بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا Search Engines Optimization به مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها اطلاق می شود که کمک می کند یک وبسایت طراحی شده در موتورهای جستجو در کلمات کلیدی مورد نظر در رتبه بالاتری قرار داشته باشد.

بنابراین علم سئو را می توان به نوعی به نردبانی تشبیه کرد که کمک می کند تا سایتی که طراحی کرده ایم، زودتر و بیشتر از دیوار گوگل بالا برود، بازدید بیشتری کسب کند و در نتیجه سود مالی و غیرمالی بیشتری را نصیب مدیران سایت کند.

عوامل موثر در سئوی سایت

عوامل و پارامترهای متعددی در انجام بهترین سئو برای یک سایت دخیل هستند. با این حال به طور کلی می توان این عوامل را حول دو محور طبقه‌بندی کرد:

آ. پارامترهای ساختاری

مسائلی نظیر رعایت اصول کدنویسی استاندارد در هنگام طراحی قالب سایت، قابلیت نمایش واکنشگرا (ریسپانسیو) سایت در صفحه نمایش هایی با ابعاد مختلف، سرعت بالای سایت در هنگام لود شدن، کم بودن حجم کلی صفحات سایت (حداکثر حدود 3 مگابایت به توصیه GTmetrix)، انتخاب پسوند مناسب برای دامنه، استفاده از سرور یا هاست مناسب با میزان بازدید سایت و… در این دسته قرار می گیرند.

ب. پارامترهای محتوایی

پارامترهایی مثل تولید محتوای باکیفیت و منظم در سایت، استفاده مناسب از تگ بندی ها (H1، H2 و…) در محتوا، توزیع متناسب و اصولی کلمات کلیدی در محتوا، استفاده از لینک های داخلی و خارجی در مکان های مناسب در محتواهای تولید شده و… نیز از جمله آیتم هایی هستند که در بخش محتوایی سئو بایستی مورد توجه یک بازاریاب اینترنتی قرار بگیرند.

طراحی سایت بدون سئو فایده ای ندارد

فرض کنید یک خانه خیلی خوب خریداری کرده اید. قسمت های مختلف آن خانه را هم با بهترین طراحان دکوراسیون و اساتید معماری بازسازی کرده اید و ضمناً داخل خانه را از لوازم زیبا و با تکنولوژی های مدرن پر کرده اید. خلاصه نتیجه بسیار عالی شده است.

تنها یک مشکل وجود دارد؛ آن هم این است که کسی در این خانه زندگی نمی کند و به آن رفت و آمد ندارد!!

این موضوع چه حسی را به شما منتقل می کند؟ دقیقاً داشتن یک سایت عالی بدون انجام اصول سئو نیز یک چنین وضعیتی دارد.

یک سایت خوب فقط زیبا و مدرن نیست، بلکه بازدیدکننده های زیادی هم دارد.

مهم ترین و متداول ترین راه برای افزایش بازدید یک سایت هم در حال حاضر انجام سئو بر روی سایت است.

به همین دلیل است که دانش سئو روز به روز در دنیا طرفداران بیشتری پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: ابزار بررسی سئو سایت به شکل آنلاین با متخصص سئو (100% رایگان)

آیا می توان سایتی که از قبل طراحی شده را سئو کرد؟

در پاسخ باید گفت البته که بهتر است رعایت اصول سئو در سایت از همان روز اول طراحی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

ولی این بدان معنا نیست که در صورتی که سایتی از قبل و بدون رعایت اصول سئو طراحی شد، دیگر امکان بهینه سازی برای موتورهای جستجو را ندارد.

البته در موارد معدودی هم هست که سایت شما توسط موتور جستجوی گوگل اصطلاحاً پنالتی (جریمه) شده است که در این موارد توصیه اصلی آن است که سایت از نو طراحی و بهینه سازی شود.

برای اطلاع از پنالتی شدن یا نشدن سایت خود با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

سئو چیست + نکات کلیدی بهینه سازی سایت در گوگل

روش تشخیص نمره سئوی سایت

ابزارهای مختلفی برای تخمین نمره واقعی بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد.

از جمله مشهورترین آنها سایت وورنک می باشد که پس از آنکه آدرس سایتتان را در آن وارد کردید، فهرستی از آیتم های مختلف موثر در سئو و وضعیت آنها در سایت شما را به نمایش می گذارد.

با این حال قطعاً شما هم با ما هم عقیده هستید که مهم ترین دلیل برای آنکه یک سایت سئوی خوبی دارد یا خیر آنست که مطالبی که تولید می کند با چه سرعتی و در چه جایگاهی از کلمات کلیدی مرتبط در گوگل قرار می گیرند.

مثلاً ممکن است دو سایت به صورت همزمان یک مقاله در یک زمینه خاص (مثلا درباره نقش تغذیه در سلامت دندان ها) تولید کنند.

سایت اول ظرف کمتر از 24 ساعت در گوگل index می شود (یعنی در فهرست نتایج جستجو دیده می شود) و در عبارات کلیدی نظیر “نقش تغذیه در سلامت دندان” یا “برای داشتن دندان های سالم چه بخوریم” در رتبه 1 یا حداقل صفحه اول قرار می گیرد.

ولی سایت دوم علاوه بر آنکه برای index شدن نیاز به زمانی در حدود یک هفته دارد، بعد از ثبت در نتایج جستجو نیز حتی در عبارات کلیدی مرتبط در صفحه اول قرار نمی گیرد.

یک چنین مشاهدات عینی، نشان دهنده آنست که سایت اول از نظر رعایت اصول سئو و وضعیت نهایی نمره بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو وضعیتی به مراتب بهتر دارد.

بنابراین توصیه اکید ما اینست که در صورتی که از قبل سایت دارید، جهت بررسی وضعیت سئوی سایتتان، یک مشاوره رایگان با کارشناسان ما داشته باشید.

هزینه سئوی سایت

تکنیک های سئویی که در اکثر شرکت‌ها برای مشتریان استفاده می شود به چند صورت است:

1- بازسازی سایتی که قبلاً طراحی شده بر اساس اصول سئو: در این حالت مشتری یک سایت آماده دارد و فقط می خواهد که سایت از نظر سئو بهینه سازی شود تا در محتواهایی که تولید می شود رتبه بهتری را اتخاذ کند.

2- انتخاب عبارات کلیدی خاص برای ورود به صفحه اول گوگل: در این حالت مشتری یک یا چند عبارت کلیدی که قصد دارد در آنها وارد صفحه اول گوگل شود را انتخاب می کند. سپس کارشناسان یک برآورد هزینه برای آن عبارات انجام داده و نتیجه را به اطلاع مشتری می رسانند. ظرف چند روز الی چند ماه بعد از واریز وجه و انعقاد قرارداد، سایت مشتری در عبارات کلیدی موردنظر در صفحه اول خواهد بود.

3- طراحی سایت + بهینه سازی + ورود به صفحه اول: در این حالت مشتری از قبل سایتی ندارد و طی یک قرارداد هم طراحی سایت و هم بهینه سازی و ورود به صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی موردنظر خود را به شرکت می‌سپارد.

هزینه هر یک از پلن های فوق با دیگری متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت و وب سایت با بهترین شرکت طراحی سایت

بیشتر بخوانید: با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنید

بیشتر بخوانید: سئو و ورود به صفحه اول گوگل در کمترین زمان و بهترین کیفیت

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع دقیق از هزینه ها با ما تماس بگیرید.

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: سئو چیست، بهینه سازی وب سایت ها، سئو سایت در کرج ، سئو سایت در تهران

5/5 - (1 امتیاز)