنید نتیجه عکس می گیرید.

اولین چالشی که شما در حوزه تولید محتوا در اینستاگرام با آن مواجه هستید این است که ابتدا در خصوص موضوعی که می خواهید به خوبی تحقیق کنید و دوم این که چگونه این تولید محتوا را انجام دهید. یعنی این که چگونه آن را بیان کنید که جذاب باشد و غیر تکراری به نظر برسد.

همان طور که ابتدای این مقاله هم گفتیم، تولید محتوا در اینستاگرام در عینی که از نظر کار با اینستاگرام یعنی گذاشتن عکس و نوشتن کپشن شاید راحت به نظر برسد اما در حقیقت تولید محتوای متفاوت و خلاقی که بتواند مخاطب را جذب کند سخت است.


چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟


آموزش 10 نکته مهم در تولید محتوای اینستاگرام

در این قسمت می خواهیم مهم ترین نکاتی که در تولید محتوا اینستاگرام باید رعایت کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید بگذاریم، که اگر این نکات را رعایت کنید احتمال این که صفحه شما پر بازدید تر بشود بیشتر می شود.

1- ابتدا در خصوص فالورهایتان شناخت بدست آورید.

یکی از ابتدایی ترین کارهایی که شما باید انجام بدید این است که به یک شناخت از فالورهایتان دست پیدا کنید و ببینید که به چه موضوعاتی علاقه مند هستند و این که ساعاتی که می توانند پست های شما را نگاه کنند کی هست.

این کار باعث می شود هم مطالبی را بگذارید که برای فالوور هایتان جذاب تر هست که خب این موضوع هم تعامل بیشتر فالور هایتان را به وجود می آورد و هم این که در ساعاتی مطالب را منتشر می کنید که میدانید به احتمال زیاد تعداد زیادی از مخاطبان و فالوور هایتان آن را می بینند.

2- تولید محتوا با برنامه ریزی

در تولید محتوا یکی از نکاتی که بسیار مهم است پیوسته بودن و با برنامه ریزی ایجاد کردن آن است، شما برای صفحات اینستاگرام خود حتما به گونه ای برنامه ریزی کنید که تولید محتوا هر چند روز و یا حتی هر روز صورت بگیرید.

همان طور که در قسمت های پیشین گفتیم تولید محتوای شما و انتشار آن باید در زمانی باشد که بیشترین بازدید را داشته باشید.

تعداد پیج هایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند خیلی زیاد شده است بنابراین افراد از دیدن پیج های با موضوع های یکنواخت خسته شده اند، پس شما محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید چیزی که قبلا نبوده و یا اگر بوده شما به طرزی دیگری آن را بیان کنید.


چگونه می توانید از insights به بهترین حالت استفاده کنید؟


3- کیفیت بالای بصری

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که رکن اصلی آن عکس هست، پس شما اگر می خواهید فعالیت کنید باید حتما تصویر های با کیفیت و غیر تکراری بگذارید، زیرا این کار باعث می شود که توجه به صفحه شما جلب شود.

همان طور که پیش تر گفتیم تصویر خوب و با کیفیتی که تکراری نباشد برای برخی از پیج ها بسیار مهم است مانند صفحاتی که کارشان فروش است و کاربران در نقش مشتری و خریدار ظاهر می شوند.

آموزش تولید محتوای اینستاگرام

4- موضوعاتتان را از پیش انتخاب کنید.

پیش تر هم گفتیم که حتما از تقویم محتوایی استفاده کنید، اما این در خصوص انتشار محتوا بود. شما برای تولید محتوا حتما از پیش فکر کنید و تحقیق کنید ببنید چه چیزی برای تولید محتوا می تواند خوب باشد و بازدید بیشتری را برای شما داشته باشد.

یکی از این راه ها این است که بیاید و از هشتگ های موجود در اینستاگرام سرچ کنید و ببنید کدام تعداد پست های بیشتری داشته است که نشان می دهد این موضوع پر بازدید تر بوده است.

5- ایجاد تعامل زیاد با کاربران

در هنگام انتخاب موضوعاتتان برای پست ها سعی کنید برخی از مواردی که انتخاب می کنید موضوعاتی باشند علاوه بر این که پر مخاطب هستند، باعث ایجاد تعامل هم بشود و جای بحث را در بین فالور هایتان ایجاد کند.

می توانید در انتهای پست تان یا در استوری هایتان سوالی بپرسید که فکر می کنید برای مخاطبانتان جذاب باشد. از این طریق کاربران تمایل بیشتری پیدا می کنند که در صفحه شما کاری نظیر کامنت دهی و یا لایک کردن را انجام دهند یا حتی پست و کامنت های موجود را می بینند که خب خود این موضوع هم می تواند مفید باشد.

6- پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار

پیش تر هم در این خصوص توضیح دادیم که خوب است در ساعاتی محتوا را منتشر کنید که می دانید مخاطب هایتان آن را بیشتر می بینند به همین منظور شما می توانید این زمان را بدست آورید.

به راحتی، در چند روز محتوایتان را در ساعات مختلفی منتشر کنید و بعد از آن ببنید در کدام ساعت بازدید بیشتری دارید از آن به بعد می توانید در آن ساعات محتوا منتشر کنید.

البته می توانید در استوری هایتان از فالور ها بپرسید، این هم یکی از راه هایی است که هم تعامل ایجاد می کنید هم به طور دقیق تری می توانید آن را بفهمید.

اگر صفحه شما این قابلیت برایش وجود داشته باشد که از ابزار Instagram Insights استفاده کنید، از این طریق هم می توانید متوجه ساعات پر بازید صفحه تان شوید.

7- استفاده از ابزار های تولید محتوا

بار ها و بار ها در خصوص کیفیت تولید محتوا صحبت کردیم به همین علت توصیه می کنیم برای این که تولید محتوای با کیفیتی داشته باشدی از ابزار های آن استفاده کنید مانند فتوشاپ اگر که می خواهید تصاویر تان را ادیت کنید و اگر ویدیو دارید می توانید از افتر افکت و پریمیر استفاده کنید.

تعداد نرم افزار هایی که مناسب این کار هستند بسیار زیاد هست که در یک مقاله به طور جداگانه به آن پرداختیم.


نرم افزار های محبوب برای تولید محتوای اینستاگرام را بیشتر بشانسید


8- پرهیز از تبلیغات زیاد

اگر پیج و صفحه شما به گونه است که می خواهید از طریق آن به صورت مستقیم کسب درآمد کنید به یاد داشته باشید یکی از بدترین کارهایی که اگر انجام بدید قطعا تاثیر منفی دریافت می کنید افراط در تبلیغ و پست ها و استوری های تبلیغاتی است.

تا جای ممکن تبلیغ نکنید اگر هم به دنبال کسب درآمد از تبلیغات هستید به طوری این کار را بکنید که آزار دهنده برای مخاطبانتان نشود.

9- از همه ی امکانات اینستاگرام استفاده کنید.

اینستاگرام از زمانی که آمده است تا کنون کلی تغییرات و آپدیت هایی را داده است که موجب شده است میزان محبوبیتش بیشتر شود.

شما نیز از این قابلیت ها استفاده کنید زیرا که در پر مخاطب تر شدن شما تاثیر میگذارد. ویژگی هایی چون  استوری، تلویزیون اینستاگرام(IGTV) و لایو شما می توانید از این ابزار ها استفاده کنید که تولید محتوای خلاقانه تری داشته باشید.

آموزش تولید محتوای اینستاگرام

10- ایجاد همکاری با اینفلوئنسر ها

همان طور که می دانید اینفلوئنسر ها افراد معروفی در اینستاگرام هستند که تعداد زیادی فالور دارند و اصطلاحا در اینستاگرام تاثیر گذار هستند. اگر شما با این افراد در ارتباط باشید و آن ها پیج شما را معرفی کنند سبب ایجاد تعداد زیادی بازدید و فالور می شود.

قیمت تولید محتوای اینستاگرام

قطعا تولید محتوای اینستاگرام به عنوان روشی تبلیغی است که هزینه کردن برای آن مهم می باشد و شما باید به گونه ای هزینه کنید که چند برابر آن برگردد. اگر کسب و کار شما تازه راه افتاده است و فعلا نمی خواهید زیاد هزینه کنید ما به شما توصیه می کنیم که خودتان این کار را انجام دهید. اگر چه ممکن است برای آموزش هزینه کنید اما به یاد داشته باشید که این هزینه هم کمتر هست و هم این که همیشه می توانید از این آموزش استفاده کنید.

برای این کار شرکت اکسینو آموزش های لازم را برای تولید محتوای اینستاگرام دارد که برای اطلاع از هزینه آن می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: تولید محتوا در اینستاگرام ، آموزش تولید محتوا در اینستاگرام ، هزینه تولید محتوا در اینستاگرام، آموزش تولید محتوای اینستاگرام

4.6/5 - (5 امتیاز)