استراتژی تولید محتوای اینستاگرام چیست؟ با توجه بر این که اینستاگرام یکی از پر مخاطب ترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی شده است و تعداد زیادی از کاربران آن هم ایرانی هستند بسیار مهم است که شما بدانید استراتژی محتوا چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید.

علت این که ما بر روی راه و روش فعالیت بر روی اینستاگرام دقت بیشتری داریم و سعی می کنیم این موارد را با شما در میان بگذاریم این است که اینستاگرام همان طور که گفتیم فضایی است که تعداد خیلی زیادی کاربر فعال دارد که شما می توانید به هر یک از آن ها به عنوان یک مشتری نگاه کنید.

در اینستاگرام شما بهتر و بیشتر می توانید با کاربران و بازدید کنندگان تعامل برقرار کنید و از این طریق راحت تر می توانید آن ها را تبدیل به مشتری کنید.

اما این ها تنها در صورتی پیش می آید که شما یک سری نکات را رعایت کنید، یکی از مهم ترین چیز ها این است که برای تولید محتوای خود استراتژی داشته باشید. اما استراتژی محتوا چیست؟! با ما همراه باشید تا شما را با استراتژی محتوای اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم.

استراتژی تولید محتوای اینستاگرام چیست ؟

استراتژی در حقیقت همان راه روش و نقشه ای است که قرار است بر اساس آن کار کنید تا به نتایج خوبی دست یابید. شما اگر دارای یک کسب و کار هستید باید این را بدانید که حتما باید برای کسب و کارتان نقشه و برنامه ای داشته باشید و برنامه ریزی کنید تا بتوانید به هدف تان برسید برای اینستاگرام و تولید محتوای آن هم همچین چیزی مد نظر است.

استراتژی تولید محتوای اینستاگرام به معنای جذب مخاطب بیشتر می باشد تا در نهایت بتوانید مخاطبانتان را به مشتری تبدیل کنید.

استراتژی تولید محتوا اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا چه مراحلی را دارد؟

اکنون که با استراتژی تولید محتوا و مفهوم آن آشنا شدید وقت آن است که هدف خود را مشخص کنید و با توجه به هدف و موضوعی که در پیش گرفته اید محتوا را تولید کنید.

یادتان باشد جوری مطالب را تولید و منتشر کنید که برای مخاطبان جذاب باشد اگر محتوا منتشر شده شما تنها برای خودتان به نظر جذاب بیاید این احتمال وجود دارد که مخاطبان کمی را جذب کنید و در نتیجه شانس موفقیت شما کمتر می شود.


چگونه در اینستاگرام افزایش فالوور داشته باشیم؟


تعیین هدف و موضوع تولید محتوا

همان طور که پیش تر گفتیم مهم ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که هدف خودتان را مشخص کنید به دلیل اهمیت این موضوع اولین کاری هم که باید انجام دهید این است که ببینید هدف تان از حضور در اینستاگرام چیست ؟

آیا می خواهید برندتان را معروف کنید و فروش شما از طریق سایت تان هست و یا اصلا فروش محصول ندارید قرار است خدماتی را ارائه دهید؛ که در این حالت بهتر است شما بر روی محتواهایی کار کنید که در حوزه برندینگ هستند.

اما اگر شما می خواهید از طریق اینستاگرامتان محصولات تان را به فروش برسانید. باید محتوایی را تولید کنید که بتوانید کاربرانتان را به مشتری تبدیل کند.

شما بعد از مشخص کردن هدف خود باید موضوع را هم در نظر بگیرید. با توجه به موضوعی که در پیش گرفتید و یا موضوعاتی که هست باید نگاه کنید و ببینید که آیا این موضوعات پرطرفدار هستند یا کم طرفدار. چگونه باید بفهمید؟! خیلی راحت با جستجو در هشتگ ها و ببنید با توجه به موضوعی که انتخاب کردید چه تعداد پست برای هر کدام وجود دارد.

اگر تعداد پست ها زیاد بود، نشانگر این است که موضوع پرطرفدار هست و شما برای این که در موضوع بیشتر و زودتر دیده شوید باید تلاش بیشتری داشته باشید و پست ها و محتواهای بیشتری تولید کنید.

تولید محتوای برنامه ریزی شده

بعد از این که هدف تان و همین طور موضوعی که می خواهید تولید محتوا کنید را پیدا کردید، اکنون وقت این است که برای تولید محتوای تان زمانی را مشخص کنید، یعنی تعیین کنید که در چه زمانی و به چه تعدادی محتوا باید تولید کنید.

اصطلاحا می گویند که باید تقویم محتوا داشته باشید و بر اساس برنامه ریزی محتوا تولید کنید تا بتوانید نتیجه خوب را بگیرید.

مخاطب خود را تعیین کنید

شما اگر بتوانید مخاطب خود را پیدا کنید اصطلاحا می گویند که نصف بیشتر راه را طی کرده اید. تعیین مخاطب تاثیر زیادی دارد اما خب سخت است.

شما باید مخاطبان خودتان را بشناسید و بدانید که از چه قشری هستند و به چه چیزهایی علاقه دارند. بعد از این که مخاطب خود را پیدا کرده اید، اینطوری می توانید راحت تر و تاثیر گذار تر محتوا را تولید کنید.

استراتژی تولید محتوا اینستاگرام

مشخص کردن نوع محتوا

از آن جایی که اینستاگرام جایی است که انواع مختلفی از تولید محتوا را می توانید در آن داشته باشید پس باید قبل از این که تولید محتوای خود را آغاز کنید به این فکر کنید که کدام نوع از تولید محتوا می تواند برای شما مفید تر باشد.

اگر قصد دارید که تنها محتوای متنی بگذارید باید از استوری استفاده کنید استوری یک فایده ی دیگری که دارد این است که اگر می خواهید تعداد زیادی محتوا در یک روز بگذارید می توانید از استوری استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید تعامل بیشتری با کاربران تان داشته باشید می توانید از ویدئو استفاده کنید، ویدئو یکی از مزایایی که دارد با توجه با تعداد بازید می توانید بفهمید که چه قدر ویدئو شما بازخورد داشته است.

اگر قرار است که یک محصول را بگذارید، اول این که حتما تصویر با کیفیتی از محصول بگذارید و بعد می توانید چندین تصویر را پشت سر هم به صورت آلبومی بگذارید اما یادتان باشد که بیش از حد این کار را نکنید که مخاطبان شما آزرده شوند.

زمان مناسب منتشر کردن محتوا

سعی کنید که همیشه محتواهایتان را در زمانی منتشر کنید که بیشترین بازدید را بگیرند، این که متوجه شوید که کی بهترین زمان هست بسته به نوع زمینه کاری پیج شما و مخاطبانتان دارد اما با گذشت زمان و انجام سعی و خطا می فهمید که زمان مناسب کی هست.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که استوری بگذارید معمولا استوری بیشتر توسط کاربران دیده می شود.

تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید

با کاربران خود بیشتر تعامل داشته باشید از آن ها بخواهید که نظرشان را اعلام کنند و از طریق کامنت ها با آنان در ارتباط باشید، سعی کنید که کاری کنید محتوای شما به اشتراک گذاشته شود یکی از این کار ها این است که محتوای خوبی را تهیه کنید.

تهیه محتوای با گرافیک زیبا

یکی از هزینه هایی که می توانید انجام بدهید، که در حقیقت هزینه نیست نوعی سرمایه گذاری است بهره گرفتن از یک متخصص گرافیک است.

اگر کسب و کار شما نوپا می باشد و توانایی هزینه زیادی را ندارید این کار را هم خودتان می توانید انجام دهید و از ابزار های رایگان تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده کنید.

از معروف ترین آن ها فتوشاپ و کانوا می باشد.


نرم افزار های محبوب برای تولید محتوای اینستاگرام را بیشتر بشناسید؟


در نهایت

در نهایت باید گفت که اگر می خواهید از اینستاگرام درآمد داشته باشید، باید حتما با برنامه ریزی یا همان استراتژی تولید محتوا پیش بروید تا نتیجه بگیرید. این کار در ابتدا ممکن است سخت باشد اما رفته رفته در آن تجربه کسب می کنید و برای تان راحت تر انجام می گیرد. در این کار بزرگ ترین معلمی که خواهید داشت تجربه و سعی و خطا است.

سفارش تولید محتوا

پس تا می توانید تجربه کسب کنید تا در اثر این سعی و خطا ها به نتیجه دلخواه برسید.

پانوشت: بازاریابی محتوا, استراتژی محتوا, استراتژی محتوا اینستاگرام, آموزش اینستاگرام, اهداف تولید محتوای اینستاگرام, ایده تولید محتوای اینستاگرام 

4.5/5 - (15 امتیاز)