امروزه اینستاگرام بخشی از زندگی بسیاری از ماها شده است و ممکن است ساعت های زیادی را در این شبکه اجتماعی وقت صرف کنیم و کارهایی نظیر خرید کردن و ارتباط گرفتن با آدم ها متفاوت در اقصی نقاط دنیا را داشته باشیم و همچنین می توانیم خودمان به عنوان یکی از افرادی باشیم که کالایی را می فروشیم و یا به عنوان یکی از بلاگر های موفق کار کنیم.

ما در اکسینو می خواهیم شما را با دلایل این که اصلا چرا باید در اینستاگرام فعالیت داشته باشیم و چه طور بتوانیم به نحوه ی درستی که برای ما بازدید کننده داشته باشد کار کنیم و تولید محتوا انجام دهیم.

چرا باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

جواب این سوال مشخص است زیرا که بیش از 50 میلیون نفر کاربر ایرانی از این اپلیکشن استفاده می کنند و در آن حضور دارند. بنابراین بسیار خوب است که در جایی تولید محتوا کنیم که تعداد زیادی کاربر درآن حضور دارند و بیشتر و سریعتر ممکن است که محتوای ما را ببینند.


چرا باید وب سایت داشته باشیم؟


از مزایایی که این تولید محتوا می تواند برای ما داشته باشد این است که :

  • در اینستاگرام بررسی رقبا بسیار آسان تر هست.
  • در اینستاگرام راحت تر و بهتر با مخاطبانتان تعامل برقرار می کنید.
  • در صورتی که بتوانید به عنوان اینفلوئنسر فعالیت داشته باشید می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید.
  • با استفاده از اینستاگرام دریچه ی بزرگی از بازاریابی شبکه های اجتماعی بر روی شما باز می شود.
  • در اینستاگرام همانند وضعیت وب سایت ها که ابزاری برای تحلیل آن ها وجود دارد، در اینستاگرام نیز ابزاری به نام insight وجود دارد که رفتار فالورهایتان را تحلیل می کند.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

مقصود از تولید محتوا در اینستاگرام همان تولید عکس، متن، ویدئو و محتوای صوتی می باشد. در تولید محتوا یکی از مهم ترین اصولی که باید به آن توجه کنیم این است که حتما برای تولید محتوای خود زمان و برنامه زمانی مشخص کنیم و کاملا به صورت هدفمند و با استراتژی جلو برویم.

در خصوص تولید محتوای اینستاگرام نیز باید به این اصل توجه کنید و حتما با برنامه پیش بروید.

چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟

برای این که بتوانید در اینستاگرام تولید محتوا را انجام دهید باید با نکات محتوا نویسی و ابزار های آن آشنا بشید اما قبل از آن بهتر هست با انواع تولید محتوا در اینستاگرام آشنا بشید.

ساختار محتوا در اینستاگرام به 4 دسته کلی تقسیم می شود.

پست و استوری دو دسته اصلی و مهم هستند که با گذاشتن عکس و ویدئو انجام می شود.


3 دلیل برای این که از تولید محتوای ویدیویی باید استفاده کنید


لایو (Live) که نسبت به 2 مورد قبلی نسبتا تازه تر هست و روش خوبی برای تعامل با مخاطبین می باشد.

IGTV (ویدیو بلند) که در آن شما ویدئو های را می توانید بگذارید که زمان آن ها از یک دقیقه بیشتر هست.

برای این که در هر کدام از آن ها بخواهید محتوا تولید کنید باید یک سری قواعد را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید اما به طور کلی باید چند اصل را به یاد داشته باشید و فراموش نکنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

1- همواره برای پست گذاشتن و تولید محتوا برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص تولید محتوا اینستاگرام بدانید این است که حتما باید برای هر روز برنامه ای داشته باشید و بدانید در چه خصوصی باید محتوا تولید کنید. به گونه ای نباید باشد که یک مدت بشکل رگباری محتوا تولید کنید و بعد تا مدت های زیادی تولید محتوا را کنار بگذارید. این کار باعث ریزش فالوور های شما می شود.

2- محتوای تکراری درست نکنید.

باز هم یک نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که به هیچ وجه محتوای تکراری درست نکنید و دنبال کپی کردن نباشید. امروزه در دنیای اینستاگرام صفحات بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است در زمینه های یکسانی هم فعالیت داشته باشند ولی اگر به دنبال کپی کردن باشند به هیچ نتیجه ای نمی رسند چون کاربران مشتاق دیدن مطالب جدید و متفاوت هستند.


نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد چیست؟


در صورتی که می خواهید پیجی برای خودتان داشته باشید و مدتی بعد به عنوان اینفلوئنسر فعالیت کنید به یاد داشته باشید که اصلا از کسی کپی نکنید و تنها از آن ها ایده بگیرید و همواره خودتان باشید این کار باعث می شود که فالوور های بیشتری داشته باشید.

برای تولید محتوای با کیفیت اینستاگرام باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

در این جا می خواهیم به این موارد بپردازیم که چگونه می توانیم در اینستاگرام به صورت با کیفیت تولید محتوا انجام دهیم.

استفاده از الگو مطابق با رنگ های سازمانی برای تولید محتوا

شما برای این که صفحه اینستاگرام جذاب و خوبی داشته باشید بهتر است بیاید و از یک سری الگو با رنگ های دلخواه که ترجیحا بهتر هست از رنگ های سازمانی باشد استفاده کنید.

برای این که این الگو ها بتوانند کاربران شما را ترغیب کنند که به محتوای شما اهمیت بدهند، داشتن کیفیت بالا یکی از ملزومات آن می باشد.

شما علاوه بر این که باید به هارمونی و هماهنگی در بین رنگ ها توجه کنید باید به کیفیت عکس ها و همین طور پس زمینه ها هم دقت داشته باشید.

شما برای این کار باید از نرم افزار هایی که مختص تولید محتوا هستند استفاده کنید که در مقاله های بعدی بیشتر به آن ها می پردازیم.

از مهم ترین این نرم افزار ها می توان به فتوشاپ و پریمیر اشاره داشت.

بهره گرفتن از عکس های با کیفیت

همان طور که میدانید اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی فعالیت می کند که عمده آن به صورت تصویری هست و مانند توییتر نیست که بیشتر بر پایه متن باشد پس شما باید در انتخاب تصاویر خود دقت زیادی را به خرج دهید.


 سئو سایت در کرج + جدول هزینه ها


گاهی ممکن است که برای موضوعی که محتوا تولید کرده اید و اکنون می خواهید آن را به عنوان پست و یا استوری منتشر کنید اما تصویری برای آن تهیه نکرده باشید در چنین شرایطی می توانید از تصاویری استفاده کنید که به صورت آماده در برخی از سایت ها وجود دارند.

نکته مهم اینجاست که باید بدانید برای پست های اینستاگرام  تصاویر باید در ابعاد 1080 * 1080پیکسل باشند و در صورتی که می خواهید استوری بگذارید در ابعاد 1080 * 1920 پیکسل باشد.

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا برای یک محصول

از آن جا که بسیاری از کاربرانی که این مقاله را می خوانند دارای کسب و کار خود می باشند و تعداد زیادی از آن ها کسب و کارشان با فروش محصولات فیزیکی می باشد پس به دنبال این هستند که بدانند چگونه تصاویر محصولات خود را بگذارند تا بازدید و همچنین اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

برای این کار شما می توانید به شکل آلبومی تا 10 تا تصویر را از محصول خود بگذارید اما توجه کنید بیش از حد از یک محصول تصویر نگذارید زیرا این کار باعث می شود که کاربر تحت فشار قرار بگیرند و محتوای پست برای آن ها یکنواخت بشود.

سفارش تولید محتوا

همچینین می توانید یک ویدئو یک دقیقه با تصاویری از محصولاتتان بگذارید و یا این که در یک ویدئو تنها به معرفی یک محصول بپردازید.

همچنین اگر می خواهید کاری متفاوت و جذاب تر انجام دهید بهتر هست که از گیف استفاده کنید، گیف ها در اینستاگرام به عنوان ویدئو شناخته می شوند و به این شکل شما می توانید بازدید بیشتر را بگیرید.

پانوشت: تولید محتوای اینستاگرام, پست اینستاگرام, استوری, نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام, اپلیکیشن تولید محتوا اینستاگرام, طراحی پیج اینستاگرام, بهترین ابزار اینستاگرام 

4.2/5 - (12 امتیاز)