حتماً برای شما هم بارها پیش آمده است که عبارتی را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید و پس از آنکه وارد یکی از نتایج شدید، در مدت زمان کوتاهی اقدام به ترک سایت کنید.

در صورتی که 100 کاربر از یک صفحه از یک سایت دیدن کنند و مثلاً 80 نفر از آنها بدون آنکه وارد صفحات دیگری از سایت شوند، آن صفحه را ترک کنند، اصطلاحاً گفته می شود که نرخ پرش یا Bounce Rate‌ آن صفحه از آن سایت، 80% است.

در حالت کلی گفته می شود که هرچه نرخ پرش از صفحات یک سایت کمتر باشد، آن سایت در نتایج جستجوی گوگل شرایط بهتری را کسب می کند و اصطلاحاً سئوی قوی تری دارد.

بانس ریت چیست؟ روش های کاهش بانس ریت سایت

چرا کاربران یک سایت را ترک می کنند؟

این موضوع به تفصیل بررسی شده و دلایل متعددی برای آن ذکر شده است.

یک طراح سایت خوب می تواند با رعایت کردن موارد زیر، مشکل نرخ پرش بالا از سایت را تا حد زیادی برطرف کند.

این عوامل عبارتند از:

سیستم ناوبری ضعیف

سیستم ناوبری کمک می کند که کاربر بتواند با سهولت هرچه بیشتر از یک بخش از سایت وارد بخش دلخواه دیگر شود. در صورتی که سیستم ناوبری به راحتی در دسترس نباشد، منوهای اصلی سایت سردرگم و حاوی لینک های جذاب نباشند یا لینک های مرتبط دسته بندی نشده باشند، کاربر ممکن است بعد از مطالعه محتوای موردنظر اقدام به ترک سایت کند.

تبلیغات بسیار زیاد

هیچ چیز به اندازه تبلیغات بیش از حد، اعصاب مخاطب را خرد نمی کند. استفاده از تبلیغاتی با رنگ های زننده، گیف هایی با سرعت خیلی زیاد و یا استفاده از تبلیغات پاپ آپی (شما یک ساعت برنده شده اید!!!) باعث می شوند اکثر کاربران بدون درنگ سایت را ترک کنند.

چینش بد محتوا

بر اساس یک پژوهش، 50% از مشتریان بالقوه، تنها به دلیل اینکه محتوای موردنظر خود را در سایت نیافته اند، اقدام به ترک سایت می کنند. محتواهایی که در سایت قرار داده می شوند بایستی دارای یک مقدمه و معرفی کوتاه داشته باشند و ضمناً مختصر و مفید باشند.

استفاده بد از صدا و تصویر

استفاده از ویدیوها یا فایل های صوتی که به صورت خودکار در سایت پخش می شوند، می توانند زمینه ساز ترک سایت توسط کاربر باشند.

ثبت نام اجباری

در بسیاری از مواقع، مدیر سایت با قراردادن فرم هایی به صورت پاپ آپ یا در خلال متن، کاربر را برای ادامه فعالیت در سایت، مجبور به ثبت نام یا پرداخت هزینه می کند. پاسخ کاربر هم در بسیاری مواقع روشن است: ترک سایت!

محتوای کسل کننده یا طراحی کسل کننده

یک پژوهش نشان داده است 40 درصد کاربران بعد از آنکه وارد یک سایت سرد، بی روح و کسل می شوند، دیگر هیچ وقت از آن سایت بازدید نمی کنند. همیشه به دنبال یافتن راه های بهبود تعامل با کاربر باشید.

محتوای ناخوانا

استفاده از فونت های ناخوانا، پیچیده، دارای رنگ های زننده و… می تواند باعث سختی مطالعه متون توسط کاربر و در نتیجه افزایش بانس ریت شود.

عدم به روز رسانی محتوای سایت

همواره محتوای سایت را جدید و به روز نگه دارید. این کار علاوه بر افزایش جذابیت سایتتان برای کاربران، رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را نیز بهبود می بخشد و همچنین نرخ پرش را کاهش می دهد، زیرا کاربر پس از مطالعه مطلبی که به خاطر آن وارد سایت شده، بلافاصله با تیتر مطالبی مرتبط روبرو می شود.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید: طراحی سایت و وب سایت با بهترین شرکت طراحی سایت

بیشتر بخوانید: با راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش خود را چندین برابر کنید

بیشتر بخوانید: سئو و ورود به صفحه اول گوگل در کمترین زمان و بهترین کیفیت

تماس با ما

تماس با اکسینو™

  • مشاوره: 09337783020 (زمانی نسب)
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه 10 صبح تا 6 عصر

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: بانس ریت چیست ، نرخ پرش چیست ، روش کاهش بانس ریت سایت

4.5/5 - (2 امتیاز)