اکسپلور اینستاگرام جایی که خیلی از ما ها در طول روز ممکن است زمانی زیادی را در این صفحه بگذرانیم. اما تا حالا به این فکر کرده اید بر چه اساسی این محتوا ها را برای ما نشان می دهد، احتمالا می دانید صفحه اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت است.

الگوریتم های اینستاگرام بر اساس محتوا هایی که از ما به عنوان کاربرانش دریافت می کند، محتوای اکسپلور را نمایش می دهد. اما این یعنی چی؟!

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام طوری طراحی شده است که پست هایی که بیشتر توجه ما را جلب کرده است را نشان می دهد و به خواسته ما توجه می کند یعنی این که پست هایی ها را نشان می دهدکه بیشترین لایک و کامنت را داشته اند.


تولید محتوا چیست و اهمیت آن در سایت ها و شبکه های اجتماعی چیست؟


اگر چه به طور مطمئن نمی توان گفت که الگوریتم های اینستاگرام بر چه اساسی کار می کنند ولی بر اساس تجربیاتی و اطلاعاتی که تا الان بدست آمده می توانیم بگوییم اکسپلور اینستاگرام بر اساس فعالیت های شما و افرادی که آن ها را فالو کرده اید بدست می آید و محتوای هایی که بیشتر توجه شما و افراد که فالو کرده اید را به خودش جلب کرده است را نشان می دهد.

پس تا الان می توانیم بفهمیم که محتوای اکسپلور اینستاگرام بر اساس :

  • پست هایی هست که تا الان بیشتر به آن ها توجه کرده اید.
  • پست ها و محتواهایی که افرادی که فالو دارید به آن ها واکنش بیشتری نشان دادند.
  • محتواهایی که از دید بیشتر کاربران پر بحث بوده اند.

چگونه پست بگذاریم که در اکسپلور اینستاگرام دیده شود؟

تا این جای کار در خصوص این که الگوریتم اینستاگرام چطونه کار می کند مطالبی را گفتیم و حدودا فهمیدیم بر چه اساسی  این محتوا ها برای ما نشان داده می شود اما اگر خوب دقت کنید تقریبا میشه گفت بخشی از پاسخ سوالی که الان تیتر کردیم را در محتوا قبلی می توانیم پیدا کنیم و آن چیزی نیست جز  این که مخاطب هدف خود را پیدا کنید.


سئو چه اهمیتی برای سایت دارد؟


با ما همراه باشید تا بیشتر به این مورد بپردازیم.

مخاطبین هدف خود را بشناسید

همان طور که پیش تر هم گفتیم اینستاگرام آن دسته از محتواهایی را در اکسپلور نشان می دهد که فکر می کند شما و افرادی که آن ها را دنبال می کنید و به طور کلی کاربران با آن ها بیشتر در تعامل بوده اند. به همین دلیل بهتر است مخاطبین خود را بشناسیم و به سلایق آنها توجه کنیم تا بر اساس آن بتوانیم محتوا تولید کنیم که زودتر وارد اکسپلور بشود.

 

چطور وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

برقراری ارتباط با کاربران (تعامل)

در پست هایی که میگذارید سعی کنید کاری کنید که کاربران انگیزه پیدا کنند تا با شما و محتوایتان ارتباط برقرار کنند برای مثال می توانید از آنها بخواهید نظر شان را بگویند و یا از آن ها بپرسید که آیا این اتفاق برای آن ها افتاده است، یا هر روشی که متناسب با آن محتوا هست تا بتوانید با کاربرانتان بیشتر ارتباط بگیرید.

از کار هایی که می توانید برای تعامل بیشتر با کاربرانتان انجام بدهید این است که کپشن نویسی جذابی داشته باشید به گونه ای باشد که بتوانید مخاطب را با خود همراه کنید و او را تحت تاثیر قرار دهید تا نسبت به پست شما واکنشی نشان دهد.

می توانید برخی از پست ها را آموزشی بگذارید که کاربرانتان برای این که آن را داشته باشند پست تان را ذخیره (سیو) کند. از این طریق هم شما می توانید با کاربرانتان تعامل برقرار کنید.

علاوه بر این در عکس ها نیز افراد و یا کمپانی هایی که فکر می کنید مناسب هستند را تگ کنید.


ویژگی های شرکت طراحی سایت و وب سایت خوب چست؟


هنگامی که استوری و یا پستی میگذارید سعی کنید لوکیشن را انتخاب کنید این طوری استوری شما در آن منطقه دیده می شود.

استفاده کردن از هشتگ ها

یکی دیگر از چیزهایی که به شدت تاثیر میگذارد که هم شما زودتر وارد اکسپلور بشوید هم این که بیشتر دیده شوید استفاده از هشتگ ها می باشد. هشتگ ها باعث می شوند که اگر کاربری موضوعی را هم خواست جستجو کند محتوای شما که مرتبط با کلمه کلیدی می باشد را ببنید.

اما به این نکته هم دقت داشته باشید که بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید زیرا اگر بیش از حد استفاده کنید نتیجه عکس می دهد. نهایت استفاده از هشتگ برای هر پست نهایتا 30 عدد می باشد اما بهتر است که از این عدد هم کمتر استفاده کنید و حتما پست و هشتگی که میذارید در یک موضوع باشد که اگر این طور نباشید قطعا تاثیر بد و منفی می گذارد.

ارتباط گرفتن با اینفلوئنسر ها

اگر شما بتوانید با افراد معروف در اینستاگرام و اینفلوئنسر ها ارتباط برقرار کنید به طوری که آن ها شما را معرفی کنند و یا این که در پیج شما فعالیتی بکنند نظیر این که لایک و یا کامنت بگذارند احتمال این که شما بتوانید زودتر وارد اکسپلور بشوید بالا می رود.

حالا ممکن است که برای شما سوال پیش بیاید که از کجا بفهمیم که پست ما در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده شده است. برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

سفارش تولید محتوا

از کجا بفهمیم پست ما وارد اکسپلور شده ؟

اگر بعد از این که روش های گفته شده برای این پست شما وارد اکسپلور بشود را امتحان کردید و بعد از مدتی تعداد فالورهایتان و همین طور لایک و کامنت بیشتر از حد معمول بود به احتمال زیاد شما وارد اکسپلور شده اید.

پانوشت: اکسپلور اینستاگرام, اینستاگرام, وارد شدن در اکسپلور اینستاگرام, هشتگ اینستاگرام, تعامل اینستاگرام, محتوای اینستاگرام 

4/5 - (21 امتیاز)