insights اینستاگرام چیست؟ تا به حال چیزی در خصوص insights اینستاگرام شنیده و یا خوانده بودید؟ در این مقاله اکسینو قصد داریم شما را با این ویژگی اینستاگرام آشنا کنیم که بسیار به شما کمک می کند که تولید محتوای بهتر و موثرتری در اینستاگرام داشته باشید.

همه ی ما دوست داریم زودتر و بهتر متوجه بشویم که مخاطبان پیج و صفحه اینستاگرام ما چه افرادی در چه بازه ی سنی هستن و معمولا از کدام شهر یا کشور ها ما را دنبال می کنند. این طوری بهتر می توانیم محتوایی را تولید کنیم که مناسب این گروه افراد باشد.

کار insight اینستاگرام دقیقا همین است و می آید و یک تحلیل در خصوص بینندگان و همه ی چیزهایی که باید بدانیم را می دهد.

قدم اولیه کار کردن با insight اینستاگرام

برای این که بتوانید از قابلیت insight اینستاگرام استفاده کنید حتما باید اکانت اینستاگرام خود را به اکانت بیزینسی تبدیل کنید. برای این کار حتما باید پیج شما عمومی (public) باشد، اگر پیج شما خصوصی باشد نمی توانید این کار را انجام دهید.


استراتژی تولید محتوای اینستاگرام چیست ؟


برای این که اکانت شخصی خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید باید به قسمت پروفایل خود بروید و در آن جا برروی چرخ دنده ها کلیک کنید تا بتوانید وارد قسمت تنظیمات بشوید. بعد باید بر روی قسمتی که نوشته شده است Switch to Business Profile کلیک کنید، بعد از این مرحله یک درخواست ارسال می شود و در این موقع شما باید بیایید و یک صفحه فیسبوک که مورد نظرتان است را به اینستاگرام تان متصل کنید.

اگر که قبلا حساب فیسبوکی نداشتید، اینستاگرام این اجازه را به شما می دهد در این حین یک حساب فیسبوک بسازید. بعد از این که کارتان تمام شد بر روی done کلیک کنید.

insights در اینستاگرام

پس از اتمام ساخت اکانت بیزنسی شما می توانید insight را ببینید، برای این کار شما لازم است که وارد اینستاگرام خود و بعد از آن وارد بخش مدیریت پست هایتان بشوید، در سمت راست یک نماد سه خط افقی وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید و بعد از آن بر روی عبارت insights ضربه بزنید. اکنون شما می توانید اطلاعاتی را نظیر تعداد افزایش فالوور های شما و همچنین اطلاعات کلی و عمومی از افرادی که از پیج شما بازدید داشته و تعامل داشته اند را ببینید.

چگونه می توانید از insights به بهترین حالت استفاده کنید؟

همان طور که متوجه شدید این ابزار در خیلی از موارد برای افزایش بازدید و به طور کلی آنالیز داده های اینستاگرام تان می تواند شما را کمک کند. اگر دنبال شناخته شدن هستید باید بیشتر به بخش activity مراجعه کنید. در این قسمت است می فهمید چه تعداد بازدید داشتید و چند نفر شما را دنبال کرده اند.


چگونه افزایش فالوور داشته باشیم؟


اما اگر به دنبال این هستید که نرخ تعامل بیشتری با کاربران و فالوور هایتان داشته باشید باید بخش content را مورد بررسی قرار دهید. در این حالت است که متوجه می شوید که چه تعداد لایک و کامنت، بازدید، سیو و تعداد افرادی که به واسطه آن محتوا شما را دنبال کرده اند را می بینید و می توانید آنالیز کنید.

اگر به دنبال این هستید که فروش تان بیشتر شود باید به نرخ کلیک (website clickکه البته با توجه به شرایطی هست که شما از طریق سایت تان بفروشید) و همچنین تعداد تماس که با عبارت اختصاری (CAT) هست کار کنید و آمار آن را بررسی کنید.

که در ادامه به معرفی این موارد یعنی شاخص ها می پردازیم.

شاخص های insights مرتبط با اکانت

در این قسمت می خواهیم شما را با شاخص هایی که در بخش اکانت insights آشنا کنیم

Website Clicks

این شاخص نشانگر این است که چند بار بر روی لینکی که در قسمت بیو شما قرار گرفته است کلیک شده است.

Reach

این شاخص نیز بیانگر این است که چه تعداد افراد، پست های شما را دیده اند.

insights در اینستاگرام

Profile Views

تعدا بازدید از پروفایل شما را نشان می دهد.

Followers

شاخصی بسیار مهم که برای اکثریت ما مهم هست. که در این قسمت نشان می دهد فالوورهایتان چه قدر کم شده یا زیاد شده است.


چگونه پست بگذاریم که در اکسپلور اینستاگرام دیده شود؟


Impressions

Impressions نشانگر این است که به چه تعداد دفعات تبلیغات شما برای سایر کاربران نشان داده شده است.

شما به غیر از این که می توانید برای اکانت تان از insights استفاده کنید می توانید برای پست هایتان نیز از این قابلیت بهره بگیرید، که در ادامه به آن می پردازیم.

شاخص های insights مرتبط با پست

بعد از این که وارد پیج اینستاگرام خود شدید پستی را که مد نظر دارید تا insights را ببنید باز کنید و بعد view insights را بزنید در این جا با شاخص ها مختلفی رو به رو می شوید که آن ها را بررسی می کنیم.

Actions

در این قسمت شما می توانید بفهمید که کاربران بعد از این که پست شما را دیدند، چه کارهایی را انجام می دهند مثلا کارهایی نظیر بازدید از پروفایل تان و یا فالو کردن شما یا کلیک کردن بر روی وب سایت.

Saves

این نشان می دهد که چه تعداد از کاربران پست شما را ذخیره کرده اند.

Likes

تعداد افرادی که پست شما را دوست داشتند و آن را لایک کرده اند.

Comments

نشانگر تعداد کامنت هایی است که در زیر پست شما نوشته شده است.

Discovery

این شاخص به شما می گوید که به چه میزانی پست های شما دیده شده است و یا همان این که از طریق search پست شما کشف و دیده شده است و همین طور می تواند این را هم تشخیص دهد که چه افرادی پست شما را دیده اند ولی شما را فالو نکرده اند.


با بهترین نرم افزار های تولید محتوا آشنا شوید


شاخص های insights مرتبط با استوری

این بخش اطلاعاتی را در خصوص استوری های شما در اختیارتان می گذارد، این اطلاعات می تواند به شما این کمک را بکند که برای تولید محتوای استوری هایتان برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

Exits

بیانگر تعداد کاربرانی هست که به صورت کامل استوری ها شما را دیده اند و سپس به صفحه اصلی پیج شما برگشته اند.

Replies

نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران پیام هایی را از طریق send messages بعد از دیدن استوری شما فرستادند.

Reach

تعداد افرادی که استوری شما را دیده اند نشان می دهد.

Taps forward

تعداد دفعاتی که کاربران استوری را به سمت راست کشیده اند که تا استوری بعدی را ببینند.

Taps back

تعداد بارهایی است که کاربران استوری شما را به سمت چپ کشیده اند تا قسمت قبلی استوری را ببینند.

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید با کمک این ابزار می توانید مخاطب خودتان را بشناسید و یک تحلیل خوب داشته باشید اما یه سری محدودیت ها رو هم داریم. از جمله ی این محدودیت این است که تنها از طریق تلفن همراه می توانیم به قسمت  Insights دسترسی داشته باشیم.

سفارش تولید محتوا

اما به طور کلی این ابزار بسیار می تواند به شما کمک کند که یک تجزیه و تحلیل داشته باشیم.

پانوشت: اینستاگرام, Insights اینستاگرام چیست؟, افزایش فالوور, افزایش لایک, تولید محتوا, سفارش تولید محتوا 

3.8/5 - (25 امتیاز)